چطور یک تبلیغ کلاس زبان شکست‌خورده نداشته باشیم؟ [۱۰۰% تضمینی]

با وجود فراوانی آموزشگاه‌های زبان در سطح کشور و هزینه‌های بالای تبلیغات، ریسک‌کردن برای تبلیغ کلاس‌های زبان جایز نیست.

پس در این مطلب از وی‌پدیا، ۳۰ روش کاربردی برای موفقیت در تبلیغ آموزشگاه زبان و ۲۶ متن تبلیغاتی جذاب را بخوانید و با افزایش آگاهی، پیروز میدان رقابتی در عرصۀ تبلیغات شوید.

فهرست مطالب
۳۰ روش کاربردی برای تبلیغ آموزش زبان انگلیسی؛ از شکست به موفقیت

۳۰ روش کاربردی برای تبلیغ آموزش زبان انگلیسی؛ از شکست به موفقیت

آموزش زبان انگلیسی به‌عنوان یک مهارت کاربردی، همیشه مورد توجه افراد بوده است. اما چطور می‌توانیم تبلیغ آن را به‌گونه‌ای انجام دهیم که در عین جذابیت، شکست نخورند؟

برای موفقیت در تبلیغ آموزش زبان انگلیسی قبل از انجام هر کاری ابتدا باید پرسونای مخاطبان خود را به‌خوبی بشناسیم. بعد از آن، با ترکیب تبلیغات هدفمند، پیام‌رسانی قانع‌کننده و تدوین استراتژی، تبلیغ کلاس زبان را با موفقیت اجرا کنیم.

در ادامه ۳۰ روش کاربردی برای تبلیغ آموزشگاه زبان انگلیسی را بررسی خواهیم کرد.

۱) شناسایی مخاطبان هدف

قبل از انجام هر تلاشی باید بدانید که می‌خواهید برای چه افرادی، با چه سنی و چه روحیاتی خدمات آماده کنید. پس، در اولین گام باید مخاطب هدف خود را تعریف کنید؛ یعنی شخصیت زبان‌آموز ایدئال خود را با درنظرگرفتن سن، سطح مهارت زبان، اهداف یادگیری و انگیزه‌های آن‌ها شناسایی کنید.

این کار به شما کمک می‌کند مسیر و پیام بازاریابی خود را متناسب با نیازها و آرزوهای خاص آن‌ها تنظیم کنید.

۲) طراحی و به‌روزرسانی سایت به‌منظور جذب کاربران

طراحی سایت آموزشگاه زبان انگلیسی به‌عنوان اولین جایگاه ثابت شما در دنیای آنلاین و به‌روزرسانی مداوم سایت، بسیار ضروری است. طراحی سایت با رابط کاربری جذاب و ساده، کاربران بیشتری را به‌سمت خود جذب می‌کند.

سایت آموزشگاه زبان با بنرهای جذاب گرافیکی و تیترهای تبلیغ‌نویسی‌شده می‌تواند دومین عامل نگهداشت مخاطبان در سایت باشد.

۳) استفاده از ویدئوهای آموزشی باکیفیت

معرفی کلاس‌های آنلاین با تولید محتوای ویدئویی، در سایت یا هر بستر دیگری توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند؛ چراکه هر زبان‌آموزی قبل از ثبت‌نام در آموزشگاه زبان باید با سطح و نوع آموزش آن‌ها آشنا شود.

۴) تدوین محتوای قابل اشتراک تبلیغات زبان انگلیسی

تدوین خلاقانۀ ویدئوهای تبلیغاتی کلاس زبان باعث اشتراک‌گذاری محتوای جذاب و آموزنده شده و به گسترش دامنۀ تبلیغات کمک بسیاری می‌کند.

۵) ترویج از طریق بلاگ‌ها و مقالات

نوشتن مقالات مفصل و بلاگ‌های آموزشی مرتبط با زبان انگلیسی، محتوای ارزشمندی ارائه می‌دهد که نرخ تبدیل را بهینه می‌کند.

۶) تولید محتوای تعاملی؛ آزمایش‌ها و تمرینات آنلاین

تولید محتوای تعاملی که کاربران را با برند شما درگیر کند، تصمیم‌گیری مخاطب برای خرید را ساده‌تر می‌کند.

۷) استفاده از بازخورد و تجربیات مختلف

بیشتر افراد برای قطعی‌کردن تصمیم خرید خود ترجیح می‌دهند نظر مشتریان قبلی و در اینجا نظر زبان‌آموزان را بدانند. پس با اشتراک‌گذاری تجربیات مثبت زبان‌آموزان گذشته در سایت و شبکه‌های اجتماعی آموزشگاه، اعتبار خود را افزایش ‌دهید.

