گوگل مپ (Google Map) چیست و چه کاربردی دارد؟

بررسی نحوۀ استفاده از گوگل مپ در اندروید

از خرید و فروش فوق سری فیلم‌های VHS تا پیداکردن بهترین مسیر بین خانۀ شما و دوستانتان در کسری از ثانیه، زمان زیادی نگذشته است. همان‌قدر که غیرقانونی‌بودن تماشای فیلم ویدئویی در برهه‌ای از تاریخ ایران خنده‌دار به نظر می‌رسد، اینکه بعضی‌ها هنوز به اهمیت استفادۀ تجاری و شخصی از گوگل مپ پی نبرده‌اند نیز جای تعجب دارد. در این مطلب از وی‌پدیا سراغ این می‌رویم که گوگل مپ چیست و آیا صرفاً نوعی ابزار مسیریابی است یا کاربردهای دیگری نیز دارد.

فهرست مطالب

گوگل مپ چیست؟

گوگل مپ (Google Map) وب‌سرویسی است که اطلاعات مفصلی دربارۀ مناطق جغرافیایی در سراسر جهان، در اختیار شما می‌گذارد. علاوه‌براین، گوگل مپ نقشۀ راه‌ها را نیز برای مسیریابی به‌شکل ماهواره‌ای ارائه می‌کند. در بعضی از شهرها، به‌وسیلۀ گوگل مپ قادر خواهید بود در خیابان‌ها قدم بزنید و خیابان‌ها، کوچه‌ها و مناظر را تماشا کنید. ارائۀ اطلاعات مختلف دربارۀ مکان‌های مختلف مانند موزه‌ها، سینماها، رستوران‌ها و… مانند ساعات کاری، نظرات افراد، عکس و ویدئو، بهترین مسیر رفتن به آنجا، شماره‌تلفن، آدرس سایت و… از دیگر ویژگی‌های گوگل مپ است.

گوگل مپ در بیش از ۲۲۰ کشور فعال و دارای اطلاعاتی مفصل از بیش از ۱۵۰۰۰ شهر بزرگ و اصلی است.

چگونه در گوگل مپ (Google Map) رتبه بگیریم؟

تمام مزیت‌های Google Map برای فروشگاه آنلاین و آفلاین شما، به رتبه‌گرفتن کسب‌وکار در آن بستگی دارد. تا زمانی که نکات بیان‌شده در زیر را رعایت نکنید، در جست‌وجوی کاربران نمایش داده نمی‌شوید؛ بنابراین موارد ذکرشده را به‌دقت مطالعه کنید.

۱) حساب کاربری Google My Business را توسعه دهید

اولین و مهم‌ترین قدم ثبت کسب‌وکارتان در Google My Business است که درواقع ابزاری برای بهینه‌کردن گوگل مپ شماست. Google My Business به‌طور تخصصی درمورد کسب‌وکارها بوده و به شما این امکان را می‌دهد که هر اطلاعاتی درمورد سازمانتان را در آن وارد کنید. شما باید دائماً گوگل بیزنس خود را به‌روز کنید تا سئوی خود را بهبود ببخشید و در گوگل مپ رتبه بگیرید.

۲) نظرات آنلاین بیشتر و بهتری کسب کنید

بدیهی است که افراد به کسب‌وکاری با ۵ ستاره، نسبت به کسب‌وکاری که از سوی کاربران ۳ ستاره گرفته است، بیشتر اعتماد کنند. گوگل نیز به این نظرات اهمیت داده و کسب‌وکارهای دارای نظرات بهتر را در نتایج جست‌وجو، بالاتر نشان می‌دهد. حال وظیفۀ شما این است که مشتریانتان را به ثبت بازخورد علاقه‌مند کنید.

