چگونه حساب کاربری لینکدین خود را وری‌فای کنیم؟

معرفی طرح‌های پریمیوم لینکدین و مزایای آن‌ها

صفحۀ کاربری خود را در لینکدین می‌سازیم و شروع به فعالیت می‌کنیم. اما خیلی زود متوجه می‌شویم که برخی مزایا و ویژگی‌ها فقط در نسخۀ پریمیوم در دسترس هستند. البته مسئله‌ای عادی است، چون در اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های دیگر هم با چنین روالی روبه‌رو بوده‌ایم. چیزی که لینکدین را متفاوت می‌سازد، محیط تخصصی و تجاری آن است. در این فضا هر رقابت و هر مزیتی هرچند کوچک به نظر برسد، در رشد برند (شخصی و تجاری) تأثیری بزرگ می‌گذارد.

در اکانت پرمیوم لینکدین چه ویژگی‌هایی ارائه می‌شوند؟ آیا ارزش هزینه‌کردن دارند؟ این پلتفرم چه طرح‌هایی را برای انتخاب مقابل ما می‌گذارد؟ در این مطلب از وی‌پدیا به این سؤالات پاسخ می‌دهیم و توضیح می‌دهیم که چگونه حساب کاربری خود را ارتقا دهیم.

اکانت پریمیوم لینکدین با اکانت رایگان آن چه تفاوتی دارد؟

ساخت حساب کاربری در لینکدین رایگان است و در آن به‌راحتی می‌توانیم فعالیت‌های مهم خود را انجام دهیم؛ محتواهای مختلف به اشتراک بگذاریم، با دیگران کانکت شویم، پروفایل آن‌ها را مشاهده کنیم و یا حتی توصیه‌نامه برای هم بنویسیم؛ اما پای برخی دیگر از ویژگی‌ها که به میان می‌آید، ضرورت خرید نسخۀ پریمیوم خود را نشان می‌دهد. در این نسخه می‌توان به چنین امکاناتی دسترسی داشت:

  • نشان تأیید لینکدین در صفحۀ پروفایل ثبت می‌شود: نشان تأیید یا وری‌فای لینکدین، همان لوگوی این پلتفرم است که در قسمت بالای صفحۀ پروفایل اکانت‌های پریمیوم درج می‌شود. این نشانۀ بصری کوچک باعث می‌شود برند شخصی یا کسب‌وکار ما حرفه‌ای‌تر جلوه کند و کاربران بیش ‌از قبل به آن اعتماد کنند.
  • ببینیم چه کسانی از صفحۀ پروفایل ما بازدید کرده‌اند: این قابلیت در نسخۀ رایگان با محدودیت زیاد وجود دارد، اما در اکانت پریمیوم تمام افرادی را که به پروفایل ما علاقه نشان داده‌اند خواهیم دید. اگر به‌درستی با آن‌ها ارتباط بگیریم، در آینده به کاربر، شریک یا نیروی جدید ما تبدیل خواهند شد.
  • به ویدئوهای Linkedin Learning دسترسی خواهیم داشت: در لینکدین لرنینگ دوره‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانیم از آن‌ها بیاموزیم و لذت ببریم. شرکت در آن‌ها در سوابق ما ثبت می‌شود و این پلتفرم آن را به‌عنوان معیاری برای سنجش میزان تخصص و مهارتمان در نظر می‌گیرد. این موضوع هم در اعتبار برند شخصی و هم در دریافت پیشنهادهای کاری تأثیر مثبتی دارد.
  • نتایج بیشتری در جست‌وجوها به ما نشان داده می‌شوند: در حالت عادی وقتی کلمۀ کلیدی‌ یا عبارتی را جست‌وجو می‌کنیم، لینکدین ۱۰۰ نتیجه از آن را پیش روی ما می‌گذارد. در نسخۀ پریمیوم این تعداد به ۳۰۰ نتیجه ارتقا پیدا می‌کند.
  • فیلترهای مختلفی برای جست‌وجوی راحت‌تر و سریع‌تر خواهیم داشت: با ارتقای اکانت، هنگام جست‌وجو جزئیات بیشتری را می‌توان مشخص کرد؛ درنتیجه سریع‌تر به نتیجۀ موردنظر خود می‌رسیم. همچنین می‌توانیم افراد را براساس معیارهای خاص‌تری پیدا کنیم؛ برای مثال می‌توانیم براساس تعداد سال‌های کاری، تازه‌کاربودن، علایق یا مهارت‌های اشخاص، به دنبال نیرو باشیم.
  • قابلیت ارسال پیام به‌صورت نامحدود در InMail وجود دارد: در حالت عادی برای ارسال پیام مستقیم یا دایرکت به کاربران دیگر باید با آن‌ها کانکت باشیم و در دایرۀ ارتباطی‌مان قرار داشته باشند. اما ویژگی InMail به ما این امکان را می‌دهد که برای همۀ افراد، حتی کسانی که در شبکۀ ما نیستند، در دایرکت پیام بفرستیم.
  • متناسب با نیاز و دغدغۀ خود می‌توان از بین طرح‌های پریمیوم انتخاب کرد: لینکدین برای ارتقای حساب کاربری چهار طرح مختلف پیش روی ما می‌گذارد و هریک از آن‌ها هم مزایای خاص خود را دارند. می‌توانیم یکی از آن‌ها را براساس هدف و نیازی که داریم انتخاب کنیم و از ویژگی‌های آن در پیشبرد مسیر خود بهره ببریم. در ادامه این طرح‌ها را معرفی می‌کنیم.