۸) مزایا و قیمت‌های رقابتی

یکی از روش‌های اصولی تبلیغ آموزشگاه زبان، بیان درست مزایای منحصربه‌فرد برند آموزشی شماست. هر کسب‌وکاری با توضیح و تکرار مداوم مزایای خاص خود، وجه تمایز و برتری خود نسبت به رقبا را برای مخاطبانش آشکار می‌کند.

ساختار قیمت‌گذاری را طوری تنظیم کنید که در بازارْ رقابتی و درعین حال سودآور شود. ارائۀ تخفیف برای مشتریان وفادار می‌تواند به کسب رضایت حداکثری زبان‌آموزان کمک کند.

۹) ترویج دوره‌های آموزشی از طریق وبینارها

حضور آنلاین و اختصاصی به شما کمک می‌کند تبلیغات بهتری ارائه دهید. تبلیغ آموزش زبان لزوماً استفاده از تبلیغات برون‌گرا نیست، گاهی بهتر است با استفاده از تبلیغات درون‌گرا و غیرمستقیم در قالب وبینارهای کوتاه آموزشی، مزایا و ارزش خود را به همگان معرفی کنید.

۱۰) استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربر

محتوای تولیدشده توسط کاربر یا به اختصار UGC، یکی از بهترین و پربازده‌ترین روش‌های تبلیغ کلاس زبان است. این نوع محتوای رایگان توسط زبان‌آموزان و مخاطبان کلاس زبان تولید شده و به جذب اعتماد مشتریان بالقوه و تبدیل آن‌ها به مشتری آموزشگاه زبان، منجر می‌شود.

۱۱) تبلیغات تلویزیونی

با توجه به بودجۀ بازاریابی آموزشگاه زبان می‌توانید از تبلیغات تلویزیونی برای تبلیغات آموزشگاه زبان خود استفاده کنید. با این روش می‌توانید مطمئن شوید پیام تبلیغ خود را به سمع و نظر مخاطبان بسیاری رسانده‌اید.

۱۲) تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی بسیار آسان و کم‌هزینه هستند. شاید به همین دلیل کسب‌وکارهای بسیاری برای اهداف مختلف از آن استفاده می‌کنند. توجه به این چند نکته می‌تواند عامل موفقیت کمپین پیامکی تبلیغ آموزشگاه زبان شما شود:

  • متن پیامک تبلیغاتی خود را متناسب با مخاطب هدف بنویسید.
  • با کلمات جذاب شروع کنید.
  • تا جایی که امکان دارد، مختصر و کوتاه بنویسید.
  • پیام شما باید شفاف و واضح نوشته شود.
  • حس ضرورت ایجاد کنید.
  • متن‌های تبلیغاتی خلاق همیشه بازخورد بهتری دارند.

۱۳) بیلبورد

استفاده از بیلبورد به‌عنوان یک روش تبلیغاتی کلاس زبان، پرهزینه‌تر اما ماندگارتر است. طراحی گرافیکی حرفه‌ای و اصولی بیلبورد همراه با یک شعار تبلیغاتی خلاقانه می‌تواند برندتان را برای همیشه در ذهن مخاطبانتان حک کند.

۱۴) تبلیغ در روزنامه‌ها

یک نمونه از تبلیغات چاپی برای افزایش آگاهی از برند، انتشار انبوه و ارائۀ اطلاعات بیشتر، تبلیغ در روزنامه‌هاست.

۱۵) استفاده از تراکت‌های تبلیغاتی

استفاده از تراکت‌های تبلیغاتی نه‌تنها برای تبلیغات کلاس زبان بلکه به‌عنوان یک فرصت بازاریابی برای جمع‌آوری لید معجزه می‌کند. برای مثال، در متن تبلیغاتی تراکت، مخاطبان را تشویق به ارسال پیامک کنید. حالا تعداد بسیار زیادی شماره‌موبایل دارید که می‌توانید در اهداف بازاریابی از آن‌ها استفاده کنید.

۱۶) تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن نوع مدرن بازاریابی پیامکی است که با استفاده از مرورگر انجام می‌شود. در این نوع تبلیغ کلاس زبان می‌توانید علاوه ‌بر متن، از عکس و لینک هم در پیام خود استفاده کنید.

