سایز عکس در توییتر + اینفوگرافیک

فرض کنید در اثر یک اتفاق یا سرچ آگاهانه، سر از یک حساب کاربری در توییتر درآورده‌اید. فرقی نمی‌کند که صفحۀ کاری یک برند تجاری باشد یا صفحۀ شخصی یک فعال توییتری، اولین چیزی که توجهتان را جلب می‌کند چیست؟ عکس‌ها اغلب پیشی می‌گیرند بر کلمه‌ها. چشم در اولین مواجهه، روی عکس‌ها می‌لغزد و بعد سر صبر و حوصله، سراغ کلمه‌ها را می‌گیرد.

پس می‌شود گفت تصویر پروفایل (نمایه، آواتار) و تصویر هِدِر (بنر)، نخستین مواجهۀ مخاطب با صفحۀ توییتر ماست. بنابراین، چنانچه بخواهیم او به کسب‌و‌کار یا فعالیتمان علاقه‌مند شود، باید این مواجهۀ بصری را برایش دلچسب و خوشایند کنیم. اما چطور؟ با دقت و ذوق و وسواسی که در انتخاب عکس‌ها صرف می‌کنیم. هرچه عکس‌هایمان گویاتر و باکیفیت‌تر باشند، این مواجهه مطلوب‌تر خواهد بود. در این میان، ابعاد و اندازۀ استاندارد عکس نقش مهمی را ایفا می‌کند که در هریک از شبکه‌های اجتماعی، نسبت به شبکۀ اجتماعی دیگر، متفاوت است. درواقع، عکس استاندارد اینستاگرام یا لینکدین، ممکن است در توییتر به‌طور کامل رؤیت نشود، انگار اطرافش را بریده باشیم یا دفرمه شده باشد.

در این بلاگ‌پست می‌خواهیم راهنمایی جامع برای ابعاد و سایز استاندارد عکس‌ در توییتر (اعم از پروفایل، هِدِر، توییت و لینک) ارائه دهیم تا بتوانیم عکس‌های توییتر خود را به بهترین شکل بهینه‌سازی و مدیریت کنیم.

انواع عکس در توییتر

  • عکس پروفایل یا نمایه (Profile Photo) یا (Avatar)
  • عکس هِدِر (Header Photo) یا (Banner) یا (Cover Photo)
  • تصویر توییت (Tweet Image)
  • تصویر لینک (Link Image)
  • تصویر فلیت (Fleet Image)
  • تصویر مومنت (Moment Image)
  • تصویر تبلیغات (Ads Image)
سایز عکس در توییتر
برای دیدن سایز اصلی روی عکس کلیک کنید.

در این بلاگ‌پست، تمرکز ما بر چهار مورد اول است. چون در حال حاضر در میان کاربران ایرانی، کاربرد و اهمیت بیشتری دارند.

سایز عکس پروفایل در توییتر (Profile Photo)

عکس پروفایل توییتر، مهم‌ترین تصویری است که ما یا برند ما را در این شبکۀ اجتماعی معرفی می‌کند. بنابراین خیلی مهم است که از کیفیت آن مطمئن باشیم.

  • بهترین ابعاد عکس پروفایل (نمایه، آواتار): ۴۰۰×۴۰۰ پیکسل (نمایش ۲۰۰×۲۰۰)
  • حداکثر حجم فایل: ۲ مگابایت
  • فرمت استاندارد عکس: JPEG، GIF و PNG (توییتر از GIFهای متحرک برای عکس پروفایل پشتیبانی نمی‌کند.)

۲ نکته:

  1. عکس پروفایل در ژوئن ۲۰۱۷ از مربع به دایره تغییر پیدا کرد. بنابراین توصیه می‌شود سوژۀ اصلی در مرکز تصویر و دور از لبه‌ها قرار داشته باشد.
  2. بسیاری از برندها، از لوگوی خود برای عکس پروفایل استفاده می‌کنند. اگر لوگوی برند خیلی افقی باشد، وقتی به‌عنوان عکس پروفایل استفاده می‌شود، به‌خوبی خوانده نخواهد شد. بنابراین، گرافیست آن برند باید نسخه‌ای از لوگو را برای فضای توییتر بهینه‌سازی کند.

سایز عکس هدر در توییتر (Header Photo) یا (Banner)

عکس هدر (سرتیتر) عکسی است که در بالای صفحۀ پروفایل توییتر و پشت تصویر پروفایل نمایش داده می‌شود. با توجه به ابعاد بزرگ‌تر این تصویر، باید عکس انتخابی‌مان وضوح کافی داشته باشد. همچنین به لحاظ مفهومی و بصری، معرفی جذابی از ما یا برندمان ارائه دهد. این تصویر را می‌توانیم در بازه‌های زمانی و متناسب با فعالیت‌های جاری یا حال و هوای خود تغییر دهیم.

  • بهترین ابعاد عکس هدر (بنر): ۵۰۰×۱۵۰۰ پیکسل (افقی)
  • حداکثر حجم فایل: ۵ مگابایت
  • فرمت استاندارد عکس: JPEG، GIF و PNG (توییتر از GIFهای متحرک برای تصاویر هدر/بنر پشتیبانی نمی‌کند.)

