چرا نیاز به ساخت لندینگ ‌پیج‌های بیشتری دارید؟ [آمار + نکات]

چگونه ساخت صفحات فرود متعدد، به بازاریابی درون‌گرا کمک می‌کند؟

به سؤال‌های زیر توجه کنید:

  • چرا وقتی این همه لندینگ پیج دارم، بازهم یک جدیدش را بسازم؟
  • چرا وقتی این همه سرنخ دارم، بازهم باید بیشتر سرنخ جذب کنم؟

هردوی این جملات به یک اندازه بدون منطق هستند! ساخت لندینگ پیج یا همان صفحۀ فرود یکی از بخش‌های ضروری بازاریابی دیجیتال است. اهمیت این موضوع برای همۀ بازاریابان دیجیتالی که تازه وارد این حوزه شده‌اند بیش از بقیه آشکار شده است؛ چون می‌دانند که در بهبود نرخ تبدیل چقدر تأثیرگذار است.

اما آیا آن‌قدر که برای جذب سرنخ تلاش می‌کنید، لندینگ پیج ساخته‌اید؟ احتمالاً خیر! در ادامۀ این مطلب وی‌پدیا با پاسخ به چند سؤال اساسی مثل اینکه چرا به ساخت لندینگ پیج‌های بیشتری نیاز داریم، چه تعداد لندینگ پیج نیاز است و… و همچنین بررسی نکات و آمارهای مربوطه، سعی می‌کنیم که این موضوع را بیشتر موشکافی کنیم.

چرا به لندینگ پیج‌های بیشتری نیاز دارید؟

صفحات فرود به این خاطر در تبدیل مشتری مؤثرند که اولاً بدون ایجاد حواس‌پرتی و متمرکز هستند و دوماً مستقیماً اطلاعات مشخصی دربارۀ یک پیشنهاد را به مشتری ارائه می‌کنند.

اینکه در صفحۀ فرود جایی برای گشت‌وگذار زیاد برای بازدیدکننده نیست و لینک‌های مختلف برای پرت‌کردن حواس او وجود ندارد، باعث می‌شود که او در تعامل و متمرکز بر هدف اصلی باشد.

طبق آمار Hubspot، حدود ۹۱٪ از متخصصان بازاریابی و تبلیغات، تأثیرمثبت‌داشتن چندین صفحۀ فرود بر نرخ تبدیل را تجربه کرده‌اند. سه دلیل اصلی که آن‌ها معتقدند این تبدیل‌ها به خاطرشان اتفاق افتاده، موارد زیر بوده است:

  1. ۱۷٪ به خاطر بازاریابی
  2. ۱۱٪ به خاطر افراد
  3. ۹٪ به خاطر صفحات فرود

مؤثربودن نرخ تبدیل به این معناست که تیم بازاریابی این ۳ عامل را در استراتژی خود با هم ترکیب کرده است.

هر سایت چه تعداد لندینگ پیج باید داشته باشد؟

طبق آمار Hubspot، سایت‌های تجاری‌ای که ۱۵-۱۰ لندینگ پیج دارند، ۵۵% تبدیل بیشتری را نسبت به سایت‌هایی که کمتر از ۱۰ لندینگ پیج دارند تجربه می‌کنند. با اینکه این آمار تا حدودی اهمیت ساخت لندینگ پیج را مشخص می‌کند، اما هیچ تحقیق و آمار مشخصی در‌این‌باره وجود ندارد و تعداد آن بستگی به اندازۀ کسب‌وکار، محصولات و خدمات آن دارد.

اما بعد ارزیابی نظرسنجی‌ها و تحلیل داده‌ها از گزارش‌های بازاریابی مختلف، به‌طور قطع می‌توان این نتیجه را گرفت که ساخت لندینگ پیج‌های متعدد سود خالصی را برای شما به همراه خواهد داشت. البته فکر هم نکنید که سقفی برای تعداد صفحات فرود وجود دارد! درواقع، طبق آمار دیگری از Hubspot مشخص شده است که سایت‌هایی که بیش از ۴۰ صفحۀ فرود داشتند، نرخ تبدیلشان تا ۵۰۰% افزایش پیدا کرده است!

طبق آمار دیگری از Hubspot، وقتی کسب‌وکارها صفحات فرودشان را از ۱ تا ۵ عدد به ۶ تا ۱۰ عدد رساندند، افزایش سرنخی نداشتند. اما آن‌هایی که این صفحات را از ۱۰ به ۱۵ رساندند، تا ۵۵% افزایش سرنخ داشتند. همچنین وقتی تعداد آن از ۴۰ عبور می‌کند، میزان سرنخ افزایش چشمگیری هم پیدا می‌کند.