گوگل مپ (Google Map) چیست و چه تأثیری در رشد کسب‌وکارها دارد - نظرات آنلاین بیشتر و بهتری کسب کنیدبه دنبال راه‌های ارگانیک‌تر برای تشویق این نوع بازخورد مثبت مشتریان باشید. با ایجاد مکانیسم‌های آسان برای ثبت نظرات شروع کنید. دکمه‌ای را در سایت خود اضافه کرده یا تبلیغاتی را در رسانه‌های اجتماعی ارسال کنید که افراد را به ثبت بازخورد تشویق می‌کند. پیشنهاد دیگر، ارسال ایمیلی به‌موقع به مشتری، پس از خرید از فروشگاه شماست.

۳) روی اطلاعات مکان، بیشتر تمرکز کنید

دانستن این نکته حائز اهمیت است که هر چه نام برند شما به مکان کسب‌وکارتان بیشتر گره بخورد، گوگل موقعیت مکانی شما را معتبرتر تشخیص داده و درنتیجه در گوگل مپ رتبۀ بالاتری کسب خواهید کرد. در این راستا می‌توانید اطلاعات موقعیت مکانی خود را در صفحات بیشتری از سایت خود یا سایت‌های محلی مربوط به کسب‌وکارهای شهرتان یا سایت‌های مربوط به صنعت خودتان قرار دهید. حتی می‌توانید برنامۀ Google Maps خود را به صفحۀ «دربارۀ ما» خود اضافه کنید تا افراد دقیقاً بدانند شما را کجا پیدا کنند.

۴) از قراردادن عکس‌های کسب‌وکار خود غافل نشوید

به گزارش گوگل، آن دسته از کسب‌وکارهایی که عکس‌هایی را در Google My Business خود قرار می‌دهند، بیشتر از آن‌هایی که این عکس‌ها را ندارند، مورد توجه مخاطبان هدف آن کسب‌وکارها و نیز در معرض کلیک‌های بیشتر قرار می‌گیرند. قراردادن لوگوی کسب‌وکار و یک عکس روی جلد، بسیار حیاتی است.

box

وی‌پلاس


همین الان تبلیغات ویدئویی خود را شروع کنید
کلیک کنید

از طرفی باید مطمئن شوید که عکس‌های باکیفیتی را در Google My Business قرار می‌دهید. برای عکس‌ها نیز متا دیتا (توضیحی برای توصیف عکس) در نظر بگیرید؛ این دیتاها باید شامل آدرس فیزیکی کسب‌وکارتان (با طول و عرض جغرافیایی)، برچسب‌های مکان (شهر، کشور و موقعیت جغرافیایی)، کلمات کلیدی مرتبط و ذکر خدمات مرتبطی که ارائه می‌دهید، باشد. همچنین، توجه داشته باشید که مشتریان می‌توانند عکس‌های خود را هنگام افزودن نظرات، به نمایۀ Google My Business شما اضافه کنند. این عکس‌های اضافه‌شده نوعی محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) است که می‌تواند تأثیر مثبتی بر سئوی شما داشته باشد.

۵) کسب‌وکار خود را گوگل‌پسند شرح دهید

به این معنا که خلاصه‌ای مختصر از کسب‌وکار خود و آنچه می‌توانید به مشتریانتان ارائه دهید، در Google My Business بنویسید. برای انجام این کار رعایت چند نکته الزامی است:

  • حتماً کسب‌وکار خود را به‌صورت کوتاه و مختصر شرح دهید تا به‌صورت کامل نمایش داده شود و کاربر برای درک کسب‌وکارتان نیاز به کلیک اضافی نداشته باشد.
  • در شرح آن حداقل از دو کلمه کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان استفاده کنید. مطمئن شوید این کلمات کلیدی با نوع جست‌وجو مطابقت دارند. با‌این‌حال، از استفادۀ بیش از حد از کلمات کلیدی خودداری کنید.
  • به خدمات یا محصولاتی که توسط کسب‌وکارتان ارائه شده، اشاره کنید.
  • لینک سایت خود را حتماً در Google My Business قرار دهید.

