آموزش کامل قفل‌کردن صفحۀ اینستاگرام ورژن جدید + تصویر

اینستاگرام، این شبکۀ اجتماعی محبوب، می‌تواند برای بسیاری از کاربران چالش‌برانگیز باشد، خصوصاً وقتی پای حریم خصوصی و حفظ اطلاعات شخصی به میان می‌آید. بنابراین طبیعی است که تعدادی از کاربران این شبکۀ اجتماعی تصمیم بگیرند با خصوصی‌سازی صفحۀ اینستاگرامahk، دسترسی دیگران را به حساب کاربری‌شان محدود کنند.

به این موضوع دقت کنید که اگر حساب کاربری شما بیزینسی (Bussiness) یا کری‌ایتور (Creator) باشد، نمی‌توانید آن را قفل کنید مگر آن که حساب خود را به حالت Personal تغییر دهید؛ چون امکان قفل‌کردن صفحۀ اینستاگرام تنها برای حساب‌های کاربری شخصی (Personal) وجود دارد.

اما با به‌روزرسانی‌های اخیر اینستاگرام و تغییرات جزئی در ساختار منوی آن، قفل‌کردن صفحۀ اینستاگرام ورژن جدید چگونه امکان‌پذیر است؟ در این مطلب از وی‌پدیا با انواع روش‌های خصوصی‌سازی صفحۀ اینستاگرام برای گوشی‌های اندروید، ios و از طریق کامپیوتر آشنا می‌شوید.

پرایوت اینستاگرام چیست؟

پرایوت (Private) به معنی خصوصی است و پرایوت اینستاگرام درواقع به معنی خصوصی‌سازی صفحۀ اینستاگرام است.

زمانی که شخصی بخواهد حساب کاربری اینستاگرام خود را پرایوت کند، باید بداند با قفل‌کردن صفحۀ اینستاگرام فقط کاربرانی اجازۀ بازدید از صفحه و استوری‌های او را دارند که با اجازۀ خودش او را دنبال کرده‌اند. پرایوت یا عمومی‌بودن پیج اینستاگرام، هیچ‌کدام بر دیگری برتری ندارند. هر کاربری باید با توجه به نوع اهداف و کاربرد پیج اینستاگرام خود، تصمیم بگیرد که آیا خصوصی‌سازی صفحۀ اینستاگرام برایش مفید است یا خیر.

روش قفل‌کردن صفحه اینستاگرام ورژن جدید

بسیاری از کاربران به دلایل مختلفی ممکن است تصمیم بگیرند با خصوصی‌سازی صفحۀ اینستاگرام خود، دسترسی دیگران را به پیجشان محدود کنند. با به‌روزرسانی‌های جدید اینستاگرام، روش قفل‌کردن پیج اینستاگرام با اندکی تغییر روبه‌رو شده است. بنابراین برای قفل‌کردن صفحۀ اینستاگرام ورژن جدید، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد برنامۀ اینستاگرام شده و روی پروفایل خود کلیک کنید؛
  • در قسمت بالا، سمت راست، روی منوی کشویی کلیک کنید؛
  • روی چرخ‌دنده با نام Setting and privacy (تنظیمات و حریم خصوصی) کلیک کنید.

 

راهنمای پرایوت کردن اینستاگرام

 

  • در صفحۀ جدید و بخش Who can see your content (چه کسی می‌تواند محتوای شما را ببیند)، گزینۀ Account privacy را انتخاب کنید.

قفل کردن اینستاگرام

  • حالا با روشن‌کردن گزینۀ Private account، حساب اینستاگرام شما خصوصی می‌شود.

قفل صفحۀ اینستاگرامتوجه کنید در این بخش، در قسمت پایین، خود اینستاگرام نکات لازم دربارۀ قفل‌شدن صفحۀ اینستاگرام را بیان کرده است. در این قسمت، اینستاگرام توضیح داده است که زمانی که حساب کاربری شما عمومی است، همه می‌توانند پروفایل، پست و استوری‌های شما را ببینند، حتی اگر در اینستاگرام حسابی نداشته باشند.

اما با خصوصی‌سازی صفحۀ اینستاگرام، فقط دنبال‌کننده‌هایی که شما درخواست فالوی آن‌ها را تأیید کرده‌اید می‌توانند پست، استوری، هشتگ، لوکیشن، لیست دنبال‌کننده‌های شما (followers) و کاربرانی را که دنبال می‌کنید (following) ببینند.