۲ نکته:

  1. اگر از عکسی با ابعاد توصیه‌شده برای هدر استفاده کردیم و متوجه شدیم قسمت‌هایی از آن بریده شده، به احتمال زیاد به دلیل نحوۀ نمایش تصاویر در مانیتورها و مرورگرهای مختلف است (۶۰ پیکسل از بالا و پایین می‌تواند بریده شود.)
  2. توییتر در گالری خود، عکس‌های هدر استاندارد و باکیفیتی دارد که می‌توانیم برای حساب کاربری خود از آن‌ها استفاده کنیم. همچنین می‌توانیم تصاویر آن گالری را الگو قرار دهیم و متناسب با آن، سایز عکس در توییتر موردنظر خود را تغییر دهیم.

اندازۀ تصویر توییت (Tweet Image)

توییتر یک شبکۀ اجتماعی متن‌محور است و برخی اعتقاد دارند برخلاف اینستاگرام، فقط مناسبِ انتشار محتوای متنی است. شاید بارها شنیده باشید که کاربران توییتر به کنایه یکدیگر را مخاطب قرار می‌دهند و می‌گویند: «توییتر را اینستاگرام نکنید.» یکی از کاربردهای این کنایه در مواقعی است که کاربری، در انتشار عکس زیاده‌روی می‌کند. اما آیا واقعاً توییتر مناسب محتوای تصویری نیست؟ تجربۀ ما چیز دیگری می‌گوید. محتواهای تصویری اغلب بازخوردهای بیشتری می‌گیرند. پس می‌توانیم با بهینه‌سازی تصویرهایمان، در توییتر عملکرد موفق‌تری داشته باشیم و نتایج بهتری در بازاریابی دیجیتال و فعالیت شخصی بگیریم.

امروز توییتر این امکان را به کاربران خود می‌دهد که ۱ تا ۴ عکس را به توییت خود وصل کنند. این عکس‌ها، در تایم‌لاین دنبال‌کنندگان هر کاربر و تایم‌لاین دنبال‌کنندگان آن‌ها (در صورت بازنشر توییت) نمایش داده می‌شوند.

وقتی توییتر توییت‌های تصویری را در سال ۲۰۱۱ به امکاناتش اضافه کرد، سروصدای زیادی دربارۀ ابعاد و سایز این تصاویر به راه افتاد. تا سال ۲۰۱۷، بیشترین اندازۀ پیشنهادی ۱۰۲۴×۵۱۲ پیکسل بود که این تناسب در موبایل کارآیی مطلوبی داشت، اما بعدها این اندازه‌ها تغییر کرد.

  • حداقل ابعاد تصویر توییت: ۶۰۰×۳۳۵ پیکسل (افقی)
  • حداکثر ابعاد تصویر توییت: ۱۲۰۰×۶۷۵ پیکسل (افقی) (این عکس‌ها به هنگام زوم‌کردن بهتر دیده می‌شوند.)
  • حداکثر حجم فایل: ۱۵ مگابایت (GIFهای متحرک می‌توانند تا ۵ مگابایت در موبایل و تا ۱۵ مگابایت در وب باشند.)
  • فرمت استاندارد تصویر: JPEG، GIF و PNG (توییتر از فایل‌هایBMP ، TIFF و سایر فرمت‌ها پشتیبانی نمی‌کند.)

سایر مواردی که باید به آن‌ها توجه کنیم:

  • اگر در انتخاب عکس‌ها و تصاویر از ابعاد استاندارد بالا تبعیت نکنیم، توییتر عکس ارسالی ما را به‌طور خودکار مقیاس‌بندی می‌کند تا در توییت و گالری ما نمایش داده شود. پس باید مطمئن شویم آن قسمت از تصویر که از اهمیت بیشتری برخوردار است، حتماً در محدوده‌ای باشد که پس از تنظیم ابعاد، در معرض دید باشد. برای این منظور، استفاده از عکس‌های افقی مناسب‌تر است.
  • اگر روی تصاویر توییت خود، متن نیز قرار داده‌ایم، به جانمایی متن‌ها در تصویر دقت کنیم تا مخاطبان بتوانند اطلاعات کامل را دریافت کنند.

اندازۀ تصویر لینک (Link Image)

زمانی که لینکی را در توییتر به اشتراک می‌گذاریم، توییتر اطلاعاتی مانند عنوان، تصویر و توضیحات آن را به‌طور جداگانه استخراج می‌کند. بنابراین بهتر است برای تصویری که در لینک استفاده شده و در توییتر نمایش داده می‌شود، مشخصات زیر را در نظر بگیریم:

  • بهترین ابعاد تصویر لینک: ۶۲۸×۱۲۰۰ پیکسل (افقی)
  • فرمت استاندارد تصویر: JPEG، GIF و PNG

جمع‌بندی

توییتر در قالب یک شبکۀ اجتماعی مؤثر، امکانات بسیاری در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا بتوانند برند شخصی یا تجاری خود را معرفی کنند. ما به‌عنوان کاربران این شبکۀ اجتماعی، اگر بتوانیم شکل و شمایل بصری صفحۀ خود را ارتقا دهیم، گام بلندی را در جهت معرفی، تبلیغ و موفقیت برند خود برداشته‌ایم. بنابراین لازم است پیش از انتشار هر عکس یا تصویری، آن را متناسب با استانداردهای توییتر، ویرایش و بهینه‌سازی کنیم تا تأثیرات مثبت آن را در بهبود عملکرد برند خود ببینیم.

شما هم اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، با ما در میان بگذارید.

منابع

۵/۵ | (۱۲ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.