بازاریابی موبایلی چیست؟ ۶ ترند محبوب موبایل مارکتینگ

موبایل مارکتینگ چیست؟

با گسترش و پیشرفت تلفن‌های همراه و دستگاه‌هایی که نقش مکمل تلفن‌های هوشمند را ایفا می‌کنند، موبایل مارکتینگ (Mobile Marketing) در چند سال اخیر به‌ یکی از روش‌های پراستفادۀ دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده ‌است؛ تا آنجا که طبق آمار، در سال ۲۰۱۹ این روش از تبلیغات تلویزیونی پیشی گرفت.

شما تا چه اندازه روی تبلیغات موبایلی سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟ چه استراتژی‌ای را پیش گرفته‌اید؟ اصلاً تا‌به‌حال به سراغ آن رفته‌اید؟ در این مطلب، موبایل مارکتینگ و ترندهای آن در سال ۲۰۲۳ را معرفی می‌کنیم و بهترین روش‌ها و استراتژی‌های تبلیغاتی در این روش را شرح می‌دهیم.

فهرست مطالب

موبایل مارکتینگ چیست؟

موبایل مارکتینگ (Mobile Marketing) یا بازاریابی موبایلی به کمپین‌های تبلیغاتی‌ای اشاره دارد که منحصراً برای دستگاه‌ها و تلفن‌های هوشمند طراحی شده‌اند.

این دستگاه‌ها می‌توانند شامل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی‌ای همچون ساعت‌های هوشمند باشند. بازاریابی موبایلی یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است و بیشتر به‌واسطۀ اپلیکیشن‌ها، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

انواع موبایل مارکتینگ کدام‌اند؟

موبایل مارکتینگ انواع مختلفی دارد، ازجمله:

  • بازاریابی مبتنی بر اپلیکیشن: شامل برنامه‌های موبایلی که تبلیغات بنری، ویدئویی و… روی آن‌ها انجام می‌گیرد.
  • بازاریابی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی: چه تبلیغات ارگانیک و چه تبلیغات پولی که در فیدهای شبکه‌های اجتماعی موبایل ظاهر می‌شوند، می‌توانند محرک‌های خوبی برای ایجاد سرنخ باشند. شبکه‌های اجتماعی‌ای مانند توییتر و اینستاگرام اغلب دارای بزرگ‌ترین پایگاه‌های موبایل مارکتینگ هستند.
  • بازاریابی مبتنی بر مکان: موبایل مارکتینگ از این واقعیت استفاده می‌کند که بسیاری از کاربران، دستگاه‌های تلفن همراهشان را با خود به هر جایی می‌برند. به این ترتیب، بازاریابان موبایلی می‌توانند تبلیغاتی را ایجاد کنند که براساس موقعیت مکانی کاربر نسبت به یک منطقۀ خاص، در صفحۀ تلفن همراهش ظاهر شود. برای مثال، برخی تبلیغ‌کنندگان ممکن است بخواهند تبلیغات تلفن همراهشان فقط زمانی نمایش داده شود که کاربران در شعاع یک‌مایلی کسب‌وکارشان باشند.
  • تبلیغات جست‌وجوی موبایلی: موتورهای جست‌وجو تبلیغات خاصی را ارائه می‌دهند که برای موبایل ساخته شده‌اند و می‌توانند مزایای منحصر‌به‌فردی را برای ارائۀ یک تجربۀ کاربری بهبودیافته ایجاد کنند؛ مانند کلیک برای تماس با یک کسب‌وکار یا نشان‌دادن مسیرهای فوری.
  • پیامک: بازاریابی پیامکی شامل ارسال پیامک به شماره‌تلفن کاربر، با هدفِ دادن پیشنهادهای خاص یا اطلاعات و اخبار مهم است. توجه داشته باشید که بازاریابی پیامکی می‌تواند مبتنی بر مکان نیز باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد میکنیم مطلب انواع تبلیغات موبایلی و کاربرد آن‌ها از بلاگ صباویژن را ازدست ندهید.

