افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) چیست و چه مزایایی دارد؟

صفرتاصد مفهوم همکاری در فروش، در بازاریابی

«دیگران را شریک خود کن و سود بیشتری به دست بیاور!» این جمله مفهوم نسبتاً دقیقی از یک روش بازاریابی دیجیتال است؛ روشی که سود برند شما را بسیار بیشتر می‌کند و ممکن است حتی در لحظاتی که شما و کارمندانتان خواب هستید هم به ثروت شما بیفزاید! در این روش، شاید شما دیگران را در سود خود شریک می‌کنید، اما درآمدتان نیز چندین برابر خواهد شد. افزایش سود در این روش به حدی است که آن میزان شراکت با سایرین، خیلی به چشم نمی‌آید.

در ادامۀ این مطلب همه‌چیز را دربارۀ روش بازاریابی همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ توضیح می‌دهیم و به شما می‌گوییم که چطور در این کار بهترین باشید.

فهرست مطالب

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) چیست؟

همکاری در فروش (Affiliate Marketing) که به آن بازاریابی وابسته نیز می‌گویند، یک روش بازاریابی دیجیتال برای فروش غیرمستقیم است.

در این روش، چهار طرف وجود دارند. طرف اول شرکت یا برندی است که محصول یا خدماتی در اختیار دارد و می‌خواهد آن را عرضه کند. طرف دوم شرکت یا فرد دیگری است که در سود فروش محصول طرف اول شریک می‌شود و خودخواسته آن محصول را تبلیغ می‌کند.

طرف سوم مشتری است که جذب تبلیغات و روش‌های بازاریابی طرف دوم شده و از او خرید می‌کند. طرف چهارم نیز ابزار یا فردی است که طرف اول و دوم را به هم مرتبط می‌کند و با بستن قرارداد، مقدار سود مشخص‌شده را به طرف دوم می‌دهد. در برخی موارد، طرف چهارم وجود ندارد و طرف اول و دوم به‌صورت مستقیم باهم در ارتباط هستند.

همان‌طور که می‌دانید، در یک شرکت، هزینه‌های بسیاری صرف تبلیغات می‌شود؛ اما افیلیت مارکتینگ یکی از به‌صرفه‌ترین روش‌های بازاریابی دیجیتال است که از طریق شراکت با یک شرکت دیگر به‌ دست می‌آید. در این روش، شما نیاز ندارید که به‌طور مستقیم محصول خود را تبلیغ کنید. شرکت طرف دوم برای محصول شما تبلیغ می‌کند و آن محصول را با لینکی که شما در اختیار او گذاشته‌اید، می‌فروشد.

درنهایت، شما باید مقداری از سود فروش خود را با شرکت طرف دوم تقسیم کنید. این کار برای شرکت‌های طرف دوم نیز سود بسیاری دارد؛ چون درگیر ارائۀ محصول نیستند و فقط با روش‌های بازاریابی کسب درآمد می‌کنند. طبق آمار سایت Impact، شرکت‌های طرف دوم می‌توانند با همکاری در فروش، روزانه حداقل ۱۰۰۰۰ دلار یا بیشتر، درآمد داشته‌ باشند.

نکتۀ مهم این است که افیلیت مارکتینگ فقط برای فروش انجام نمی‌گیرد. در برخی موارد، شرکت طرف دوم موظف به افزایش ترافیک سایت، افزایش نرخ کلیک، افزایش آگاهی از برند و به‌دست‌آوردن سرنخ است. در این موارد نیز شرکت طرف دوم، طبق قراردادی مشخص، بابت دستاوردهای خود، در سود شرکت طرف اول شریک می‌شود.

همکاری در فروش چگونه کار می‌کند
افیلیت مارکتینگ چگونه کار می کند؟

افیلیت مارکتینگ چه مزایا و معایبی دارد؟

پیش از اینکه به‌ سراغ مباحث دیگری دربارۀ افیلیت مارکتینگ برویم، بهتر است کمی با مزایا و معایب آن آشنا شویم. این روش نیز همانند روش‌های دیگر بازاریابی، معایبی دارد که دانستن آن به شما کمک می‌کند تا با دید بازتری آن روش را انتخاب کنید.

