چگونه تبلیغ کنیم که بیشترین بازدهی را داشته باشیم؟

احتمالاً شما هم روزهایی از زمان کودکی خود را به یاد می‌آورید که برخی اقوام از اجناس فروشی فلان مغازه تعریف می‌کردند و بقیه هم ترغیب می‌شدند تا به آن مغازه سر بزنند. تا قبل از ظهور رسانه‌هایی مثل تلویزیون و تلفن همراه، بیشتر تبلیغات به همین صورت انجام می‌گرفتند. این خاطرات به ما نشان می‌دهند که بحث تبلیغ از زمان قدیم هم برای فروش یا ارائۀ خدمات، مهم و ضروری بوده است.

امروزه ابزار‌های خلاقانه و جدیدی برای تبلیغ وجود دارند که کار را برای صاحبان کسب‌و‌کار راحت‌تر کرده‌اند. دو نمونه از بهترین ابزار‌ها و بستر‌ها برای تبلیغ، گوگل و شبکه‌های اجتماعی مختلف هستند که استفاده از آن‌ها بسیار رواج پیدا کرده است. سؤال مهم این است که چطور باید از این ابزارها برای تبلیغ استفاده کنیم و چگونه باید تبلیغ کنیم؟

در ادامۀ این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور با استفاده از ابزار‌های مختلف تبلیغ کرده و بیشترین بازدهی را داشته باشید.

فهرست مطالب

چطور از تبلیغ خود یک شکارچی بسازیم؟

تبلیغ‌کردن می‌تواند اهداف مختلفی داشته باشد؛ اما یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های تبلیغ، جذب مشتری است. در تبلیغ‌کردن، تمام کلماتی که استفاده می‌کنید باید هوشمند و برنامه‌ریزی‌شده باشند؛ زیرا مشتری فرصت زیادی را صرف دیدن یا شنیدن تبلیغ نمی‌کند و شما باید بتوانید در مدت کوتاهی، او را برای استفاده از محصول یا خدمات خود قانع کنید. برای داشتن یک تبلیغ مؤثر و جذاب باید ۹ نکتۀ زیر را بدانید:

۱) ویژگی‌های مخاطب خود را بشناسید

پیش از انجام هر‌گونه تبلیغ درمورد محصول یا خدمات خود، دفتری بردارید و روی آن بنویسید که مخاطب شما چه کسی است. برای فهمیدن این موضوع بهتر است از خود بپرسید که «محصول یا خدمات من به درد چه کسانی می‌خورد». مثلاً اگر فروشگاه لوازم آرایش دارید، مخاطب شما در اغلب اوقات بانوان بین ۱۷ تا ۴۰ سال هستند که میزان درآمد آن‌ها متوسط بوده و توانایی خرید لوازم آرایش را دارند. البته در برخی موارد لازم است به جزئیات بیشتری از مخاطب خود نیز دست پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از اطرافیان خود تحقیق کرده یا مدتی مشتریان فروشگاه خود را تحلیل کنید.

انجام این کار به شما کمک می‌کند تا تبلیغ خود را با توجه به ویژگی‌های مخاطب طراحی کرده و منتشر کنید. در مثال بالا، اگر در تبلیغ شما خانمی با مشخصات مخاطب حضور داشته باشد، مشتری حس همزادپنداری بیشتری کرده و بیشتر به‌سمت فروشگاه شما جذب می‌شود.

۲) برای تبلیغ خود هدف تعیین کنید

تبلیغ نیز همانند هر کار دیگری به برنامه‌ریزی نیاز دارد. پیش از شروع طراحی و ساخت تبلیغ، مسیر پیش‌ روی خود را ترسیم کرده و برای هر مرحله، هدفی را تعیین کنید. سعی کنید به‌جای داشتن یک هدف بزرگ، چند هدف کوچک داشته باشید تا دیدن نتیجۀ آن‌ها انگیزۀ شما را بالا ببرد.

همیشه هدف از تبلیغ‌کردن افزایش فروش نیست. برخی اوقات افراد برای شهرت و برند‌سازی خود دست به تبلیغ‌کردن می‌زنند؛ بنابراین نمی‌توان برای تبلیغ‌کردن، مسیر از‌پیش‌تعیین‌شده‌ای را طی کرد، چون به اندازۀ تک‌تک تبلیغ‌های روی زمین، یک هدف و راه متفاوت وجود دارد.