چه ابزارهایی برای اجرای بازاریابی موبایلی وجود دارد؟

واسطه‌های مختلفی برای اجرا و انتشار تبلیغات موبایلی وجود دارد که هرکدام هزینه‌های خاص خود را دارد و روی مخاطبان و پرسونای ویژه‌ای تمرکز می‌کند. در ادامه به ابزارهای موبایل مارکتینگ اشاره می‌کنیم:

۱) تبلیغات بنری

یکی از رایج‌ترین و پرطرف‌دارترین تبلیغات موبایلی در اپلیکیشن، تبلیغات بنری است. منبع درآمد بسیاری از اپلیکیشن‌های موبایل، تبلیغات است و به همین منظور، فضای مناسبی برای تبلیغات بنری در اپلیکیشن‌های موبایل ایجاد شده است. تبلیغات معمولاً به‌شکل یک بنر ساده در بخشی از اپلیکیشن ظاهر می‌شوند و کاربران با کلیک روی آن‌ها به سایت تبلیغ‌دهنده یا صفحۀ دانلود اپلیکیشن تبلیغ‌دهنده منتقل می‌شوند. مدل درآمدی در تبلیغات بنری براساس تعداد کلیک روی بنر یا تعداد کلیکِ منجربه‌نصب، محاسبه می‌شود.

۲) تبلیغات همسان (Native)

تبلیغات همسان با ماهیت محتوای اپلیکیشن مطابقت دارند. به‌عبارتی، نحوۀ نمایش تبلیغات درست مانند محتوای اپلیکیشن است، به‌گونه‌ای‌ که کاربران در نگاه اول احساس نمی‌کنند که در حال تماشای یک تبلیغ هستند. نمایش مداوم این تبلیغات موجب می‌شود هزینۀ بیشتری نسبت به تبلیغات بنری داشته باشد و ‎از آن طرف، میزان اثرگذاری و کلیک بیشتری را به ‌خود اختصاص دهد.

۳) تبلیغات بینابینی (Interstitial)

تبلیغات Interstitial یا بینابینی هنگام استفادۀ کاربر از اپلیکیشن، بدون انتخاب وی و به دو شکل تصویر بنری تمام‌صفحه یا ویدئو‌های Skippable نمایش داده می‌شود. تصویرهای بنری تمام‌صفحه که تحت عنوان تبلیغات پاپ‌آپ نیز معرفی می‌شوند، به‌شکلی تمام‌صفحه روی نمایشگر ظاهر می‌شوند و نظر کاربر را جلب می‌کنند؛ این تصویر‌ها از کلیک و تعامل بالایی نیز برخوردارند.

درمورد ویدئوهای Skippable، پیاده‌سازی آن بدین شکل است که ویدئویی با زمان مشخص برای کاربران پخش می‌شود و کاربر می‌تواند پس از گذشت ۵ ثانیه، از تماشای ویدئو انصراف دهد. نرخ Adoption rate در این نوع تبلیغ بسیار بالاست و از آن طرف، نرخ تماشای ویدئوی کمتری دارد.

۴) تبلیغات پوش نوتیفیکیشن (Push)

اپلیکیشن‌ها تحت شرایط خاصی اجازۀ ارسال نوتیفیکیشن روی گوشی کاربران را خواهند داشت. پوش نوتیفیکیشن (Push) نوعی پیام کوتاه است و توسعه‌دهندگان و سازندگان اپلیکیشن‌ها می‌توانند هر زمان که بخواهند، این پیام را برای کاربران اپلیکیشن ارسال کنند. اپلیکیشن‌های خوب حساسیت خاصی به این موضوع دارند و می‌دانند که ارسال بیش‌ از حد نوتیفیکیشن، نارضایتی کاربران را به ‌همراه خواهد داشت.

سازوکار پوش نوتیفیکیشن مثل پیامک یا سایر اعلان‌های موبایلی است، اما تنها به‌ دست کاربرانی می‌رسد که اپلیکیشن فرستنده را نصب کرده باشند.