۷ کاربرد گوگل مپ

گوگل مپ به‌عنوان یکی از ابزارهای مسیریابی پراستفادۀ جهان، کاربردهای فراوانی دارد؛ چون نه‌فقط به‌عنوان یک ابزار مسیریاب، بلکه به‌عنوان ابزاری برای پیداکردن مکان‌های نزدیک به شما، مشاهدۀ ترافیک و… نیز استفاده می‌شود. در زیر به ۷ کاربرد اصلی گوگل مپ اشاره می‌کنیم:

  1. پیداکردن مسیر حرکت: همان‌طور که بالاتر هم به آن اشاره کردیم، گوگل مپ ابزاری بسیار کاربردی برای مشخص‌کردن مسیر حرکت است. به عبارت دیگر، شما می‌توانید با انتخاب مبدأ و مقصد، ببینید که چگونه و در چه مدت می‌توانید با وسایل نقلیۀ متفاوت و یا حتی پیاده به مقصد بروید.
  2. ساخت نقشه: در بعضی مواقع، برای رسیدن به مقصد با یک مسیر مبهم و نامشخص روبه‌رو می‌شوید که ممکن است از کمبود اطلاعات گوگل مپ نشئت بگیرد. در این مواقع خودتان می‌توانید نقشه را تعیین کنید.
  3. مشاهده، تکمیل و یا اضافه‌کردن اطلاعات به نقشه: اگر اطلاعاتی از مکان خاصی می‌خواهید یا می‌خواهید چیزی به آن اضافه کنید، مانند نظر، عکس، ویدئو و…، Google Map این امکان را به شما می‌دهد.
  4. پیداکردن لوکیشن خودتان: اگر در مکانی هستید و دقیقاً نمی‌دانید کجای نقشه قرار دارید، گوگل ‌مپ لوکیشن دقیق را به شما نشان می‌دهد.
  5. مشاهدۀ وضعیت ترافیکی: به‌وسیلۀ این ابزار شما قادر خواهید بود وضعیت ترافیکی خیابان‌های محل خود را مشاهده کنید و بهترین مسیر را برای عبور و مرور انتخاب کنید.
  6. جست‌وجوی صوتی: شما می‌توانید به گوگل مپ بگویید کجا می‌خواهید بروید تا بهترین مسیر را به شما نشان دهد.
  7. به‌اشتراک‌گذاری مکان: شما می‌توانید مکانی را که در آن هستید با بقیه به اشتراک بگذراید تا راحت‌تر شما را پیدا کنند.

کاربردهای دیگر گوگل مپ

تولید نقشۀ سفارشی با استفاده از گوگل مپ

هرچند Google Maps در میان کاربران اینترنت، بیشتر به دلیل توانایی‌اش در مکان‌یابی و ارائۀ مسیرهای گام به گام شناخته می‌شود، اما قابلیت‌های مفید و کمترشناخته‌شدۀ دیگری نیز دارد؛ ازجمله اینکه شما می‌توانید با استفاده از آن، نقشه‌هایی تولید کنید که محتوای موردنظرتان مانند مکان‌ها، مسیرها، شکل‌ها و اطلاعات مفید مرتبط را در خود بگنجاند. سپس آن نقشه‌ها را برای مراجعات بعدی ذخیره کنید یا در پلتفرم‌هایی همچون ایمیل، توییتر و فیس‌بوک، با دیگران به اشتراک بگذارید. این قابلیت اشتراک، در فرایند بازاریابی دیجیتال به‌ویژه بازاریابی ایمیلی، به کسب‌وکارها کمک می‌کند.

نقشه‌های سفارشی گوگل، روشی مفید برای برنامه‌ریزی سفرها یا به‌اشتراک‌گذاشتن مسیرهای رانندگی، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری است. بدین ترتیب، شما دیگر به استفاده از GPS خودرو یا نرم‌افزار اضافی نیاز ندارید.