باقی مراحلی که پیش روی یک تبلیغ قرار دارد، با توجه به هدف آن انجام می‌شود؛ بنابراین، تعیین هدف از نخستین کارهایی است که باید پیش از شروع تبلیغ درمورد آن فکر کنید.

۳) خلاقانه تبلیغ کنید

چیزی که شما را از تمام رقبایتان متمایز می‌کند، خلاقیت است. خلاقیت کلید اصلی ورود به قلب مخاطب بوده و موفقیت شما را تضمین می‌کند. البته در این راه باید حد تعادل را در خلاقیت رعایت کنید؛ زیرا به همان اندازه که نداشتن خلاقیت مشتری را جذب نمی‌کند، خلاقیت بیش از حد نیز او را خسته کرده و مانع تحقق خواستۀ شما می‌شود.

برای داشتن تبلیغی خلاقانه لازم است هدف تبلیغ خود را مشخص کنید. پس از آن، در تبلیغ خود با استفاده از روان‌شناسی رنگ‌ها از مواردی استفاده کنید که تبلیغ را به هدف شما نزدیک‌تر می‌کند. انجام این کار‌ها و توجه به جزئیات نشان از اهمیت مشتری برای شما داشته و او را به‌سمت خرید یا استفاده از خدمات شما سوق می‌دهد.

۴) بستر مناسب برای تبلیغ را شناسایی کنید

این مورد یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید برای تبلیغ به آن توجه کنید. برای مثال تصور کنید که شما در اینستاگرام فروشگاه لوازم آرایش دارید و می‌خواهید محصولات خود را تبلیغ کنید. اگر محصول خود را به صفحه‌ای که مخصوص فروش لوازم جانبی خودرو است و دنبال‌کنندگان زیادی هم دارد بسپارید، آیا نتیجۀ خوبی می‌گیرید؟

پاسخ این سؤال، قاطعانه خیر است. مخاطبان فروشگاه لوازم آرایش، بانوان جوان و میان‌سال هستند و مخاطبان صفحۀ فروش لوازم جانبی خودرو مردان جوان و میان‌سال هستند. دلیل نتیجه‌نگرفتن از این تبلیغ، نبودن مخاطب مشترک در میان دو صفحه است. بهترین انتخاب برای تبلیغ لوازم آرایش، صفحه‌ای است که مخاطبانی با همین ویژگی دارد.

پیدا‌کردن بستر مناسب برای تبلیغ، نیازمند شناخت مخاطب و همچنین تحلیل ویژگی‌های محصول یا خدمات ارئه‌شده در تبلیغ است.

۵) در طراحی تبلیغ به فکر مشتری باشید

احتمالاً شما هم تابلو‌های ورودی مغازه‌های قدیمی را به خاطر دارید. البته هنوز هم افراد زیادی هستند که از این تابلوها برای تبلیغ استفاده می‌کنند. روی این تابلوها اغلب جملاتی مثل «تأسیس از سال فلان» یا «دارای n سال تجربه» به چشم می‌خورد. اما دانستن این اطلاعات برای مشتریان چه اهمیتی دارد؟

متأسفانه هیچ‌کدام از این جملات بار تبلیغی نداشته و جذابیتی برای مخاطب ندارد. برای مشتری هیچ اهمیتی ندارد که شما دارای چند سال سابقه هستید، بلکه برای او مهم است که بداند شما کدام نیاز او را برطرف خواهید کرد. برای داشتن بهترین تبلیغ بهتر است ابتدا خود را جای مشتری گذاشته و سپس انتظار‌اتی را که ممکن است از شما داشته باشد یادداشت کنید. سپس تلاش کنید که تبلیغ خود را با توجه به آن انتظار‌ات بسازید.

نکتۀ مهم دیگری که در این خصوص وجود دارد، داشتن صداقت در تبلیغ است. صداقت، علاوه بر جذب مشتری، باعث اعتبار شما شده و در رشد یک برند تأثیر زیادی دارد. بنابراین سعی کنید در تبلیغ‌های خود مشتری را فریب نداده و همه‌چیز را با صداقت کامل عنوان کنید.