روش‌های موبایل مارکتینگ در سال 2022

مدل‌های درآمدی و هزینه‌ای تبلیغات موبایلی

در کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال، ۵ روش تبلیغاتی متداول وجود دارد که عبارت‌ است از: CPCV، CMP، CPA، CPL و CPC. در ادامه تمامی این روش‌ها و مدل‌های درآمدی‌شان را شرح می‌دهیم.

هزینه به ازای اکشن (CPA)

در این روش (CPA)، مدل محاسبه به ازای فعالیت و اقدام کاربر تعیین می‌شود و پس از انجام یک اقدام از سوی کاربر، هزینۀ تبلیغات پرداخت می‌شود. ثبت‌نام‌کردن، رفتن به صفحه‌ای خاص یا ثبت سفارش از این‌دست اقدام‌هاست و بسته به پیچیدگی فعالیت کاربر، هزینۀ تبلیغات نیز متفاوت است. معمولاً برای آنالیز آمار این نوع تبلیغات از سرویس‌هایی همچون WebEngage یا Metrics استفاده می‌شود.

هزینه به ازای کلیک (CPC)

در مدل تبلیغاتی CPC یا همان Cost Per Click، هزینه‌های تبلیغ به ازای تعداد کلیک روی تبلیغات بنری یا تمام‌صفحه یا همسان محاسبه می‌شود. این مدل از ارزان‌ترین روش‌های تبلیغاتی است، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و به‌عنوان شناخته‌شده‌ترین شکل تبلیغات آنلاین معرفی می‌شود.

با وجود اینکه کلیک کاربران روی تبلیغ در نتیجۀ علاقۀ آن‌ها به محصول یا محتوای تبلیغ است، اما میزان بازدهی این روش از مدل‌های دیگر کمتر است.

هزینه به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید (CPM)

مدل‌های CPC و CPM ازجمله روش‌هایی هستند که برای آگاهی از برند (Brand Awareness) مناسب‌اند. طراحی یک کمپین هدفمند و اجرای این دو روش موجب می‌شود تا نام و لوگوی یک برند در میان مخاطبان هدف شناخته شود.

در مدل تبلیغاتی CPM، به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید از تبلیغ، که عموماً به‌شکل بنری در جایگاه‌های تبلیغاتی مختلف مانند سایت‌های رسانه‌ای منتشر می‌شود، هزینه‌ای برای تبلیغ‌دهنده محاسبه می‌شود. مدل CPM در میان تبلیغ‌دهندگان از محبوبیت کمتری برخوردار است؛ چراکه اندازه‌گیری میزان نمایش و بازده در این نوع تبلیغ بسیار مشکل است.

هزینه به ازای نمایش کامل ویدئو (CPCV)

شبکه‌ها و پلتفرم‌های تبلیغاتی در روش CPCV یا Cost Per Complete View، به ازای نمایش کامل یک ویدئو، مبلغی از تبلیغ‌دهندگان دریافت می‌کنند. این روش معمولاً برای آگاهی برند و شناساندن آن به کاربران استفاده می‌شود. استفاده از مدل CPCV به شما این امکان را می‌دهد تا حداکثر تأثیر را روی کاربران خود بگذارید و بازخوردی صحیح‌تر از کاربران دریافت کنید.

هزینه به ازای سرنخ (CPL)

تبلیغات CPL نوع خاصی از تبلیغات موبایلی است که هزینۀ آن برحسب بازدید و ثبت‌نام و نصبی که مخاطب بعد از دیدن تبلیغ انجام می‌دهد محاسبه می‌شود. تفاوت چشمگیر این روش با سایر روش‌ها در این است که تبلیغ‌دهندگان با استفاده از CPL، رفتار کاربران را تحلیل و به‌عبارتی، برای رسیدن به سرنخ یا همان مشتری احتمالی خود هزینه می‌کنند.

۶ ترند محبوب موبایل مارکتینگ در آینده

پاسخ سؤال «محبوب‌ترین شیوه برای اجرای موبایل مارکتینگ چیست» را تولید محتوایی که مخاطبان و مشتریان آن را بیشتر از همه می‌پسندند تعیین می‌کند. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم که طبق پیش‌بینی‌ها، در سال ۲۰۲۳ مخاطبان چه چیزی را در طراحی استراتژی موبایل مارکتینگ بیشتر ‌می‌پسندند.