تأثیر تعداد لندینگ پیج روی تبدیل سرنخ

با اینکه هر دو نوع کسب‌وکارهای B2B و B2C از ساخت لندینگ پیج در تعداد بالا سود می‌برند، اما این نمودار نشان می‌دهد که میزان سودمندی آن برای کسب‌وکارهای B2B در تعداد ۴۰ صفحه به بالا بیشتر خواهد بود.

چرا ساخت لندینگ پیج بیشتر، به افزایش سرنخ منجر می‌شود؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود تعدد صفحات فرود، سرنخ‌ها را هم افزایش دهد. در ادامه به ۴ دلیل اصلی اشاره می‌کنیم:

۱) لندینگ پیج بیشتر = فرصت تبدیل بیشتر

به عبارت ساده‌تر، هرچقدر شما صفحات فرود بیشتری در سایت خود داشته باشید، فرصت بیشتری در اختیارتان است تا بازدیدکنندگان را به سرنخ تبدیل کنید. همچنین، ساخت لندینگ پیج بیشتر، تأثیر آشکاری روی سئوی سایت دارد که خود این موضوع هم باعث ارتقای رتبۀ سایت می‌شود.

تصورش نسبتاً ساده است: اگر صفحات فرود بیشتری داشته باشید، درواقع صفحات ایندکس‌شدۀ بیشتری در گوگل دارید. به این ترتیب، اگر کاربری با جست‌وجوی چیزی مستقیماً به صفحۀ فرود شما برود، درواقع راه او برای تبدیل‌شدن را کاهش داده‌اید و میانبری ساخته‌اید؛ چون او به‌جای اینکه وارد سایت شما شود، چیزی را بخواهد و روی دکمۀ CTA کلیک کند تا وارد آن صفحۀ فرود شود، مستقیماً واردش شده است.

به عبارت دیگر، مسیر کشف تا تبدیل در این حالت بسیار هموارتر است و این همواربودن، به جذب سرنخ بیشتر منجر می‌شود.

۲) لندینگ پیج بیشتر = تنوع بیشتر

حتماً شنیده‌اید که می‌گویند: تنوع چاشنی زندگی است! این موضوع در بازاریابی هم صدق می‌کند.

حالا این موضوع را از زاویۀ بازدیدکنندۀ سایت نگاه کنید. وارد سایتی می‌شوید و با گشتن در آن، سراغ بخش چیزهایی که ارائه می‌دهد می‌روید. حالا اگر در این بخش صرفاً ۵ یا نهایتاً ۱۰ خدمت یا محصول ارائه شده باشد، احتمال اینکه آن چیزی که می‌خواهید بین آن‌ها نباشد بسیار بالاست؛ چون مشخصاً تنوع ندارد و هرکسی ممکن است دنبال نیاز خودش باشد. به این ترتیب سایت را رها می‌کنید، بدون اینکه کار خاصی انجام دهید و تبدیل شوید.

همین اتفاق وقتی که کسب‌وکاری فقط چند CTA محدود داشته باشد می‌افتد؛ چون اگر این تعداد محدود پیشنهاد، بازدیدکننده را تشویق نکند، احتمالاً او هم سایت را بدون انجام کاری رها خواهد کرد. پس با ساخت لندینگ پیج بیشتر، شما درنهایت تنوع گسترده‌ای از پیشنهادها برای تبدیل بازدیدکننده خواهید داشت.

۳) لندینگ پیج بیشتر = بهبود بازاریابی درون‌گرا

هرچقدر صفحات فرود بیشتری داشته باشید، به این معناست که برای باقی تلاش‌های بازاریابی درون‌گرایتان سوخت بیشتری دارید.

به یاد بسپارید که محتوا قلب و روح هر استراتژی بازاریابی درون‌گرا است و بدون آن، شما چیزی برای استفاده در بازاریابی ایمیلی، چیزی برای به‌اشتراک‌گذاشتن با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی و چیزی هم برای قراردادن CTAها در آن، جهت تبلیغ و… نخواهید داشت و درنهایت هم سایتتان در سئو به جایی نخواهد رسید و رتبه نخواهید گرفت.

هرچقدر پیشنهادات بیشتری داشته باشید –که صفحات فرود خانۀ این پیشنهادات هستند– بازاریابی درون‌گرای بیشتری می‌توانید انجام دهید.