۶) از تبلیغ‌های کوچک شروع کنید

اگر تجربۀ زیادی درزمینۀ تبلیغات ندارید، بهتر است با یک تبلیغ بزرگ کار خود را شروع نکنید؛ زیرا ممکن است آن تبلیغ نتیجۀ موردنظر شما را نداشته و موجب ضرر شود. در زمان‌های گذشته برخی از بزرگ‌تر‌ها اعتقاد داشتند که نباید تمام ثروت را در یک جا نگهداری کرد، بلکه باید آن را به اندازه‌های کوچک تقسیم کرده و در چند جا مخفی کرد. دلیل طرز فکرآن‌ها این بود که اگر دزد به خانۀ شما آمد، نتواند تمام پول‌ها را یکجا بردارد.

این اعتقاد را می‌توان به بحث تبلیغ نیز تعمیم داد. اگر شما به‌جای یک تبلیغ بزرگ، چند تبلیغ کوچک انجام دهید، در صورت نتیجه‌نگرفتن از یک تبلیغ، تمام سرمایه و انرژی‌تان از بین نمی‌رود.

۷) آزمون و خطا را در تبلیغ فراموش نکنید

پس از انجام تمام موارد گفته‌شده باید خود را برای این حقیقت آماده کنید که ممکن است خلاقانه‌ترین تبلیغی که آماده می‌کنید نیز از نظر مخاطب خیلی جالب نباشد. برای اینکه از این آزمون نیز سربلند بیرون بیایید، لازم است پس از هربار تبلیغ، میزان مخاطب و بازخورد‌ها را تحلیل کنید. پس از چند بار آزمون و خطا و تحلیل درست، بهترین راه نفوذ به ذهن و قلب مخاطب را پیدا خواهید کرد. اگر پس از تبلیغ، نتیجۀ موردنظر خود را نگرفتید، ناامید نشوید و با توجه به نکات گفته‌شده، راه درست را ادامه دهید.

۸) رقبای خود را بشناسید و با آن‌ها رقابت کنید

برای داشتن تبلیغ مؤثر، بهتر است فعالیت رقبای خود را تحلیل کنید. این ‌کار از دو جهت برای شما سودمند است:

  1. تحلیل رقبا در بسیاری از موارد شما را از آزمون و خطا کردن بی‌نیاز می‌کند. برای مثال، اگر رقیب شما در فلان سایت تبلیغ کرده و نتیجۀ خوبی از آن گرفته، قطعاً آن سایت می‌تواند برای تبلیغ شما هم بستر خوبی باشد. فراموش نکنید که به‌هیچ‌وجه نباید از رقیب خود کپی‌برداری کنید. همیشه سبک مخصوص به خود را برای تبلیغ و ارائۀ محصول داشته باشید تا مخاطب به شما اعتماد کند.
  2. دومین مزیت تحلیل رقبا، مطلع‌شدن از سلیقۀ مشتری و مخاطب است. اگر محصول یا خدماتی از رقیب شما مورد استقبال مشتری قرار نگرفته، نیازی نیست شما برای آن تبلیغی انجام دهید. عکس این مطلب هم صادق بوده و دید بهتری برای تبلیغ به شما خواهد داد.

۹) مشتری خود را بعد از تبلیغ نگه ‌دارید

شاید جذب مشتری و قانع‌کردن او برای خرید یا استفاده از خدمات کار سختی باشد، اما نگهداری او و تبدیل‌کردنش به یک مشتری دائمی، به‌مراتب کار سخت‌تری است. اگر تبلیغ شما به بهترین حالت ممکن انجام شود، ولی مشتری پس از یک بار خرید از خدمات یا محصولات شما راضی نباشد، تبلیغ شما هیچ سودی نخواهد داشت؛ بنابراین برای گرفتن بازدهی بیشتر از تبلیغ، لازم است مشتریان خود را راضی نگه‌ دارید.

این کار با ارائۀ خدماتی مثل قرعه‌کشی‌های مختلف، دادن کد تخفیف، پشتیبانی خوب و… امکان‌پذیر است.

کجا تبلیغ کنیم تا بهترین نتیجه را ببینیم؟

کجا تبلیغ کنیم تا بهترین نتیجه را ببینیم

پاسخ این سؤال برای هر نوع تبلیغی متفاوت بوده و نیاز به تحلیل ویژگی‌های تبلیغ دارد. برای پیدا‌کردن بستر مناسب برای انتشار تبلیغ باید تمام مراحلی را که در بالا گفتیم انجام داده و از همه مهم‌تر، هدف تبلیغ را مشخص کنید. پس از این کار و پیداکردن ویژگی‌های مخاطب، لازم است خصوصیات هرکدام از دریچه‌های نشر محتوا را بدانید.