۱) تجارت سیار

اگر کاربر گوشی هوشمند هستید، احتمالاً انجام یک معامله از طریق تلفن همراه را تجربه کرده‌اید؛ به این عمل تجارت سیار می‌گویند. تجربۀ خرید از طریق گوشی هوشمند در ایران به‌واسطۀ پلتفرم‌هایی مثل دیجی‌کالا، بازار، سیبچه و… انجام می‌شود، اما می‌توانید آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز انجام دهید کنید.

با همه‌گیری کرونا و افزایش روند تعطیلی فروشگاه‌های فیزیکی، معامله از طریق تلفن همراه به‌شدت افزایش پیدا کرد و افراد بیشتری متقاعد شدند که به‌جای رفت‌وآمد به فروشگاه‌های فیزیکی، معاملاتشان را در محیط خانه یا کار، در‌حالی‌که چای می‌نوشند انجام دهند. پیش‌بینی می‌شود که این روند همچنان با قدرت ادامه پیدا کند. بنابراین اگر کسب‌وکاری دارید سریع‌تر به این فکر باشید که خدمات یا محصولاتتان را از طریق موبایل به کاربرانتان ارائه دهید.

۲) محتوای ویدئویی

در طول چند سال گذشته، تغییر چشمگیری در نحوۀ مصرف محتوا توسط مردم ایجاد شده است. بسیاری از آن‌ها بیشتر به تماشای ویدئو در تلفن‌های هوشمندشان تمایل پیدا کرده‌اند تا اینکه بخواهند یک محتوای متنی را بخوانند. طبق آمار سایت سیسکو در سال ۲۰۲۲، از کل ترافیک مصرفی اینترنت، ۸۲٪ آن متعلق به محتوای ویدئویی بوده است. این آمار نشان‌دهندۀ این است که دیگر از تولید محتوای ویدئویی برای کسب‌وکار نمی‌توان گذشت، مگر اینکه فردی بخواهد کسب‌وکاری که دارد به سود نرسد! دلایل روند تساعدی محبوبیت ویدئو را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • ویدئوها تجربه‌ای غنی و همه‌جانبه را ارائه می‌دهند که توجه کاربران را به خود جلب می‌کند.
  • ویدئوها به‌راحتی قابل اشتراک‌گذاری هستند.
  • سرعت اینترنت و فناوری تلفن همراه در سال‌های اخیر به‌طور قابل توجهی بهبود یافته است؛ درنتیجه افراد به‌راحتی به ویدئوها دسترسی پیدا کرده‌اند.

از بین محبوب‌ترین پلتفرم‌هایی که محتوای ویدئویی با منظر بازاریابی در آن‌ها انتشار پیدا می‌کند می‌توان به تیک‌تاک در صدر جدول، یوتیوب و بعد اینستاگرام اشاره کرد. در پلتفرم‌های ایرانی هم آپارات بیشتر از همه توجه کاربران را به خود جلب کرده است.

۳) واقعیت افزوده

واقعیت افزوده (Augmented Reality) یا همان AR یکی از جدیدترین و هیجان‌انگیزترین گرایش‌های بازاریابی موبایلی است. این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد تا در محیطی واقعی با محتوای دیجیتال تعامل داشته باشند.

برای مثال، اپلیکیشنی را تصور کنید که مربوط به برند لوازم آرایشی است و با استفاده از عکس‌های صورت کاربر به او نشان می‌دهد که محصولاتش چطور خودشان را روی چهرۀ کاربر نشان می‌دهند. به این شکل، کاربر متوجه می‌شود که بهتر است کدام رنگ از محصول برند آرایشی را خریداری کند.

در‌حالی‌که AR هنوز در مراحل اولیۀ خود است، برخی از برندها به‌طرز چشمگیری از امکانات آن برای ایجاد تجربۀ مثبت کاربر استفاده می‌کنند. یکی از این برندها Ikea است. این غول خرده‌فروش لوازم خانگی با استفاده از AR به کاربران اپلیکیشن موبایلی‌اش اجازه می‌دهد که قبل از خریدِ وسایل منزل ببینند که محصولات Ikea در خانۀ آن‌ها چطور به نظر می‌رسد.