نکتۀ مهم این است که این نکات فقط برای شرکت طرف اول نیست و برخی از آن‌ها برای شرکت طرف دوم نیز صدق می‌کند. مزایا و معایب همکاری در فروش عبارت‌اند از:

مزایا

به‌طور کلی می‌توان گفت که مزایای این روش از معایب آن بیشتر است. برخی از مزایای همکاری فروش به شرح زیر است:

  • افزایش فروش بدون نیاز به کمک‌گرفتن از نیروها و استخدام کارمندهای بیشتر؛
  • امن‌بودن آن به‌ دلیل سرمایه‌گذاری‌نکردن؛
  • راه کسب درآمد آسان و بی‌حاشیه برای شرکت‌های طرف دوم؛
  • فروش محصول از راه دور، بدون حضور در محل کار.

چالش‌ها و معایب همکاری در فروش

روش افیلیت مارکتینگ معایب کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد و مزایای آن به‌قدری بیشتر است که می‌توان از این معایب چشم‌پوشی کرد. برخی از معایب افیلیت مارکتینگ عبارت ‌است از:

  • امکان دیرفروش‌رفتن محصول؛
  • امکان کلاهبرداری و ازدست‌دادن پول در صورت نبودن قرارداد محکم بین طرفین؛
  • شراکت در مقدار زیادی از سود در صورت ارزشمند‌بودن محصول؛
  • کارکردن روی محصولات دیگران و برداشتن بیشتر سود توسط طرف اول.

مدل‌های مختلف همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش به ۳ روش مختلف انجام می‌شود که عبارت‌اند از:

۱) همکاری در فروش وابسته

در این روش، فعالیت شرکت طرف دوم کاملاً مرتبط با شرکت طرف اول است. این مدل را با یک مثال توضیح می‌دهیم: تصور کنید یک شرکت، محصولاتی مثل کفش ورزشی ارائه می‌کند. این شرکت از روش افیلیت مارکتینگ استفاده می‌کند و محصول خود را به یک شرکت ارائۀ تمرینات ورزشی می‌سپارد.

شرکت دوم این کفش را استفاده می‌کند و تجربۀ خود در استفاده از این محصول را به مخاطب توضیح می‌دهد. با این کار، شرکت دوم، تبلیغاتی بسیار مؤثر انجام می‌دهد؛ زیرا مخاطبان او افرادی هستند که به دنبال چنین محصولی می‌گردند. همچنین، این شرکت به دلیل اعتباری که پیش مخاطبان خود دارد، می‌تواند با تجربۀ استفادۀ خود از این محصول، دیگران را نیز برای خرید آن قانع کند.

روش همکاری در فروش وابسته دقیقاً به همین روش عمل می‌کند؛ یعنی شرکت طرف دوم به مخاطبان خود توصیه می‌کند که از محصول شرکت طرف اول استفاده کنند. در این روش، برای طرف دوم خطراتی وجود دارد. اگر آن‌ها تجربیات خود را صادقانه ننویسند، ممکن است نارضایتی مشتریان باعث ازبین‌رفتن اعتبار آن شرکت شود.

۲) همکاری در فروش نیمه‌وابسته

این روش را نیز با یک مثال توضیح می‌دهیم: تصور کنید همان شرکتی که در بالا گفتیم، برای محصول خود از افیلیت مارکتینگ استفاده می‌کند. در این حالت، او با شرکتی که محصولات ورزشی ارائه می‌دهد قرارداد می‌بندد. اما تفاوت این روش با روش قبلی چیست؟ در این روش، شرکت دوم به شرکت اول مرتبط است، اما بدون هیچگونه توصیه و اصراری آن محصول را به مخاطبان خود معرفی می‌کند.

در این حالت، شرکت دوم کیفیت محصول را تضمین نمی‌کند و فقط در حد معرفی‌کردن به آن می‌پردازد.

۳) همکاری در فروش مستقل

در این روش، شرکت دوم اصلاً به شرکت اول مرتبط نیست و فقط محصول را معرفی می‌کند. برای مثال، اگر شرکت فروش کفش ورزشی با یک شرکت فروش لوازم آرایشی همکاری در فروش داشته ‌باشد، از روش مستقل برای انجام آن استفاده کرده‌ است.