برای مثال، اگر فروشگاه شما فقط از طریق شبکه‌های اجتماعی فروش دارد، بهتر است تبلیغ آن نیز در همان فضا انجام شود. اگر فروش شما بیشتر از طریق سایت بوده و در این زمینه فعالیت دارید، گوگل می‌تواند انتخاب مناسبی برای انتشار تبلیغ باشد. در‌صورتی‌که شما مغازه‌ای معمولی دارید و فروشتان به‌صورت حضوری است، بهترین روش تبلیغ برای شما می‌تواند تبلیغ‌های محلی باشد.

البته مثال‌های گفته‌شده در بالا قاعدۀ یکسانی برای کسب‌و‌کارها نبوده و تعیین بستر مناسب برای انتشار تبلیغ نیاز به تحلیل دقیق دارد.

۵ نکتۀ مهم دربارۀ چگونگی تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

5 نکتۀ مهم دربارۀ چگونگی تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

امروزه شبکه‌های اجتماعی به یکی از مهم‌ترین دریچه‌های تبلیغ و معرفی کسب‌و‌کارها تبدیل شده‌اند؛ اما کمتر کسی اصول تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی را می‌داند. برای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی لازم است ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب را بدانید و آن‌ها را با هدف خود از تبلیغ مقایسه کنید. هرکدام از شبکه‌های اجتماعی که بیشترین حد نزدیکی را به هدف شما داشت، برای تبلیغ‌کردن مناسب‌تر است.

در ادامه به شما خواهیم گفت که هر شبکۀ اجتماعی چه ویژگی‌هایی دارد و چطور باید در آن تبلیغ کنید تا بیشترین بازدهی را داشته باشید.

۱) تبلیغ در اینستاگرام

همان‌طور که می‌دانید، اینستاگرام شبکۀ اجتماعی بسیار پرمخاطبی است و تبلیغ درست در آن، بازدهی بسیار خوبی خواهد داشت. فعالیت در اینستاگرام بیشتر به‌صورت عکس و فیلم است؛ پس اگر تبلیغ شما با این ویژگی همخوانی دارد، می‌توانید این شبکۀ اجتماعی را برای تبلیغ کار خود انتخاب کنید. برای داشتن تبلیغ مؤثرتر در اینستاگرام لازم است نکات زیر را بدانید:

  • لحن داستانی داشته باشید: کلید جذب مخاطب در تبلیغ‌های اینستاگرامی استفاده از لحن داستانی برای ارائۀ تبلیغ است. داستان سرایی مخاطب را درگیر کرده و اعتماد او را نسبت به شما بیشتر می‌کند.
  • از تهیۀ محتوای ویدئویی غافل نشوید: اکثر افراد از خواندن متن‌های تبلیغاتی طولانی بیزار هستند؛ بنابراین بهتر است تبلیغ خود را در قالب یک ویدئو ساخته و در اینستاگرام منتشر کنید.
  • زمان مناسب تبلیغ‌کردن را بشناسید: با توجه به ویژگی‌های مخاطب خود، ساعت مناسب تبلیغ را متوجه شوید. مثلاً اگر مخاطبان و مشتریان شما از قشر کارمندان هستند، بهتر است تبلیغ خود را در شب منتشر کنید.
  • از اینفلوئنسرها کمک بگیرید: برای نتیجه‌گیریِ بهتر از تبلیغ لازم است اینفلوئنسری را که محتوای همسو با شما دارد پیدا کرده و از او بخواهید تا در صفحۀ خود شما را تبلیغ کند.

۲) تبلیغ در توئیتر

تبلیغ در توئیتر بیشتر به‌صورت متن‌های کوتاه بوده و داشتن خلاقیت، کلید اصلی انتشار محتوای تبلیغاتی در آن است.

علاوه بر این، کمک‌گرفتن از افرادی که دنبال‌کننده‌های زیادی در این فضا دارند، به شما بسیار کمک خواهد کرد. برای انجام این کار هم مثل نکتۀ گفته‌شده در بالا باید اینفلوئنسرِ مرتبط با خود را پیدا کرده و کار تبلیغ را به او بسپارید.

