رمدان در اینستاگرام یعنی چه؟

جشن رمضان در اینستاگرام چگونه برگزار می‌شود؟

به ماه رمضان در زبان انگلیسی رمدان (Ramadan) گفته می‌شود. هر سال، با شروع این ماه مبارک، موج بزرگی با هشتگ‌های رمدان و رمضان در اینستاگرام شکل می‌گیرد. از بزرگی و اهمیت آن همین‌‌قدر بگوییم که این دو عبارت، تاکنون بیش از ۳۰میلیون ‌بار توسط کاربران هشتگ شده‌اند.

همه‌چیز واضح به نظر می‌رسد؛ رویدادی ثبت‌شده در تقویم جهانی داریم و با فرارسیدن آن، مردم محتواهای مرتبط خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. اما در اینجا، هم‌زمان پرسش برخی سؤالات هم اوج می‌گیرد: Ramadan در اینستا چیست؟ استوری Ramadan در اینستاگرام چیست؟ رمدان در اینستا چیست یا رامادان در اینستا چیست؟

این موج چه شرایط ویژه‌ای همراه خود دارد که برای آن‌ها قابل درک نیست؟ آیا الگوریتم این پلتفرم در ماه رمضان رویکرد متفاوتی دارد؟ آیا باید در این روزها برای تولید و بارگذاری محتواهای خود به شیوه‌ای دیگر عمل ‎کرد؟ در این مطلب از وی‌پدیا این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

رمدان در اینستاگرام یعنی چه؟

اینستاگرام می‌داند که تعداد زیادی از کاربرانش مسلمان هستند. کسب‌وکارها می‌دانند که مشتریانشان در برخی کشورها ماه رمضان را روزه می‌گیرند. اینفلوئنسرها می‌دانند که در این روزها عده‌ای از فالوئرها دغدغه‌های دیگری دارند.

هریک از آن‌ها به شیوه‌ای تلاش می‌کند با این قشر از مخاطبان خود تعامل قوی‌تری داشته باشند و با ایجاد یک تجربۀ کاربری خوب، وفاداری‌ آن‌ها را افزایش دهند. اقداماتی که کسب‌وکارها در این راستا انجام می‌دهند، فضای اینستاگرام را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

اینستاگرام

اینستاگرام در ماه رمضان از استیکرهای مناسبتی در استوری رونمایی می‌کند. این استیکرها در صدر لیست استیکرها قرار می‌گیرند و برای چند روز محدود فعال هستند. کاربران به‌راحتی با یک کلیک می‌توانند آن‌ها را به محتوای خود اضافه کنند.

استوری‌های رمدان (استوری‌های حاوی استیکر رمضان) زودتر و بیشتر از باقی استوری‌ها دیده می‌شوند؛ چون این پلتفرم آن‌ها را در جایگاهی جداگانه و در ابتدای لیست، به‌ کاربران نمایش می‌دهد. این قابلیت، تکاپویی در بین کاربران به راه می‌اندازد تا از فرصت پیش‌آمده، بیشترین بهره را برای رشد و دیده‌شدن خود ببرند.

کسب‌وکارها

کسب‌وکارهای فعال در کشورهای مسلمان‌نشین و برندهای جهانی، در این روزها کمپین‌های مناسبتی اجرا می‌کنند. شرکت‌های غذایی بیش از دیگران دراین‌باره مصر هستند؛ چون برخی گروه‌های غذایی تقاضای بیشتری دارند و برخی دیگر به فراموشی سپرده می‌شوند.

مک‌دونالد تقریباً هر سال در ماه رمضان رویدادی تبلیغاتی برگزار می‌کند. کمپین ساعت‌ شنی، یکی‌ از به‌یادماندنی‌ترین آن‌ها بود که در شبکه‌های اجتماعی و اسکرین‌های دیجیتال کشور عربستان به اجرا درآمد. ساعت‌های شنی، برای ۱۲ ساعت یعنی فاصلۀ بین سحر و افطار تنظیم شده بودند. با گذشت زمان، لوگوی مک‌دونالد از بین شن‌ها بیشتر و بیشتر نمایان می‌شد و هنگام افطار، در کنار لوگوی کامل‌شده، کد تخفیفی هم در اختیار کاربران قرار می‌گرفت.

اینفلوئنسرها

همۀ مسلمانان به یک ‌شیوه روزه می‌گیرند: از اذان صبح تا اذان مغرب از خوردن و آشامیدن خودداری می‌کنند، اما در هر کشور آداب عبادتی و عادات غذایی مختلفی حاکم است. مردم مصر، فانوس روشن می‌کنند و در ترکیه، مراسم چاووش‌خوانی دارند. ما زولبیا و بامیه یا آش ‌و حلیم در سفرۀ افطار خود داریم و آن‌ها انجیر، زیتون، غذای دریایی یا سوپ را ترجیح می‌دهند.

این تنوع، در ایده‌یابی به کمک اینفلوئنسرها و صفحات اینستاگرام می‌آید و می‌توانند تقویم محتوایی پروپیمانی برای خود بچینند. اینفلوئنسرهای حوزۀ غذا که قطعاً با انواع شیرینی، نوشیدنی، غذا، دسر یا روش تزئین سفرۀ افطار، نان محتوایی‌شان در روغن است.

ترول‌ها

ترول‌ها را در این بین فراموش نکنیم. وقتی هشتگ رمضان را در اینستاگرام جست‌وجو می‌کنیم، با کلی محتواهای بی‌ربط روبه‌رو می‌شویم؛ کاربرانی که عطش دیده‌شدن دارند و از هر موج و هشتگ ترندی برای هدایت دیگران به‌سمت خود استفاده می‌کنند.

شما چگونه رمدان را در اینستاگرام جشن می‌گیرید؟ آیا اقدام خاصی برای رشد برند شخصی یا کسب‌وکار خود انجام می‌دهید؟ خوشحال می‌شویم با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

۵/۵ | (۳ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.