مزیت همکاری در فروش برای ناشران تبلیغات

همان‌طور که گفتیم، شرکت‌های طرف دوم نیز از این روش سود زیادی می‌برند. منبع درآمد آن‌ها از این روش به شکل‌های زیر است:

  • پرداخت کمیسیون به‌ازای فروش هر محصول؛
  • پرداخت کمیسیون به‌ازای تعدادی کلیک مشخص؛
  • پرداخت کمیسیون به‌ازای نصب هر برنامه (در‌صورتی‌که محصول شرکت اول اپلیکیشن است)؛
  • پرداخت کمیسیون به‌ازای ارائۀ تعداد مشخصی سرنخ.

مزیت افیلیت مارکتینگ برای تبلیغ‌دهندگان

برای هر کسب‌وکاری شاید مزایای منحصربه‌فردی وجود داشته باشد، اما به‌طور کلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افیلیت مارکتینگ مقرون‌به‌صرفه است.
  • راه‌اندازی آن ساده و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری آن‌چنانی است.
  • بعد از پیاده‌سازی و راه‌اندازی، هزینۀ نگهداری و پشتیبانی پایینی دارد.
  • نرخ بازگشت سرمایۀ بالایی دارد.
  • ریسک ایجاد برنامۀ همکاری در فروش پایین است.
  • به شما اجازه می‌دهد به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.
  • ترافیک ورودی سایت را افزایش می‌دهد.
  • نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد.
  • افیلیت مارکتینگ مؤثر، شناخت و آگاهی از برند را افزایش می‌دهد.
  • مزیت رقابتی کسب‌وکار شما محسوب می‌شود.

چطور می‌توانیم افیلیت مارکتینگ را شروع کنیم

استراتژی‌های افیلیت مارکتینگ برای افزایش فروش

می‌توان گفت که برای داشتن یک همکاری در فروش موفق، لازم است مهارت‌های زیادی را درزمینۀ بازاریابی بیاموزید؛ اما برای شروع می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

از ابزارها و برنامه‌های افیلیت مارکتینگ کمک بگیرید

برنامه‌ها و ابزارهایی وجود دارند که می‌توانید به‌جای شرکت طرف اول از آن‌ها استفاده کنید. نکتۀ مهم این است که پیش از کمک‌گرفتن از این برنامه‌ها باید مخاطب هدف خود را بشناسید. برای مثال، باید بدانید که مخاطب شما بیشتر اهل دیدن محتواهای تصویری است یا به خواندن بلاگ‌پست علاقه دارد.

درنهایت می‌توانید با توجه به این مشخصات، بهترین برنامۀ همکاری در فروش را انتخاب کنید. برخی از بهترین برنامه‌های افیلیت مارکتینگ به ‌شرح زیر هستند:

کانال افیلیت مارکتینگ مخصوص خود را پیدا کنید

با توجه به مخاطب هدف خود، کانال مشخصی را برای افیلیت مارکتینگ انتخاب کنید. لازم است بدانید که برخی حوزه‌ها به چندین کانال برای همکاری در فروش نیاز دارند. برای مثال، اگر درزمینۀ فروش لباس فعالیت می‌کنید، بهتر است در کانالی مثل اینستاگرام کار کنید. از دیگر کانال‌های افیلیت مارکتینگ می‌توان به:

و… اشاره کرد.

فعالیت خود را محدود کنید

سعی کنید در یک حوزۀ مشخص که تا حدودی در آن تخصص و اطلاعات دارید فعالیت کنید. برای مثال، اگر در حوزۀ لوازم آرایشی تخصص دارید، سعی کنید در همین حوزه افیلیت مارکتینگ انجام دهید و وارد حوزۀ فروش لوازم خانگی نشوید.

از معجزۀ محتوا غافل نشوید

هم‌زمان که روی مهارت‌های بازاریابی خود کار می‌کنید، نباید از معجزۀ محتوا غافل شوید. اگر حوزۀ فعالیت شما به عکس نیاز دارد، بهتر است با ابزارهای تولید محتوای تصویری نیز آشنا شوید تا بتوانید محتوایی باکیفیت و به‌روز به مخاطب ارائه دهید.