۳) تبلیغ در یوتیوب

فعالیت در یوتیوب به تولید محتوای ویدئویی محدود شده و برای تبلیغ‌های متنی مناسب نیست. اگر تبلیغ شما به‌صورت تیزر‌های ویدئویی یا آموزش همراه با تبلیغ است، این شبکۀ اجتماعی انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

تبلیغ در یوتیوب به دلیل ویژگی‌های ساختاری و مخاطبان آن، بیشتر از افزایش فروش به برندسازی شما کمک خواهد کرد. پس اگر هدف شما از تبلیغ، معرفی نام تجاری شرکت و افزایش شهرت خود است، یوتیوب بهشت شما خواهد بود.

اگر توجه کرده باشید، هنگام پخش یک ویدئو در یوتیوب، به‌مدت چند ثانیه یک فیلم تبلیغاتی پخش می‌شود که بیننده مجبور است آن را تماشا کند. برای انجام چنین تبلیغی لازم است با پشتیبانی این شبکۀ اجتماعی ارتباط برقرار کرده و پس از پرداخت هزینه، از این راه تبلیغ برای معرفی خود استفاده کنید.

در این فضا نیز معرفی شما می‌تواند به‌صورت غیرمستقیم و با کمک یک اینفلوئنسر انجام شود.

۴) تبلیغ در لینکدین

تبلیغ در فضای لینکدین به‌صورت متن، تصویر و ویدئو بوده و دو مزیت برای شما دارد:

  1. داخل این فضا افراد متخصصی حضور دارند که سطح سواد و دانش آن‌ها متفاوت بوده و جذب آن‌ها به‌عنوان مخاطب برای شما اعتبار بسیاری خواهد داشت. اما باید توجه کنید که این افراد، کمتر از عموم مردم جذب تبلیغ می‌شوند؛ بنابراین تبلیغ شما باید بسیار ریزبینانه‌تر و تخصصی‌تر باشد.
  2. یکی دیگر از مزایای تبلیغ در لینکدین، افزایش بازدید سایت یا صفحۀ کسب‌و‌کار است. اگر هدف شما از تبلیغ با این موضوع همخوانی دارد، فضای لینکدین برای شما مناسب خواهد بود.

برای تأثیر بیشتر تبلیغات در این فضا می‌توانید اسپانسر پست فردی که دنبال‌کننده‌های زیاد دارد شده و از این طریق مخاطبان زیادی را به‌سوی خود جذب کنید. البته در لینکدین اعتبار بیشتر، مهم‌تر از تعداد دنبال‌کننده است؛ بنابراین تبلیغ خود را به افراد دارای اعتبار بسپارید تا نتیجۀ بهتری بگیرید.

۵) تبلیغ در فیس‌بوک

در فیس‌بوک می‌توانید هر‌گونه محتوای تبلیغاتی مثل متن، تصویر یا ویدئو را منتشر کنید. تبلیغ در فیس‌بوک علاوه‌ بر افزایش مخاطب و مشتری، به شناخته‌ترشدن نام تجاری شما نیز کمک می‌کند.

بهتر است برای داشتن تبلیغ مؤثرتر، همانند سایر شبکه‌های اجتماعی، تبلیغ را به دست اینفلوئنسرها بسپارید. البته فراموش نکنید که پیش از این کار باید ویژگی‌های مخاطبان آن اینفلوئنسر را تحلیل کرده و در صورت داشتن وجه اشتراک با اهداف تبلیغاتی شما، برای تبلیغ اقدام کنید.

چطور باید از گوگل برای تبلیغ خود استفاده کنیم؟

چطور باید از گوگل برای تبلیغ خود استفاده کنیم

گوگل به علت استفادۀ همگانی، بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات است. برای داشتن تبلیغ بهتر و مؤثرتر در گوگل لازم است به ۵ نکتۀ زیر توجه کنید:

۱) برای کسب‌‌و‌کار خود پروفایل بیزینسی در گوگل بسازید

این کار به شما کمک می‌کند تا هنگام جست‌و‌جوکردن عموم مردم، کسب‌و‌کار شما در بخش‌های مختلفی از گوگل مثل Google Map نمایش داده شود.

۲) برای خود یک سایت و بلاگ طراحی کنید

طراحی سایت و تولید محتوا در آن به شما کمک می‌کند تا محصولات یا خدمات خود را در تمام دنیا عرضه کرده و در معرض دید عموم مردم قرار دهید.