داستان خود را با نقشه بگویید - 01داشتن مسیرهای سفارشی ترسیم‌شده در گوگل مپ، به دلیل نیاز نداشتن به اینترنت در طول مسیر، ترس از گم‌شدن را از بین می‌برد و به شما امکان می‌دهد که برنامه‌های سفر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. به هنگام تولید یک نقشۀ سفارشی می‌توانید:

  • نقاط موردعلاقه (Point)، خطوط (Line) و اشکال (Shape) را طبق سلیقۀ خود ترسیم کنید.
  • داده‌ها را از صفحات گستردۀ Google Drive یا به‌عنوان فایل‌های CSV، فایل‌های Excel و فایل‌های KML به نقشۀ خود وارد کنید.
  • آیکون‌های سفارشی را به نقشۀ خود اضافه کنید.
  • یکی از ۹ سبک نقشۀ پایه، ازجمله نقشه‌های ماهواره‌ای را به‌عنوان نقشۀ زمینه انتخاب کنید.
  • در ساخت نقشۀ خود با دیگران همکاری کنید، درست مانند Google Docs و Sheets، و همچنین نقشه‌های خود را در Google Drive مدیریت کنید.
  • نقشه‌های تکمیل‌شده را در سایت خود یا برخی پلتفرم‌های دیگر به اشتراک بگذارید.

داستان خود را با نقشه بگویید - 02همچنین، با استفاده از این قابلیت گوگل مپ، در برنامه‌ریزی سفرهای خود می‌توانید:

  • یک برنامۀ سفر ایجاد کنید.
  • در نقشۀ خود نشانک‌هایی اضافه کنید و توضیحات موردنظرتان را به آن نشانک‌ها ضمیمه کنید. حتی می‌‌توانید به یک سفرنامۀ جمع‌وجور فکر کنید.
  • مسیرهای خود را برحسب فاصله و مدت‌زمان دقیق برنامه‌ریزی کنید.
  • نقشه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و از این طریق به آن‌ها کمک کنید.
  • نقشۀ خود را چاپ کنید.

با گوگل مپ به دل تاریخ سفر کنید

استفاده از این قابلیت Google Maps، می‌تواند صورت‌های خلاقانه‌‌تری نیز به خود بگیرد. مثلاً شما می‌توانید به‌جای ترسیم مسیر سفرهای شخصی، سفرهای تاریخی را جایگزین کنید و با آن محتوایی جذاب برای سایت خود تولید کنید. مسیر سفرهای مارکوپولو، مسیر لشکرکشی‌های اسکندر مقدونی، مسیر سفرهای ابن‌بطوطه و موارد مشابه، سوژه‌هایی جذاب برای علاقه‌مندان به تاریخ است. آن‌ها می‌توانند روی هریک از مکان‌های مسیر کلیک کنند و اطلاعات مربوط به آن مکان را بخوانند. همین کار، نقشه‌‌ها را برایشان به «داستان» تبدیل می‌کند.

داستان خود را با نقشه بگویید - 0برای مثال، در نقشۀ سفرهای ابن‌بطوطه، گیتاشناس قرن چهاردهم و یکی از بزرگ‌ترین جهانگردان تاریخ بشری، اگر روی تبریز (Tabriz) کلیک کنید، این‌طور می‌خوانید:

«ابن‌بطوطه اینجا در کنار شهر اردو زد. او می‌نویسد: ’غذای مسافران شامل نان، گوشت، برنج پخته‌شده در کره و شیرینی است.‘ یک امیر محلی، جامه و اسبی به او داد. او فقط یک شب را در آنجا گذراند.»