مدل‌های درآمدی در موبایل مارکتینگ

۴) محتوای تولیدشده توسط کاربر

محتوای تولیدشده توسط کاربر (User-Generated Content) یا به‌اختصار UGC، هر محتوایی است که راجع به یک برند توسط فرد یا افرادی غیر از صاحبان و دست‌اندرکاران آن برند تولید شده باشد. این محتوا می‌تواند ویدئو، عکس، بلاگ و… را در بر بگیرید.

UCGها کمک می‌کنند که مخاطبان یک برند اعتماد بیشتری به محصول یا خدمت برند موردنظرشان پیدا کنند. طبق نظرسنجی سایت پی‌آر‌اِن، حدود ۹۰٪ از مصرف‌کنندگان می‌گویند که UCGها به نسبت ایمیل‌های تبلیغاتی یا نتایج موتورهای جست‌وجو تأثیر بیشتری بر تصمیم خرید آن‌ها می‌گذارند.

درواقع، محتوایی که توسط کاربران عادی یا حتی اینفلوئنسرها تولید شده، به افراد این حس را می‌دهد که یک فرد شبیه به خودشان از محصول استفاده کرده و نکات مثبت و منفی آن را صادقانه در اختیارشان گذاشته است، در‌حالی‌که تبلیغات تجاری این حس را کمتر به آن‌ها القا می‌کند.

۵) شخصی‌سازی

در روزهایی که گستردگی استفاده از تلفن‌های هوشمند به اندازۀ امروز نبود، کسب‌وکارها می‌توانستند با ارسال یک پیامک انبوه توجه افراد زیادی را به کسب‌وکارشان جلب کنند؛ ولی همان‌طور که می‌دانید، امروز همه از پیام‌های انبوه فراری هستند و حتی شاید این پیام‌ها ضدتبلیغ هم باشند.

امروزه مصرف‌کنندگان باهوش‌تر شده‌اند و انتظار دارند که پیام‌هایی که به آن‌ها می‌رسد، بسته به شخصیت و نیازهایشان شخصی‌سازی شده باشد. این انتظار در سال‌های آینده بالاتر خواهد رفت و اگر کسب‌وکاری قصد این را دارد که از موبایل مارکتینگ استفاده کند، حتماً باید براساس داده‌های خاص و همه‌جانبۀ مربوط به جامعۀ هدفش پیش برود، وگرنه شکست می‌خورد.

۶) بازی‌های موبایلی

بازی‌های موبایلی از روزهای اولیۀ استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه بسیار پیشرفت کرده‌اند. امروزه میلیاردها نفر در سراسر جهان از بازی‌های موبایلی لذت می‌برند و به‌شکل مداوم از آن‌ها استفاده می‌کنند.

یکی از محرک‌های اصلی این روند، بیشترشدن سرعت اینترنت و داده‌های ابری است. پیشرفت این فناوری‌ها باعث شده است که بازی‌های موبایلی با تأخیر کمتر، هماهنگ‌سازی و تعامل بهتر برای چندین گیمر در مکان‌های مختلف دنیا اجرا شوند. در اصل، بازی‌های موبایلی به نوعی از شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده‌اند.

طبق تحقیقات، صنعت بازی‌های موبایلی بیش از ۶۰٪ از سهم بازار جهانی تبلیغات درون بازی را در سال ۲۰۲۲ تشکیل دادند. با این حساب، جای تعجب نیست که کسب‌و‌کارها به دنبال راه‌هایی برای کسب درآمد از این صنعتِ به‌سرعت در حال رشد و تدوین استراتژی موبایل مارکتینگ متناسب با آن هستند.

ویژگی‌های ارزشمند موبایل برای بازاریابی و بازاریابان

چرا بر بازاریابی موبایلی تأکید فراوانی می‌شود؟ اولین دلیل، دسترسی همیشگی و آسان به آن است. این روزها اکثر افراد گوشی موبایل دارند و آن را همراه خود به همه‌جا می‌برند. پس می‌توانید مطمئن باشید که اگر در این کانال تبلیغ کنید، به دست مخاطبتان می‌رسد.