۳) سئو را جدی بگیرید

در بالا گفتیم که لازم است برای خود یک سایت بسازید و محصولات یا خدمات خود را در آن ارائه دهید؛ اما باید بدانید که یک سایت به‌خودی‌خود در صفحۀ اول گوگل قرار نمی‌گیرد. میزان اهمیت این موضوع را با یک مثال توضیح می‌دهیم: تصور کنید شما قصد خرید یک قطعۀ الکتریکی را به‌صورت اینترنتی دارید. زمانی که اسم قطعه را در گوگل سرچ می‌کنید، صفحه‌ای از سایت‌های مرتبط به شما نشان داده می‌شود. چند درصد احتمال دارد که شما به صفحۀ دوم گوگل رفته و از سایت‌های موجود در آن خرید کنید؟

در بسیاری از موارد، افراد فقط به سایت‌های موجود در لینک اول تا سوم نگاه کرده و یکی از آن‌ها را برای خرید وسیلۀ موردنظرشان انتخاب می‌کنند. اینکه سایتی در صفحۀ اول و در بین لینک‌های اول تا سوم باشد اتفاقی نبوده و با کمک بهینه‌سازی یا همان SEO (Search engine optimization) انجام می‌گیرد.

۴) از سایت‌های پرمخاطب کمک بگیرید

بسیاری از سایت‌های پرطرف‌دار هستند که در گوشه و کنار سایتشان، بنر‌های تبلیغاتی سایت‌های دیگر را نمایش می‌دهند. این‌ کار یکی از روش‌های خوبی است که در جذب مخاطب به شما کمک می‌کند.

علاوه بر روش گفته‌شده، نوشتن رپورتاژ آگهی‌ و انتشار آن‌ها در سایت‌هایی که مخاطب زیادی دارند، روش بسیار خوبی برای معرفی خدمات یا محصولات شماست. توجه کنید که در این روش حتماً باید در جاهای مختلفِ رپورتاژ به سایت خود لینک داده و با ساختار تبلیغاتی مناسب، مخاطب را به‌سمت خود بکشانید.

بهتر است برای طراحی رپورتاژ، متنی را بنویسید که به‌طور مستقیم شما را تبلیغ نکرده و توجه مخاطب را به‌طور غیر‌مستقیم جلب کند. این‌ کار کمک می‌کند که مخاطب حس اطمینان بیشتری از تبلیغ گرفته و با دید بهتری وارد سایت شما شود.

۵) به سراغ Google Ads بروید

همان‌طور که در بالا گفتیم، سئو یکی از مهم‌ترین مسائلی است که برای دیده‌شدن در گوگل لازم است به آن توجه کنید. اما کمک‌گرفتن از ابزار‌های سئو و انجام کارهای مربوط به آن نمی‌تواند شما را در یک هفته از صفر به صد برساند؛ زیرا برای نتیجه‌گیری از آن لازم است حداقل چندین ماه صبر کنید.

اگر می‌خواهید به‌سرعت در گوگل بالا آمده و در صدر سایت‌ها باشید، می‌توانید از Google Ads کمک بگیرید. این سرویس تبلیغاتی برای افزایش بازدید و فروش بسیار مؤثر بوده و بسیاری از کسب‌و‌کارها از آن استفاده می‌کنند. البته استفاده از Google Ads کار راحتی نیست و به تجربه و تخصص در این زمینه نیاز دارد.

چه روش‌هایی برای تبلیغ سایت وجود دارد؟

چه روش‌هایی برای تبلیغ سایت وجود دارد

برای تبلیغ سایت روش‌های مختلفی وجود دارد که انتخاب آن به ویژگی‌های کسب‌و‌کار شما بستگی داشته و باید در جهت اهداف تبلیغ باشد. برخی از این روش‌ها عبارت‌اند از:

لینک‌دهی

لینک‌دهی به این معناست که شما از سایتی می‌خواهید تا در یکی از محتواها یا قسمت‌های سایت خود، لینکی از سایت شما قرار داده و به این صورت شما را تبلیغ کند. این کار به شما کمک خواهد کرد تا میزان بازدید سایت خود را افزایش دهید.

این نوع تبلیغ برای سایت‌هایی که محتوای متنی و فعالیت نوشتاری دارند، بهتر است.