داستان خود را با نقشه بگویید - 04استفاده از گوگل مپ در بازاریابی محتوایی

محتوا پادشاه است و خلاقیت در تولید محتوا برای بازاریابی محتوایی، می‌تواند کسب‌وکار شما را از رقیبان متمایز کند. به این فکر کنید که کسب‌وکارتان چه داستانی را می‌تواند از طریق نقشه تعریف کند و آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد؟ به‌ویژه اگر کسب‌وکاری مرتبط با صنعت سفر و گردشگری دارید، این ابزار خیلی به کارتان می‌آید. هر ایده‌ای به ذهنتان رسید، خیلی زود دست‌به‌کار شوید؛ چون Google Maps ابزار رایگان و ساده‌ای را برای داستان‌سرایی در اختیار شما قرار داده است. شما می‌توانید در ۳ گام ساده، نقشه‌های سفارشی مدنظر خود را بسازید:

  • برای ایجاد یک مسیر، «مکان‌های شما» (Your Places) را در منوی Google Maps باز کنید.
  • «ایجاد نقشه» (Create Map) را در تب Maps انتخاب کنید.
  • سپس محتوای موردنظر خود (نقاط، خطوط، اشکال، اطلاعات مرتبط و…) را روی نقشه‌های ذخیره‌شدۀ خود اضافه کنید.

آموزش کار با گوگل مپ اندروید

جدا از اینکه Google Map در نسخۀ وب خود همۀ امکانات موجود را در اختیار شما می‌گذارد، اما با توجه به اینکه این روزها بیشتر افراد از گوشی خود استفاده می‌کنند، شاید بهتر باشد که آموزش کار با این ابزار را در بستر اندروید بررسی کنیم. چون اگر هم قصد بر جست‌وجوی راه‌ها و مسیرها باشد، به احتمال بسیار بسیار زیاد از گوشی استفاده می‌شود. در ادامه، در‌عین‌حال که ویژگی‌های گوگل مپ را بررسی می‌کنیم، به نحوۀ استفاده از آن‌ها در اندروید نیز اشاره می‌کنیم.

پیداکردن مکان موردنظر

یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌هایی که گوگل مپ در اختیار شما می‌گذارد، پیداکردن مکان‌های مختلف است، به این شرط که آن مکان در Google Map ثبت شده باشد؛ چون فقط در این حالت است که در نتایج جست‌وجو ظاهر می‌شود. برای جست‌وجوی یک مکان شما باید در نوار بالایی این اپلیکیشن که نوشتۀ پس‌زمینه‌اش Try gas stations, ATMs است ضربه بزنید و مکان موردنظرتان را جست‌وجو کنید.

با تایپ‌کردن، نتایج به‌طور خودکار ظاهر می‌شوند که به‌طور پیش‌فرض براساس فاصلۀ آن‌ها با شما مرتب شده‌اند. اما مکان‌های مرتبطی که قبلاً آن‌ها را جست‌وجو کرده‌اید، در بالای لیست به نمایش درمی‌آیند. در انتهای این لیست می‌توانید با زدن گزینۀ اینتر که در کیبورد گوشی‌ها شکل ذره‌بین دارد، همین مکان‌ها را روی نقشه ببینید و اطلاعات مختلفی از قبیل عکس، آدرس و… را مشاهده کنید.

تغییر نوع نقشه

گوگل مپ نقشه را به ۳ شکل مختلف به شما نشان می‌دهد. نوع اول همان نوع پیش‌فرضی است که می‌بینید، که در آن راه‌ها و مسیرها و… به‌شکل نمادین به رنگ‌های مختلف نشان داده شده‌اند. نوع دوم شکل ماهواره‌ای است که همان‌طور که از نامش پیداست، ظاهر واقعی آن مکان را که از طریق ماهواره‌ها عکس‌برداری شده است نشان می‌دهد. این نوع نقشه می‌تواند به شما کمک کند تا ببینید آن مکان چه نوع پوشش گیاهی دارد، آیا در آنجا ساختمانی هست یا خیر، خیابان‌ها چگونه‌اند و… .

نوع سوم نقشه‌، نقشۀ زمین است که به کاربران اجازه می‌دهد ارتفاع سه‌بعدی از ویژگی‌های طبیعی جغرافیایی مانند کوه‌ها و دره‌ها را مشاهده کنند. خطوط شمارندۀ توپوگرافی نیز روی این نقشه وجود دارد که ارتفاع آن نقطه را با اعداد خاکستری نمایش می‌دهد.