بیشتر بخوانید: چرا چهارچوب ITIL برای هر کسب‌وکاری ضروری است؟

6 نکتۀ مهم برای داشتن همکاری در فروش موفق

مراحل اجرای همکاری در فروش

برای پیاده‌سازی یک برنامۀ همکاری در فروش باید بسته به هدفی که دارید، مراحل مختلفی را طی کنید؛ اما به‌طور کلی شما باید ۷ مرحلۀ زیر را دنبال کنید تا بتوانید یک برنامۀ جامع همکاری در فروش را برای کسب‌وکار خود پیاده‌سازی کنید:

مرحلۀ ۱: آیا واقعاً به برنامۀ افیلیت مارکتینگ نیاز دارید؟

آیا می‌دانستید که بیش از ۸۰% برندها (در جهان، نه ایران!) برنامۀ افیلیت مارکتینگ دارند؟ این مقدار هر سال بیشتر هم می‌شود و سالانه ۱۰% بیشتر روی این برنامه‌ها هزینه می‌کنند.

دلیل این کار برندها هم این است که طبق آمار، حدود ۱۵% از فروش برندها به‌وسیلۀ این برنامه انجام می‌گیرد. برندهای جهانی مانند آمازون، والمارت و تارگت هم از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین اگر به دنبال افزایش فروش خود هستید، باید ببینید که آیا با اجرای این برنامه، سودی نصیب کسب‌وکار شما می‌شود یا خیر؟

مرحلۀ ۲: جزئیات برنامۀ همکاری در فروشتان را مشخص کنید

هر برنامۀ Affiliate Marketing نیاز به ۲ چیز دارد: اول از همه یک پلتفرم برای اجرای برنامه و دوم هم تعیین کمیسیون.

پلتفرم که بستگی به پلتفرم سایت شما دارد. مثلاً اگر سایتتان وردپرس است باید دنبال نرم‌افزار یا افزونه‌ای که با وردپرس سازگار است بگردید. بهترین کار این است که به‌طور کامل دربارۀ این پلتفرم‌ها تحقیق کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تعیین میزان کمیسیون هم به سود شما بستگی دارد. در این مورد باید توجه داشته باشید که کمیسیون را خیلی پایین تعیین نکنید، طوری که به کسب‌وکارتان آسیب وارد کند. درواقع، افیلیت مارکتینگ برای تبلیغ کسب‌وکارتان است نه ایجاد یک خیریه!

مرحلۀ ۳: نحوۀ تبلیغ برنامۀ خود را مشخص کنید

برای اینکه این موضوع را تعیین کنید، نیازی نیست در دورۀ خاصی شرکت کنید و در وهلۀ اول فقط نیاز است که به مشتریان حال حاضر خود و نحوۀ تعاملشان با برندتان توجه کنید. اگر از نحوۀ این تعامل مطمئن نیستید، برقراری ارتباط و صحبت با آن‌ها اطمینان کافی را برایتان به دنبال خواهد داشت.

  • از آن‌ها تشکر کنید: کاری کنید تا مشتریان بدانند که قدردان خریدشان هستید. در طول زمان شاید مشتریان این تشکرکردن شما را با جزئیات به یاد نیاورند، اما قطعاً شما را با همین حرکت کوچک، به‌عنوان برندی قدردان به خاطر خواهند آورد.
  • تعیین سیاست مرجوعی و برگشت هزینه: بدون منت‌گذاشتن هزینۀ پرداخت‌شده توسط مشتریان را به آن‌ها برگردانید و از آن‌ها برای اینکه حداقل از شما خرید کرده‌اند تشکر کنید، از آن‌ها بخواهید که مشکلشان را بازگو کنند و تضمین دهید که خدمات و محصولاتتان را بهبود می‌دهید.
  • نحوۀ مراقبت از محصولات را شرح دهید: به مشتریان توضیح دهید که چگونه باید از محصولات شما مراقبت کنند، تا نشان دهید به دنبالِ داشتن ارتباطی بلندمدت با آن‌ها هستید. تبلیغ محصول صرفاً با فروش آن‌ به پایان نمی‌رسد.
  • نظرسنجی کنید: این کار باعث می‌شود که بازخورد بیشتری از مشتریان بگیرید تا بتوانید روند کلی ثبت سفارش را بهبود ببخشید.