۴) لندینگ پیج بیشتر = هدف‌گیری بهتر

وقتی نوبت به بازاریابی ایمیلی می‌رسد، بخش‌بندی یا همان سگمنتیشن در هر کسب‌وکاری بسیار ضرورت پیدا می‌کند. وقتی که پرسوناهای مختلف خریداران مختلف را شناسایی می‌کنید و آن‌ها را بین مخاطبانتان بخش‌بندی می‌کنید، با استفاده از پیشنهادهای هدف‌گیری‌شده‌تر و مرتبط‌تر، بهتر می‌توانید به نیازهای مختلف هرکدام از این پرسوناها پاسخ بدهید.

به این ترتیب شما به ساخت لندینگ‌ پیج‌های بیشتری نیاز دارید. چیزی که به‌طور طبیعی برای بازاریابانی که بیش از ۴۰ صفحۀ فرود دارند اتفاق می‌افتد این است که آن‌ها خواهند توانست محتوای بخش‌بندی‌شده‌تری ایجاد کنند تا بتوانند به بیشترین میزان سازگاری و ارتباط با هر بخش از مخاطبان خود برسند، که درنهایت قادر خواهند بود بازدیدکنندگان را بهتر به سرنخ تبدیل کنند.

چگونه لندینگ پیج‌های بیشتری بسازیم؟

خب حالا که بررسی کردیم چرا ساخت لندینگ پیج بیشتر اهمیت دارد، بهتر است سراغ این موضوع برویم که چگونه باید تعداد این صفحات فرود را بیشتر کنیم.

۱) از یک ابزار ساخت لندینگ پیج استفاده کنید

یکی از دلایلی اصلی که کسب‌وکارها از لندینگ پیج استفاده نمی‌کنند این است که نمی‌دانند چگونه باید آن‌ها را بسازند، یا اینکه سرشان خیلی شلوغ است و فرصتش را ندارند. اما ابزارهای زیادی هستند که به‌سادگی به شما در ساخت یک لندینگ پیج کمک می‌کنند. در ایران پلتفرم‌هایی مانند لندین، لندیک و… امکان ساخت لندینگ پیج را در اختیارتان قرار می‌دهند.

۲) پیشنهادات بیشتری ایجاد کنید

صرفاً ساخت لندینگ پیج‌های بیشتر تأثیرگذار نخواهد بود و نیاز است که پیشنهادات خوبی هم ارائه دهید. در نظر داشته باشید که صفحات فرود، دروازۀ پیشنهادات بازاریابی شما هستند و برای اینکه تعداد لندینگ پیج‌ها را افزایش دهید، باید پیشنهاداتتان را هم افزایش دهید.

اما قبل از ارائۀ پیشنهادات جدید، بهتر است به پیشنهادات قبلی خود نگاهی بیندازید و مشخص کنید که چه کمبودی دارند و این سؤالات را از خودتان بپرسید:

  • آیا پیشنهاداتتان مناسب هر مرحله از قیف فروش و بازاریابی‌تان هستند؟
  • آیا پیشنهاداتتان در قالب‌های مختلف مانند وبینارها، کتاب‌های الکترونیکی، ویدئوها و… ارائه می‌شوند؟
  • آیا موضوعات مختلفی را پیرامون چیزهایی که مخاطبان هدفتان به آن‌ها اهمیت می‌دهند، پوشش می‌دهند؟

۳) پیشنهادهایتان را به اندازۀ پرسوناهای مختلف دربیاورید

نکتۀ مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که نیاز نیست پیشنهادات کاملاً جدیدی ارائه کنید. درحقیقت، شما می‌توانید آن پیشنهادهای کلی‌ای را که از قبل داشته‌اید، به ابعاد کوچک‌تری که مناسب پرسوناهای مختلفتان است تقسیم کنید.

سپس با داشتن پیشنهادات بازاریابی تقسیم‌بندی‌شده براساس پرسوناهای مختلف، می‌توانید مشتریان بالقوۀ خود را براساس پرسونا بخش‌بندی کنید و به‌وسیلۀ ابزارهای درست بازاریابی مانند بازاریابی ایمیلی یا CTAهای پویا، هدف قرار دهید.

نتیجه‌گیری

درنهایت شما می‌خواهید برای مشتریانتان راه‌های بیشتری برای پیداکردن چیزی که می‌خواهند ایجاد کنید. با داشتن پیشنهادات و ساخت لندینگ پیج بیشتر در سایت، می‌توانید مکان‌های بیشتری برای فرود مشتریان و تعامل با سایت ایجاد کنید.

منابع

۵/۵ | (۳ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.