برای انتخاب نوع نقشه، در صفحۀ اصلی گوگل مپ اندروید، در قسمت راست بالا، گزینه‌ای لوزی‌شکل وجود دارد که با انتخاب آن می‌توانید سه نوع نقشۀ Default ،Satellite و Terrain را انتخاب کنید. در این قسمت برای نقشۀ خود می‌توانید جزئیاتی را نیز انتخاب کنید تا به نمایش دربیایند؛ مانند نمایش میزان ترافیک، حمل‌و‌نقل عمومی، مسیرهای دوچرخه‌سواری، نمایش سه‌بعدی، نمایش خیابان‌ها و… .

ذخیرۀ آدرس‌های دلخواه

برای اینکه آدرس یک لوکیشن خاص را ذخیره کنید، اگر آن مکان جایی باشد که از قبل ثبت شده باشد، مانند یک رستوران یا یک دانشگاه، کافی است روی آن ضربه بزنید و سپس از گزینه‌هایی که نمایش داده می‌شود گزینۀ Save را انتخاب کنید. سپس می‌توانید آن را در یکی از لیست‌ها ذخیره کنید تا بعداً راحت‌تر پیدا شود، یا اینکه لیست جدیدی برای خود بسازید. مثلاً لیستی به نام رستوران بسازید و همۀ آدرس‌ها را در آن ذخیره کنید.

اگر آن لوکیشن از قبل ثبت نشده باشد، یعنی مثلاً خانۀ شما باشد، کافی است در لوکیشن موردنظر دست خود را چند ثانیه‌ای نگه دارید تا نشانگر قرمزرنگ ظاهر شود و گزینۀ Save به نمایش درآید.

پیداکردن بهترین مسیر تا مقصد

بعد از اینکه مکان موردنظرتان را روی نقشه پیدا کردید و روی آن کلیک کردید، گزینه‌ای به نام Directions که آیکون فلش دارد به نمایش درمی‌آید. با زدن روی این گزینه، بهترین مسیر برای رفتن به آن لوکیشن از جایی که هستید، مشخص می‌شود. اگر دوست داشتید این مسیر را از جایی به غیر از جایی که الان هستید پیدا کنید، کافی است در قسمت بالا که مقصد و مبدأ مشخص شده است، روی مبدأ کلیک کنید و با جست‌وجوی لوکیشن یا تعیین آن روی نقشه، بهترین مسیر را پیدا کنید.

گوگل مپ همچنین بهترین مسیر برای پیاده‌رفتن و همچنین استفاده از حمل‌ونقل عمومی را به شما نشان می‌دهد که گزینۀ دوم در ایران فعال نیست.

پیشنهاد مکان‌های دلخواه در گوگل مپ

در صفحۀ اصلی Google Map، در قسمت زیرین آن، گزینه‌ای به نام Contribute وجود دارد. در اینجا شما می‌توانید با گوگل مپ همکاری کنید؛ مثلاً مکان جاافتاده‌ای را اضافه کنید و… . در این قسمت آمارهایی از میزان مشارکت شما نیز مشخص شده است؛ اینکه چقدر مشارکت داشته‌اید، چقدر مطالبتان بازدید داشته است و… . Google Map سیستم امتیازدهی نیز دارد و شما با هر بار همکاری و مشارکت، امتیاز کسب می‌کنید و با رفتن به مراحل بالاتر، نزد گوگل اعتبار بیشتری کسب می‌کنید.

مشاهدۀ تصاویر ۳۶۰ درجه از مکان موردنظر

این ویژگی برای همۀ مکان‌ها فعال نیست، چون باید فردی آن تصویر ۳۶۰ درجه را ثبت و در گوگل مپ آن لوکیشن بارگذاری کرده باشد. اما اگر برای لوکیشینی فعال باشد، اگر روی آن مکان ضربه بزنید و وارد قسمت عکس‌ها شوید، در قسمت بالایی بخش عکس‌ها که در آن عکس‌ها به بخش‌های مختلفی تقسیم شده‌اند، در بخش آخر، گزینه‌ای به نام Street View and 360 می‌بینید که با انتخاب آن قادر خواهید بود تصاویر ۳۶۰ درجۀ ثبت‌شده از مکان را مشاهده کنید.