تبلیغات بنری

در تبلیغ بنری شما باید با یک گرافیست ماهر صحبت کرده و از او بخواهید با توجه به هدف سایت و هدف تبلیغ، بنری برای شما بسازد. سپس آن بنر را برای سایت موردنظر می‌فرستید تا او نیز بنر را روی سایت خود قرار داده و شما را تبلیغ کند.

تبلیغ‌کردن با این روش به دو شکل مرسوم است: در روش اول دو طرف برای میزان هزینه، تعداد کلیک‌ها روی بنر را عامل تعیین قیمت می‌دانند. برای مثال به ازای هر n کلیک، m تومان از طرف مقابل دریافت می‌شود. در روش دوم تعداد کلیک اهمیت نداشته و فقط هزینه‌ای برای قراردادن بنر روی سایت گرفته می‌شود.

استفاده از ایمیل و شمارۀ مخاطب

یکی از زیرکانه‌ترین روش‌های تبلیغ، استفاده از ایمیل و شماره‌تلفن مخاطب است. به این صورت که شما صفحه‌ای در ابتدای سایت قرار داده و از مخاطب می‌خواهید برای ورود به سایت، شماره‌تلفن، ایمیل یا هر دو را در کادر وارد کند. سپس این اطلاعات را ذخیره کرده و در طی زمان، ایمیل‌های تبلیغاتی و پیام‌های تبلیغاتی را برای او ارسال می‌کنید.

انجام این روش به حساسیت فراوانی نیاز دارد؛ زیرا افراد حوصلۀ خواندن محتواهای تبلیغاتی را نداشته و به آن توجه نمی‌کنند. لازم است که شما نهایت خلاقیت و فکر خود را در این نوع تبلیغ به کار گرفته و با یک جمله، مخاطب را به‌سمت خود بکشانید.

چگونه محصول خود را به بهترین شکل ممکن تبلیغ کنیم؟

چگونه محصول خود را به بهترین شکل ممکن تبلیغ کنیم

برای تبلیغ محصول نیاز است تمام مراحل گفته‌شده در ابتدای مقاله را انجام داده و سپس به این نکات توجه کنید:

  • برای تبلیغ محصول خود، توضیح کوچکی آماده کنید.
  • در محتوای تبلیغاتی، محصول خود را با صداقت معرفی کنید.
  • از بزرگ‌نمایی بیش از حد محصول خودداری کنید.
  • از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ استفاده کنید.
  • تبلیغ را طوری طراحی کنید که در آن به‌جای فروش محصول، احساس خوب بفروشید. مثلاً برای فروش یک کرم تقویتی پوست، به‌جای تبلیغ کرم، حس خوبِ داشتن پوست صاف را به مخاطب منتقل کنید.
  • و… .

جمع‌بندی

شاید در گذشته بسیاری از شما این جمله را شنیده‌ باشید که محصول خوب نیاز به تبلیغ ندارد، اما این جمله در دنیای امروز کاملاً غلط بوده و کاربرد ندارد. رقابت بین خدمات و محصولات به حدی افزایش یافته که فروش زیاد بدون تبلیغات تقریباً غیرممکن است. در این میان، بسیاری از افراد هنوز با شیوه‌های قدیمی تبلیغ کار خود را پیش می‌برند، اما این روش‌ها دیگر جواب‌گو نیست.

در این مقاله مراحل مختلفی را که باید پیش از تبلیغ‌کردن طی کنید توضیح دادیم و گفتیم که مهم‌ترین کار، معین‌کردن هدف تبلیغ است. در ادامه ابزارهای مختلفی را برای تبلیغ معرفی کردیم که با توجه به هدف تبلیغ می‌توان یک یا چند مورد از آن‌ها را انتخاب کرد.

گاهی‌ اوقات یافتن هدف تبلیغ و پیدا‌کردن ویژگی‌های مخاطبان کار راحتی نبوده و به تخصص در این زمینه نیاز دارد. شما می‌توانید برای داشتن تبلیغات مؤثر‌تر و بهتر از متخصصان صباویژن کمک گرفته و از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

در پایان لازم است بدانید که علم تبلیغات بسیار گسترده بوده و مطالب گفته‌شده، تنها برخی از اقدامات و راه‌های ابتدایی برای تبلیغ‌کردن هستند.

امتیاز می‌دم
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.