۱۷) تبلیغات بنری

برای استفادۀ درست از تبلیغات بنری باید توجه کنید که در این تبلیغات از تصاویر جذاب به‌جای متن برای جلب توجه استفاده می‌شود. تبلیغات بنری آموزش زبان قابل کلیک هستند و با استفاده از یک دعوت به اقدام مناسب، مخاطبان را به یک صفحۀ فرود یا صفحۀ اصلی هدایت می‌کنند.

۱۸) تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی (Pey Per Click) که به‌اختصار PPC نیز نامیده می‌شود، یکی از بهترین و رایج‌ترین تبلیغات آنلاین است که بدون پرداخت هزینۀ اضافی، مخاطبان بسیاری را به‌سمت شما هدایت می‌کند. در این نوع تبلیغ فقط به ازای افرادی که تبلیغ کلاس زبان شما برایشان جذاب بوده و روی آن کلیک کرده‌اند هزینه پرداخت می‌کنید.

۱۹) تبلیغ گوگل ادز

تبلیغات گوگل ادز نوعی تبلیغات کلیکی است. اجرای کمپین‌های هدفمند تبلیغ گوگل ادز برای تبلیغ کلاس زبان می‌تواند به افزایش ترافیک سایت آموزشگاه زبان، درآمد بیشتر و اندازه‌گیری موفقیت کمپین منجر شود.

۲۰) تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

حضور فعال شما در شبکه‌های اجتماعی باعث موفقیت بیشتر تبلیغات شبکه‌های اجتماعی می‌شود. این تبلیغات می‌توانند با استفاده از اینفلوئنسرها، بلاگرها یا تبلیغات اکانت آموزشگاه زبان صورت گیرند و اطلاعات دقیقی از مخاطبان را در اختیارتان قرار می‌دهند.

۲۱) تبلیغات در رادیو و پادکست‌ها

میزان شنیده‌شدن و تأثیر تبلیغات رادیویی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. اما امروزه تبلیغات آموزش زبان از طریق پادکست، روشی نوین برای آگاهی از برند یا افزایش فروش به حساب می‌آید. در این روش تبلیغات صوتی فرصت دارید پیام خود را در حداقل ۱۵ ثانیه و حداکثر ۶۰ ثانیه به‌صورت شفاف و جذاب به شنوندگان پادکست‌های پرطرف‌دار که متناسب با مخاطب هدف شما هستند ارائه کنید.

۲۲) ریتارگتینگ

زمانی می‌توانید از تبلیغات ریتارگتینگ برای تبلیغ آموزشگاه زبان استفاده کنید که ورودی سایت به تعداد دلخواهی رسیده، اما به دنبال نرخ تبدیل بیشتری هستید. تبلیغات ریتارگتینگ آموزشگاه زبان باعث می‌شود افراد بیشتری از سایت شما دیدن کنند. اما چگونه؟

مشتری بالقوه‌ای که قبلاً از سایت شما دیدن کرده‌ اما سبد خرید خود را نهایی نکرده‌ است، بعدها در زمان وبگردی با تبلیغ ریتارگتینگ و پیشنهاد اختصاصی برای او، دوباره به سایت آموزشگاه زبان برمی‌گردد و به خریدار تبدیل می‌شود.

۲۳) تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی یکی از تأثیرگذارترین روش‌های تبلیغاتی است. ویدئوی تبلیغاتی کلاس زبان، یک ویدئوی کوتاه و آموزنده در ارتباط با آموزشگاه زبان است که مخاطبان را جذب می‌کند. برای درک بیشتر می‌توانم به تبلیغات آپارات و فیلیمو که قبل، حین یا بعد از ویدئوی اصلی پخش می‌شوند اشاره کنم.

۲۴) رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی نوعی از تبلیغات متنی است که در قالب داستان، خبر، مقاله و سایر مطالب نشریه نوشته می‌شود. هر آموزشگاه زبانِ دارای سایتی می‌تواند با استفاده از رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در سایت‌های پربازدید، که مخاطب هدف شما در آنجا حضور دارد، برندسازی کرده و برنامۀ تبلیغاتی خود را پیاده‌سازی کند.

شما می‌توانید از رپورتاژ آگهی کلاس زبان با اهداف تبلیغاتی، بازاریابی و گرفتن بک‌لینک استفاده کنید.

۲۵) بازاریابی ایمیلی؛ راهکاری مستقیم و مؤثر

با استفاده از بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) به‌عنوان یک کانال ارتباطی مستقیم، می‌توانید پیام‌های تبلیغاتی یا تعاملی آموزشگاه زبان را از طریق ایمیل برای زبان‌آموزان و مخاطبان هدف خود ارسال کنید.