اشتراک لوکیشن با دیگران

ارسال لوکیشن برای دیگران در Google Map کار بسیار ساده و در‌عین‌حال پرکاربردی است. وقتی روی مکانی ضربه می‌زنید، گزینه‌های مختلفی به نمایش درمی‌آیند که ابتدا با Directions، Start ،Call و… شروع می‌شوند. اگر این بخش را به‌سمت چپ بکشید، در انتها گزینه‌ای به نام Share وجود دارد. با انتخاب آن می‌توانید مکان موردنظرتان را با روش‌های مختلف برای دیگران بفرستید.

دانلود نقشه از گوگل مپ

وقتی روی مکانی ضربه می‌زنید، تب جزئیات آن مکان در زیر صفحه به نمایش درمی‌آید. اگر این صفحه را به بالا بکشید تا تمام‌صفحه شود، بخشی که شامل سه‌ نقطه زیر هم است در سمت راست بالای صفحه به نمایش درمی‌آید. اگر روی آن بزنید، می‌بینید که گزینۀ Download offline map در اختیار شماست. با انتخاب آن می‌توانید محدوده و میزان زوم را مشخص کنید و روی گزینۀ Download بزنید. بسته به محدودۀ انتخابی و جزئیاتی که وجود دارد، این نقشه می‌تواند تا ۴۰ مگابایت حجم پیدا کند.

برای دسترسی دوباره به این نقشه‌ها اگر در صفحۀ اصلی سمت راست بالا روی اکانت خود ضربه بزنید و سراغ گزینۀ Offline Maps  بروید، می‌توانید نقشه‌هایی را که از قبل دانلود کرده‌اید مشاهده کنید.

ارسال نظرات برای گوگل مپ

برای اینکه نظر خود را دربارۀ یک مکان ثبت کنید، ابتدا روی آن مکان ضربه بزنید. صفحۀ جزئیات را به بالا بکشید تا گزینه‌های بیشتری نمایش داده شود. سپس سراغ تب Review بروید و در کمی پایین‌تر، به آن مکان امتیاز بدهید و نظری هم دربارۀ آنجا ارسال کنید.

درنهایت باید به این موضوع اشاره کرد که با توجه به وضعیت آشفتۀ اینترنت در ایران و همچنین تحریم توسط گوگل، ممکن است نتوانید به بسیاری از کاربردهای گوگل ‌مپ دسترسی پیدا کنید، یا برای استفاده از آن‌ها به فیلترشکن نیاز داشته باشید.

سؤالات متداول

آیا استفاده از گوگل مپ رایگان است؟


بله، استفاده از گوگل مپ برای عموم کاربران رایگان است.

چگونه از گوگل مپ استفاده کنم؟


کافی است آن را روی گوشی خود نصب کنید یا از نسخۀ دسکتاپ آن بهره ببرید.

چگونه برای یک مکان در گوگل مپ نظری بنویسم؟


روی آن مکان بزنید و سپس در قسمت Review نظر خود را بنویسید.

آیا می‌توانم بهترین مسیر برای هر مقصدی را در گوگل مپ پیدا کنم؟


بله، فقط کافی است دست خود را روی آن نقطه نگه داشته و Directions را انتخاب کنید.

ترافیک مسیرها روی نقشۀ گوگل مپ چگونه مشخص می‌شود؟


رنگ‌های تیره مانند زرشکی، نشان‌دهندۀ ترافیک سنگین و رنگ‌های روشن مانند سبز، سبک‌بودن ترافیک را نشان می‌دهند.

۵/۵ | (۳ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.