از طرف دیگر، به وسیلۀ موبایلِ افراد می‌توان به اطلاعات مکانی آن‌ها دست پیدا کرد. این گزینه برای زمانی‌ که می‌خواهید کاربران یک منطقۀ خاص را هدف قرار دهید، اهمیت پیدا می‌کند و می‌تواند به شما کمک فراوانی بکند.

امکان شخصی‌سازی تبلیغات و بازاریابی در کانال‌هایی مثل تلویزیون یا بیلبورد وجود ندارد. درصورتی‌که با موبایل مارکتینگ می‌توانید پیامی را به دست مشتریان برسانید که برایشان مناسب است و پاسخ نیاز آن‌هاست. همچنین، این روش نسبت به سایر راه‌ها، قیمت مناسب‌تری دارد و لازم نیست مانند تبلیغ در تلویزیون و رادیو هزینۀ گزافی برای آن بپردازید.

برخلاف رسانه‌های آفلاین، Mobile Marketing یکی از بهترین راه‌های بازاریابی و تبلیغات است که از آن می‌توانید اطلاعات بسیاری به‌ دست آورید. این دستگاه هوشمند داده‌های زیادی دربارۀ رفتار مشتریان در برابر محصول یا خدمتتان در اختیار شما می‌گذارد که می‌توانید از آن‌ها برای کمپین‌های بعدی خود کمک بگیرید.

تفاوت بازاریابی ایمیلی و بازاریابی موبایلی

بعد از اینکه با پاسخ سؤال «موبایل مارکتینگ چیست؟» آشنا شدید، پرسش دیگری که ممکن است بذهنتان را به خود مشغول کند این است که ارسال پیامک به موبایل، چه تفاوتی با ارسال ایمیل (ایمیل مارکتینگ) دارد. در ادامه به تفاوت‌های این دو روش اشاره می‌کنیم:

  • نرخ بازکردن پیامک بیشتر از ایمیل است.
  • بازاریابی پیامکی نسبت به بازاریابی ایمیلی هزینۀ بیشتری دارد، اما درکل جزو روش‌های کم‌هزینه به حساب می‌آید.
  • مخاطبان پیامک را می‌توانید براساس موقعیت جغرافیایی دسته‌بندی کنید و به افراد منطقۀ خاصی پیام بدهید.
  • پیامک بعد از ارسال به‌سرعت به دست مشتری می‌رسد. اما ممکن است که افراد تا چندین روز صندوق ایمیل خود را بررسی نکنند.

نکات ضروری در بازاریابی موبایلی

در پیام‌های بازاریابی موبایلی لازم است که به دو عنصر خلاقیت و جذابیت توجه ویژه داشته باشید.

این روزها اکثر مخاطبان با تبلیغات مختلفی احاطه شده‌اند و همین مسئله باعث می‌شود که بی‌تفاوت از کنار آن‌ها بگذرند؛ بنابراین محتوای شما باید به شکل متفاوت و جالب‌توجهی باشد که مخاطبان را جذب خودشان کنند.

اگر مخاطبان تبلیغ شما را ببینند اما متوجه نشوند که مرتبط با چه برند و محصولی است یا از آن‌ها چه انتظاری دارید، به راحتی آن را نادیده می‌گیرند؛ بنابراین بهینه‌کردن محتوا برای ساخت یک تجربۀ کاربری عالی برای مخاطب هم یکی از کارهایی است که باید در بازاریابی با موبایل انجام دهید.

برای اینکه پیامتان در ذهن مخاطب بماند، باید او را کاملاً بشناسید. این شناخت پرسونا به شما کمک می‌کند که تبلیغتان را مؤثرتر بنویسید. امکان شخصی‌سازی هم برایتان فراهم است و اجازه می‌دهد او را مانند دوست خود بدانید و حرفتان اثربخش‌تر باشد.