قفل‌کردن صفحۀ اینستاگرام ورژن جدید در آیفون و اندروید

در آخرین به‌روزرسانی اینستاگرام و جدیدترین روش قفل‌کردن صفحۀ اینستاگرام در آیفون و اندروید، هیچ تفاوتی وجود ندارد. تمام مراحل یکسان هستند و شما به‌راحتی می‌توانید حساب کاربری خود را خصوصی کنید. برای این کار فقط کافی است:

  1. وارد حساب اینستاگرام خود شوید؛
  2. روی عکس پروفایل خود کلیک کنید؛
  3. از منوی کشویی بالا، سمت راست، صفحۀ گزینۀ Setting and privacy را انتخاب کنید؛
  4. از بخش Who can see your content گزینۀ Account privacy را انتخاب کنید؛
  5. حالا گزینۀ Private account را روشن کنید و حساب کاربری اینستاگرام خود را از طریق گوشی آیفون قفل کنید.

نحوۀ قفل‌کردن صفحۀ اینستاگرام در کامپیوتر

یکی دیگر از روش‌‌های قفل‌کردن صفحۀ اینستاگرام ورژن جدید، با استفاده از نسخۀ وب اینستاگرام است. هرچند نسخۀ وب اینستاگرام از طریق مرورگر گوشی موبایل هم امکان‌پذیر است، اما عموماً به نحوۀ قفل‌کردن صفحۀ اینستاگرام در کامپیوتر شناخته می‌شود. اگر شما هم قصد دارید برای خصوصی‌سازی صفحۀ اینستاگرام از طریق کامپیوتر اقدام کنید، مراحل زیر را گام‌به‌گام انجام دهید:

  • از طریق هر مرورگری که روی سیستم خود دارید، وارد سایت instagram.com شوید. برای ورود باید نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری خود را به‌درستی وارد کنید.
  • ابتدا روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید.
  • برای قفل‌کردن صفحۀ اینستاگرام ورژن جدید در کامپیوتر، منوی کشویی را در پایین سمت چپ مانیتور مشاهده می‌کنید. روی آن کلیک کنید.

نحوۀ قفل‌کردن صفحۀ اینستاگرام در کامپیوتر 1

  • از منوی بازشده روی گزینۀ Setting (تنظیمات) کلیک کنید.

نحوۀ قفل‌کردن صفحۀ اینستاگرام در کامپیوتر 2

  • در منوی Setting و در بخش Who can see your content گزینۀ Account privacy را انتخاب کنید.

نحوۀ قفل‌کردن صفحۀ اینستاگرام در کامپیوتر 3

  • این منو برای شما صفحۀ جدیدی را باز می‌کند که در آن می‌توانید با روشن‌کردن دکمۀ Private account، حساب اینستاگرام خود را خصوصی کنید.

نحوۀ قفل‌کردن صفحۀ اینستاگرام در کامپیوتر 4در قفل‌کردن صفحۀ اینستاگرام در کامپیوتر هم مانند خصوصی‌کردن صفحۀ اینستاگرام در آیفون و اندروید، اینستاگرام تغییرات مهم و اساسی بعد از قفل‌کردن صفحه را به شما گوشزد می‌کند. با توجه به این نکات، اگر بازهم تصمیم شما برای قفل‌کردن صفحۀ اینستاگرام جدی است می‌توانید به‌راحتی این کار را انجام دهید.

و در آخر

بعد از خصوصی‌سازی صفحۀ اینستاگرام از طریق هریک از روش‌های گفته‌شده در بالا، درصورتی‌که تصمیم بگیرید حساب اینستاگرام خود را عمومی (Public) کنید، همین مراحل را تکرار کنید؛ با این تفاوت که باید گزینۀ Private account را خاموش کنید.

نکتۀ خیلی مهم بعد از خصوصی‌سازی صفحۀ اینستاگرام این است که بعد از قفل‌کردن صفحه، دنبال‌کنندگان جدید حتماً باید از شما اجازه بگیرند و بعد از تأیید درخواست توسط شما، اجازۀ دیدن حساب کاربری شما را دارند و درواقع فالوئر شما می‌شوند. اما افرادی که از قبل شما را دنبال می‌کردند، هنوز هم جزو دنبال کننده‌های شما هستند. اگر نمی‌خواهید برخی از کاربران شما را دنبال کنند، باید خودتان آن‌ها را از لیست دنبال‌کنندگان خود حذف کنید.

اگر هم‌به تازگی حساب کاربری اینستاگرام شخصی خود را ساخته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا آموزش کامل اینستاگرام صفحۀ خود را قفل کنید، تا با خیال راحت از این فضا استفاده کنید. اگر دوست دارید برای پیج اینستاگرام خود محتوای ویدئویی خلاقانه بسازید، توصیه می‌کنیم خواندن بلاگ: «تولید ویدئوی خلاقانۀ آموزشی با ۶ گام» را از دست ندهید.

منابع

۵/۵ | (۲ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.