مرحلۀ ۴: برنامۀ افیلیت مارکتینگ خود را با یک نرم‌افزار ایجاد کنید

برای انتخاب یک نرم‌افزار درست، موارد زیر را باید در نظر بگیرید:

  • استفادۀ آسان هنگام جذب تبلیغ‌کننده یا همان بازاریاب و دادن اختیار کافی به آن‌ها برای تبلیغ و…؛
  • ارائۀ راهکارهای ادغام فروش در شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ سریع‌تر در پلتفرم‌های مختلف؛
  • ادغام سریع با سایت/سبد خرید سایت شما؛
  • پشتیبانی قوی.

در ایران هم نرم‌افزارهای مختلفی برای همکاری فروش وجود دارند. وبکده و افیلی یکی از چند شرکت ارائه‌دهندۀ این نوع خدمات هستند. اگر سایت وردپرسی هم دارید، افزونۀ Ultimate Affiliate Pro یکی از افزونه‌های پیشرفته در این زمینه محسوب می‌شود که می‌توانید آن را در سایت خود نصب کنید.

مرحلۀ ۵: مشتریان را از وجود برنامه‌تان آگاه کنید

به‌محض انتشار برنامۀ Affiliate Marketing خود باید به مشتریان اطلاع دهید. برای این کار ۳ مورد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. اول از همه می‌توانید این موضوع را در صفحۀ اصلی سایت خود اطلاع‌رسانی کنید.
  2. راه دیگر اطلاع‌رسانی از طریق ایمیل است.
  3. راه سوم هم این است که به آن‌ها در قسمت پنل کاربری سایتتان اطلاع دهید.

مرحلۀ ۶: برای تبلیغ برنامۀ خود از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

اگرچه این کار راه نسبتاً گران‌قیمتی است، اما اگر بودجۀ کافی در اختیار دارید و اینفلوئنسرهای قابل اعتماد و محبوبی می‌شناسید، کمک‌گرفتن از آن‌ها می‌توان برنامۀ شما را به خوبی تبلیغ کند.

مرحلۀ ۷: نتایج را ارزیابی کنید

موفقیت‌آمیزبودن یا نبودن برنامۀ Affiliate Marketing فقط در صورتی مشخص می‌شود که بعد از گذشت زمان مشخصی سراغ ارزیابی داده‌های به‌دست‌آمده بروید. به همین دلیل نیاز است که نتایج را تجزیه‌و‌تحلیل کنید. موارد زیر را هنگام ارزیابی نتایج در نظر بگیرید:

  • تعداد تبلیغ‌کنندگان جدید؛
  • درصد مشتری‌های جدید؛
  • میانگین ارزش هر سفارش؛
  • نسبت میزان فروش با برنامه به میزان فروش کلی؛
  • میزان رشد سالانۀ فروش.

۶ نکته برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ

در ادامه با ذکر چندین نکتۀ مهم به شما می‌گوییم که چطور روش بازاریابی همکاری در فروش را به‌خوبی انجام دهید تا فروش بیشتری داشته ‌باشید:

۱) در انتخاب محصول دقت کنید

پیش از انتخاب محصول، کمی دربارۀ آن فکر کنید. برای مثال، بررسی کنید که محصول پیشنهادی، برای مخاطبان کاربردی است یا خیر. بهتر است محصولاتی را که خریدشان ضرورتی برای مخاطب ندارد قبول نکنید؛ زیرا اجرای ترفندهای بازاریابی برای این محصولات سخت‌تر از محصولات پرطرف‌دار است.

۲) دربارۀ محصول موردنظر خود تحقیق کنید

پس از اینکه محصولی را انتخاب کردید، روی تمام جزئیات آن تحقیق کنید و مطالب کاملی را در اختیار مخاطب قرار دهید. برای این کار بهتر است از منابع معتبر و دست‌اول استفاده کنید تا اعتبار محتواهای شما بیشتر شود. فراموش نکنید که برای جذب مخاطب باید روی جزئیات محصول خود مسلط باشید تا بتوانید آن را به‌خوبی معرفی کنید.

۳) از کانال‌های متنوع استفاده کنید

احتمالاً شما هم ضرب‌المثل «همۀ تخم‌مرغ‌هایت را در یک سبد نچین» را شنیده‌اید. این ضرب‌المثل دربارۀ افیلیت مارکتینگ نیز صدق می‌کند. بهتر است همۀ فعالیت‌های خود را به یک کانال محدود نکنید و از چندین جهت محصول موردنظر را تبلیغ کنید تا نتیجۀ بهتر و سریع‌تری به ‌دست آورید.