تاکتیک‌های تبلیغات موبایل برای استارتاپ‌ها

اگر با انواع تبلیغات و بازاریابی از طریق موبایل آشنا باشید، می‌توانید از بین آن‌ها راه مناسب‌تر برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید. اما به طور کلی با اتکا به روش‌های زیر می‌توانید تبلیغات موبایلی خود را به شکل مؤثری به سمع و نظر مخاطبان هدف خود برسانید:

  • بازاریابی محتوایی:
    • تولید محتوای جذاب و مرتبط با مخاطبان هدف
    • انتشار محتوا در وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی، ویدئو و پادکست
    • استفاده از سئو برای افزایش رتبه محتوا در موتورهای جستجو
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی:
    • استفاده از پلتفرم‌های محبوب مانند اینستاگرام، تلگرام، و فیسبوک
    • استفاده از تبلیغات هدفمند برای رسیدن به مخاطبان مناسب
    • استفاده از انواع مختلف تبلیغات مانند استوری و پست و…
  • تبلیغات درون برنامه‌ای:
    • تبلیغات در برنامه‌های مرتبط با کسب و کار شما
    • استفاده از پلتفرم‌های تبلیغاتی مانند AdMob و Facebook Audience Network
    • هدفمند کردن تبلیغات برای افزایش نرخ تبدیل

مهارت‌های مورد نیاز در بازاریابی موبایلی

در ادامه ۴ مهارتی را نام می‌بریم که برای موفقیت در موبایل مارکتینگ نیاز دارید. هریک از آن‌ها دنیای بزرگی هستند که با شناخت آن‌ها می‌توانید حرکات مؤثرتری را در این مسیر، برای کسب‌وکارتان انجام دهید.

  1. تولید محتوا
  2. تجزیه‌وتحلیل داده
  3. آشنایی با تکنولوژی مکانی موبایل‌ها
  4. شناخت انواع روش‌های تبلیغات و بازاریابی با موبایل

صباویژن؛ سرویس‌دهندۀ موبایل مارکتینگ در ایران

تبلیغات هدفمند در دنیای امروزی به امری مهم و ضروری برای رشد کسب‌وکارهای مختلف تبدیل شده است. طراحی و اجرای موبایل مارکتینگ در صباویژن می‌تواند راهی برای رسیدن به هدف تجاری‌تان باشد. راحتی کار و همکاری با برندهای معتبر ایران و خاورمیانه در کنار کمپین‌های متنوع تبلیغاتی اعم از تبلیغات همسان، تبلیغات موبایلی، تبلیغات کلیکی، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات بنری موجب می‌شود تا صباویژن نقشی مؤثر در رسیدن به مخاطبان هدفتان ایفا کند.

موبایل مارکتینگ در کنار تأثیر بسیار، به استراتژی درست و برنامه‌ای دقیق نیاز دارد تا بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. در ابتدا به این فکر کنید که با توجه به مزایا و معایب موجود، آیا تبلیغات موبایلی بهترین راه‌حل برای شماست؟ اگر پاسختان مثبت است، روشی را انتخاب کنید که بیشترین تأثیر را روی تبلیغات شما داشته باشد و شما را در رسیدن به اهداف کمپینتان یاری کند.

سؤالات متداول

بازاریابی موبایلی مبتنی بر پیامک چگونه است؟


در این روش، تفاوتی ندارد که مخاطب از گوشی هوشمند یا ساده استفاده کند. پیامی به فرد ارسال می‌شود که در آن می‌توان لینک هم قرار داد.

چرا باید از موبایل مارکتینگ استفاده کنیم؟

  • داشتن نرخ تعامل بالا
  • مقرون‌به‌صرفه‌بودن
  • قابل‌ تجزیه‌وتحلیل بودن
  • امکان شخصی‌سازی متن پیام
  • نرخ بازشدن بالای پیام‌ها
  • رشد فزایندۀ استفاده از تلفن همراه

آیا گوگل از بازاریابی موبایلی پشتیبانی می‌کند؟


بله، در برنامۀ گوگل ادز هم می‌توانید طوری کمپین خود را طراحی کنید که در آن، ورودی‌های خود را از دستگاه‌های تلفن همراه دریافت کنید.

۵/۵ | (۲ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.