۲۶) تبلیغات در اپلیکیشن‌ها

یکی از روش‌های جدید و پربازده، تبلیغات در اپلیکیشن‌هاست. شما می‌توانید با استفاده از ادیوری (Adivery) پلتفرم‌ تبلیغات در اپلیکیشن‌ها، محتوای تبلیغ کلاس زبان را بسازید. سیستم هوشمند این پلتفرم، تبلیغ شما را در بهترین و مناسب‌ترین جایگاه نمایش می‌دهد.

۲۷) تبلیغات موقعیت مکانی با استفاده از نقشه‌های آنلاین

با استفاده از نقشۀ گوگل (Google Maps) بیشتر دیده شوید و مخاطبان خود را به‌درستی کشف کنید. استفاده از تبلیغات موقعیت مکانی یکی دیگر از راه‌های موفقیت تبلیغ کلاس زبان است.

مثلاً با استفاده از نقشۀ گرمایی (Heat Map)، در محل‌هایی از نقشه که تراکم مشتریان کلاس زبان را نشان می‌دهد تراکت تبلیغاتی پخش کنید، بیلبورد بزنید یا پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.

۲۸) ساخت مسابقات و جوایز برای جلب توجه

برای تعامل بیشتر و ایجاد هیجان بین زبان‌آموزان و مشتریان بالقوه می‌توانید از مسابقات و جوایز متنوع استفاده کنید.

۲۹) استفاده از انیمیشن برای ویدئوهای تبلیغاتی کلاس زبان

انیمیشن‌ها یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای معرفی و تبلیغ کلاس زبان محسوب می‌شوند. انیمیشن‌های تبلیغاتی زبان انگلیسی می‌توانند آن‌قدر خلاقانه طراحی شوند که تمام مخاطبان هدف شما را فارغ از جنسیت و سن به خود جلب کنند.

۳۰) ردیابی و تجزیه‌و‌تحلیل نتایج

به‌طور منظم بر عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی خود نظارت کنید و اثربخشی نتایج تبلیغاتی خود را تجزیه‌وتحلیل کنید. از این داده‌ها برای اصلاح پیام‌های خود، بهینه‌سازی هزینۀ تبلیغات و تمرکز بر کانال‌هایی که بهترین نتایج را ایجاد می‌کنند، استفاده کنید.

۲۶ نمونه متن تبلیغ آموزشگاه زبان

اکنون که با روش‌های تبلیغ آموزشگاه زبان انگلیسی آشنا شدید، در ادامه به برخی از متن‌های تبلیغاتی کلاس زبان توجه کنید تا با توجه به اهدافتان تعدادی از آن‌ها را برای خود سفارشی‌سازی و استفاده کنید.