۴) از ترندهای حوزۀ کاری خود باخبر باشید

به‌روز باشید و با فعالیت مدام در کانال‌های مختلف، از ترندهای حوزۀ فعالیت خود باخبر شوید. این کار کمک می‌کند که از موقعیت‌های مختلف به ‌نفع خود استفاده کنید و بیشتر در چشم مخاطب باشید.

۵) از ترفند جایزه استفاده کنید

برای تشویق مخاطب می‌توانید تخفیف یا جایزه‌ای را برای او در نظر بگیرید. این جایزه مخاطب را تشویق می‌کند تا از ما خرید کند و این احساس را به او می‌دهد که با خرید از ما سودی کسب کرده ‌است.

۶) تعامل بیشتری با مخاطبان خود داشته‌ باشید

با مخاطبان خود ارتباط بگیرید و با آن‌ها همدلی کنید. ارتباط با مخاطب باعث افزایش احساس صمیمت با مخاطبان شده و اعتبار کار شما را نزد آن‌ها بالا می‌برد. اگر مخاطبی به شما اطمینان کند، قانع‌کردن او برای خرید محصول یا استفاده از خدمات، بسیار راحت‌تر خواهد بود.

۵ مثال از بهترین نمونه‌های افیلیت مارکتینگ

در ادامه چند مورد از بهترین شرکت‌هایی را که به ‌کمک افیلیت مارکتینگ سود زیادی به ‌دست آورده‌اند معرفی می‌کنیم:

نمونه های موفق افیلیت مارکتینگ در ایران

اگر بخواهیم به یک نمونۀ واقعاً موفق طبق آمار و ارقام اشاره کنیم، گزینۀ خاصی را پیدا نمی‌کنیم. اما در گذشته سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا بسیار پرطرف‌دار بود. این سیستم همکاری در فروش که امروزه با نام افیلیو فعالیت می‌کند، به شما اجازه می‌دهد با تبلیغ محصولات ۳ سایت دیجی‌کالا، دیجی‌استایل و دیجیکالاجت، کسب درآمد کنید.

از جمله دیگر سایت‌ها و پلتفرم‌هایی که سیستم همکاری در فروش دارند می‌توان به ژاکت، دایان افیلیت، CRM دیدار و می‌مارکت اشاره کرد.

جمع‌بندی

موضوعی که در این مطلب به آن پرداختیم، یکی از روش‌های مهم بازاریابی، یعنی افیلیت مارکتینگ است. افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش به این ‌معناست که محصول یک شرکت، توسط شرکت دیگری تبلیغ و فروخته شود. پس از فروش، شرکت اول موظف است مقداری از سود فروش خود را به شرکت دوم به‌عنوان کمیسیون بدهد.

افیلیت مارکتینگ روش بسیار ارزانی برای فروش محصول است که بیدردسر و بدون ریسک انجام می‌شود. نکتۀ مهم این است که از ابتدا باید بین دو شرکت قرارداد محکمی برای پرداخت درصد سود تنظیم شود تا مشکلی برای شرکت دوم پیش نیاید. همکاری در فروش به سه روش مستقل، وابسته و نیمهوابسته انجام می‌شود. جالب است بدانید که سود شرکت دوم فقط از طریق فروش یک محصول به ‌دست نمی‌آید، بلکه افیلیت مارکتینگ می‌تواند برای به‌دست‌آوردن تعداد کلیک، آگاهی از برند، تعداد نصب اپلیکیشن و… نیز انجام شود.

برای انجام افیلیت مارکتینگ می‌توانیم از برنامه‌ها و کانال‌های مختلف تبلیغات آنلاین استفاده کنیم و در کنار آن مهارت تولید محتوای خود را نیز ارتقا دهیم. همچنین، برای داشتن یک همکاری در فروش موفق می‌توانید از روش‌هایی مثل جایزه‌دادن، افزایش تعامل با مخاطب، استفاده از کانال‌های متنوع و… نیز استفاده کنید.

۴.۲/۵ | (۴ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.