پیج پی‌ وی (Pv) چیست؟

«بیا پی وی» اصطلاحی است که هر فردی که سروکارش با شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌های مختلف باشد، با آن برخورد کرده است. اما معنی این اصطلاح دقیقاً چیست؟ وقتی فردی می‌گوید «بیا پی وی»، ما دقیقاً کجا باید برویم و این اصطلاح در چه شرایطی کاربرد دارد؟ در این مطلب قرار است به این سؤال‌ها به‌شکلی کوتاه پاسخ دهیم، پس همراهمان باشید.

پیج پی وی یعنی چه؟

اصطلاح پی وی (Pv) مخفف کلمۀ انگلیسی Private و به‌معنی خصوصی یا شخصی است. پیج (Page) هم یعنی صفحه، پس پیج پی وی یعنی صفحۀ شخصی. در شبکه‌های اجتماعی وقتی فردی یک صفحۀ شخصی دارد، یعنی محتواهای منتشرشدۀ صفحه فقط برای افرادی که در آن صفحه حضور دارند قابل نمایش است و برای عموم مردم قابل دیدن نیست.

بیا پی وی یعنی چه؟

در شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌ها، زمانی که فردی اصطلاح «بیا پی وی» را برای فرد دیگری به کار می‌برد، یعنی انتظار دارد که فرد موردنظر در قسمت دایرکت مسیج‌ها (Direct Massage) به او پیام بفرستد. کلمۀ انگلیسی دایرکت مسیج هم به‌معنای پیام مستقیم (DM) است؛ یعنی پیامی که فقط فرد ارسال‌کننده و دریافت‌کننده آن را می‌بینند.

بعضی از افراد معتقدند که اصطلاح پی وی به‌اشتباه و به‌جای اصطلاح پی ام (PM) یعنی پیام خصوصی (Praivate massage) در بین مردم متداول شده است.

چه زمان‌هایی به پی وی مراجعه می‌کنیم؟

بسته به نوع پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی، قسمت دایرکت مسیج یا به‌اصطلاح پی وی می‌تواند کاربرد خود را در موارد زیر نشان ‌دهد:

  • زمانی که گفت‌وگویی در زیر یک توییت در توییتر شکل گرفته باشد و شما و فرد توییت‌زننده از جایی به بعد بخواهید گفت‌وگو را به‌شکل خصوصی و طوری که دیگران آن را نبینند، با فرد موردنظرتان ادامه دهید.
  • زمانی که گفت‌و‌گویی زیر یک پست، ریلز و یا لایو اینستاگرامی شکل گرفته باشد و شما بخواهید ادامۀ گفت‌وگو را به‌شکل خصوصی و طوری که دیگران آن را نبینند، با فرد موردنظرتان ادامه دهید.
  • زمانی که گفت‌و‌گویی زیر یک پست لینکدین شکل گرفته باشد و شما بخواهید ادامۀ گفت‌وگو را به‌شکل خصوصی و طوری که دیگران آن را نبینند، با فرد موردنظرتان ادامه دهید.
  • زمانی که در گروه‌های مختلف پیام‌رسان‌ها گفت‌و‌گویی شکل گرفته باشد و شما از جایی به بعد بخواهید گفت‌وگو را به‌شکل خصوصی و طوری که دیگران آن را نبینند، با فرد موردنظرتان ادامه دهید.
  • زمانی که قصد داشته باشید پیامی را به‌شکل شخصی برای فردی در پیام‌رسان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی بفرستید.
  • زمانی که فردی در پیام‌رسان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی از شما بخواهد که به قسمت دایرکت مسیج او مراجعه کنید.

یک نکتۀ حاشیه‌ای ولی مهم

هر فردی در شبکه‌های اجتماعی و یا پیام‌رسان‌ها حریم شخصی خود را دارد و ممکن است تمایلی به این نداشته باشد که از طرف اشخاصی که نمی‌شناسد، برای او پیامی ارسال شود.

با این حساب، به‌عنوان یک کاربر، از نظر اخلاقی بهتر است اگر فردی را در شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌ها نمی‌شناسیم ولی به هر دلیلی قصد داریم تا با او وارد گفت‌وگو شویم، اول از همه یک پیام با محتوای معرفی جزئی خودمان، قصد و غرض از گفت‌وگو و اجازۀ ادامۀ گفت‌وگو را بفرستیم و اگر فرد مقابل تمایل داشت، آن گفت‌وگو را ادامه دهیم.

۴.۲/۵ | (۱۶ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:
1 نظر
  1. آریو می گوید

    سپاس از شما ،،،،، کوتاه و سودمند بود

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.