  1. هیجان، چالش و یادگیری، فرمول موفقیت تدریس ما در آموزشگاه زبان [نام آموزشگاه زبان] است.
  2. آیا می‌خواهید به‌راحتی در مکالمات اجتماعی شرکت کرده و در هر موقعیتی خود را به چالش بکشید؟ آموزشگاه زبان ما با برنامه‌های شخصی‌سازی‌شده و کلاس‌های تعاملی، شما را برای روزمره‌های چالش‌برانگیز آماده می‌کند.
  3. آموزشگاه زبان [نام آموزشگاه زبان] کوتاه‌ترین مسیر به مسلط‌شدن! با کلاس‌های جذاب و مدرسان مجرب، زبان را به‌سرعت با ما بیاموزید.
  4. ثبت‌نام ترم جدید کلاس‌های آمادگی شرکت در آزمون GRE، برای رزرو وقت تعیین سطح رایگان، روی لینک زیر کلیک کنید.
  5. تدریس خصوصی زبان انگلیسی از سطح Basic تا Advance.
  6. آموزش زبان انگلیسی مانند زبان مادری به کودکان زیر ۴ سال.
  7. آموزشگاه زبان [نام آموزشگاه زبان]؛ کلیدی برای ورود به دروازه‌های جهان اطراف.
  8. با شرکت در دوره‌های آکادمی زبان [نام آموزشگاه زبان]، هر روز یک قدم به موفقیت در آزمون آیلتس نزدیک‌تر می‌شوید.
  9. آموزش زبان با ۳۰درصد تخفیف ویژۀ زبان‌آموزان قدیمی. مهلت ثبت‌نام فقط تا پایان بهمن.
  10. ۴۰درصد تخفیف واقعی برای دورۀ: «مکالمه در سفر» آموزشگاه زبان [نام آموزشگاه زبان]. معتبر تا پایان ساعت کاری امروز.
  11. آموزشگاه زبان [نام آموزشگاه زبان]؛ جایی که یادگیری لذت‌بخش می‌شود و هرکدام از زبان‌آموزان به سفری منحصربه‌فرد در دل زبان‌ها و فرهنگ‌ها می‌روند. با ما، با اطمینان به دنیاهای جدیدی قدم بگذارید.
  12. آموزشگاه زبان [نام آموزشگاه زبان]؛ محلی که یادگیری زبان به یک تجربۀ شگفت‌آور برایتان تبدیل می‌شود. ما با برگزاری کلاس‌های تعاملی و بهره‌مندی از امکانات فراوان، به شما کمک می‌کنیم تا هر زبانی را به‌راحتی بیاموزید.
  13. نگرشی جدید به یادگیری زبان. از روش‌های تدریس گرفته تا تدوین برنامه‌های تخصصی، در کنار شما هستیم تا مهارت‌های لازم برای یادگیری کامل زبان انگلیسی را فرا بگیرید.
  14. تضمین می‌کنیم که تنها در چند هفته، به هر زبانی مسلط می‌شوید. آموزشگاه زبان [نام آموزشگاه زبان].
  15. آموزش مکالمۀ انگلیسی به‌صورت فشرده فقط در سه ماه برای تمامی سنین و از سطح پایه تا پیشرفته. آموزشگاه زبان [نام آموزشگاه زبان].
  16. آموزش زبان انگلیسی به‌صورت آنلاین همراه با ارائۀ گواهی آموزشی معتبر. تعیین سطح رایگان از طریق لینک زیر.
  17. دوست داری انگلیسی رو مثل بلبل حرف بزنی؟ دورۀ تخصصی مکالمه و یادگیری اصطلاحات رایج در فرهنگ زبان انگلیسی در آموزشگاه [نام آموزشگاه زبان].
  18. از یادگیری اولین کلمه تا آشنایی کامل با فرهنگ و آداب و رسوم یک کشور. آموزشگاه [نام آموزشگاه زبان] با دوره‌های کوتاه‌مدت و کاربردی به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن زبان انگلیسی، آلمانی و ترکی را از بر شوید.
  19. فراگیری یک زبان جدید فراتر از یادگیری تنها چند کلمۀ ساده است و با خود اطلاعات، ارتباطات و تجارب جدیدی به‌ همراه دارد. آموزشگاه زبان [نام آموزشگاه زبان] با رویکردهای نوین، شما را در مسیر این تجربه همراهی می‌کند. از همین امروز شروع کنید.
  20. آموزش زبان انگلیسی ویژۀ تهرانی‌ها. برای شرکت در آزمون تعیین سطح آنلاین، کلیک کنید.
  21. قبولی در آزمون آیلتس و تافل با نمرۀ بالا، تخصص ماست. با مراجعه به لینک زیر نظر دیگران را درمورد ما جویا شوید.
  22. برای ادامۀ تحصیل می‌خوای بری لندن؟ اول بیا اینجا تا با اعتمادبه‌نفس تو هر دانشگاهی بتونی صحبت کنی و درس بخونی.
  23.  دوست‌ داری تو سفرهای خارجی زبان انگلیسی رو فوت آب باشی؟ تو دورۀ «مکالمات روزمره در سفر» موسسۀ زبان [نام آموزشگاه زبان] شرکت کن و بدون نیاز به کمک، گلیم خودت رو از آب بیرون بکش.
  24. تدریس تخصصی زبان انگلیسی ویژۀ کنکوری‌ها.
  25. تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل یا محل کار شما توسط مدرس مجرب با مدرک CAE ، TTC.
  26. آموزش مکالمۀ انگلیسی به‌صورت فشرده فقط در سه ماه. همراه با ارائۀ گواهی‌نامۀ معتبر و قابل ترجمه.

سخن آخر

در این بلاگ‌پست ۳۰ روش تبلیغاتی و ۲۶ متن تبلیغاتی کلاس زبان را برای شما توضیح دادیم. اما قطعاً نمونه‌های بیشتری وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به موفقیت برسید.

شما چه روشی را برای موفقیت در تبلیغ آموزشگاه زبان استفاده کرده‌اید؟ حتماً در بخش نظرات برایمان بنویسید.

۵/۵ | (۳ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.