چگونه حساب کاربری لینکدین را وری فای کنیم

انواع اکانت پرمیوم لینکدین

برخی ویژگی‌ها و مزایای لینکدین بسته به نوع طرحی که خریداری می‌کنیم در اختیارمان قرار می‌گیرند:

  1. اکانت ویژۀ کارجویان(Premium Career): در این طرح شانس بیشتری برای پیداکردن شغل خواهیم داشت. این طرح نسبت به انواع دیگر طرح‌ها هزینۀ پایین‌تری دارد. البته اگر در همان ماهی که حساب خود را ارتقا می‌دهیم به شغل دلخواه خود دست پیدا کنیم، دیگر به تمدید آن نیاز نخواهد بود. 
  2. اکانت ویژۀ کسب‌وکارها(Premium Business): این اکانت برای کارآفرین‌ها، بازاریاب‌ها و کسانی طراحی شده است که می‌خواهند شبکۀ ارتباطی خود را به‌صورت کیفی توسعه دهند. در این نسخه می‌توان جزئیاتی مثل رشتۀ تحصیلی یا اندازۀ شرکت را هم در فیلدهای جست‌وجو مشخص کرد؛ به این ترتیب، انتخاب‌های استراتژیک‌تری برای دایرۀ ارتباطی خود خواهیم داشت.
  3. اکانت ویژۀ بازاریابی و فروش(Sales Navigator): این طرح برای جذب سرنخ‌ها و مدیریت تعامل با مشتری قدرت زیادی به تیم فروش می‌دهد. همچنین، فرایند جست‌وجو، تماس و حفظ ارتباط با مشتریان را برای آن‌ها ساده می‌کند. در این اکانت با معیارهای مختلفی مثل کلمۀ کلیدی می‌توان مشتریان بالقوه را جست‌وجو کرد؛ بنابراین دیگر لازم نیست برای پیداکردن آن‌ها ساعت‌های زیادی را صرف چرخ‌زدن در پلتفرم و ردیابی کاربران کنیم. می‌توانیم سرنخ‌هایی را که به دست می‌آوریم (تا حداکثر ۱۰۰۰ کاربر) ذخیره کنیم؛ سپس با آرامش برای ارسال پیام و ارتباط با آن‌ها برنامه‌ریزی انجام دهیم و حتی می‌توانیم در حین پیگیری، برای آن‌ها یادداشت یا برچسب هم بگذاریم. مزیت بزرگ دیگر این است که در این پلن، امکان ادغام و یکپارچه‌سازی اکانت با‌ CRMهای رایجی مثل Salesforce هم فراهم خواهد بود.
  4. اکانت ویژۀ جذب نیرو(Recruiter Lite): این اکانت CRM کوچکی را در اختیار منابع انسانی کسب‌وکارها می‌گذارد تا بتوانند متخصصان و نیروهای موردنظر خود را پیدا کنند. باید بگوییم که این طرح بالاترین مبلغ را هم نسبت به باقی طرح‌ها دارد.

آیا می‌توان به‌صورت رایگان حساب کاربری لینکدین را ارتقا داد؟

ممکن است برای ارتقای اکانت خود یا حتی انتخاب طرح مناسب دچار تردید باشیم. ضمن اینکه در اغلب مواقع، حساب پایه‌ای و رایگان جواب‌گوی نیازهای کاربران هست و به تهیۀ این نسخه‌ها نیاز ضروری نیست. خوشبختانه می‌توانیم پیش از تصمیم‌گیری از اکانت پرمیوم لینکدین رایگان استفاده کنیم. این پلتفرم به ما اجازه می‌دهد هریک از طرح‌های موردنظر خود را به‌مدت یک ماه به‌صورت رایگان آزمایش کنیم. برای فعال‌کردن رایگان این پلن‌ها می‌توان از مسیر زیر اقدام کرد:

  • روی آیکون Me در بالای صفحه کلیک کنید؛
  • بر گزینۀ Settings & privacy را ضربه بزنید؛
  • در کادر سمت چپ Account preferences را انتخاب کنید؛
  • در کادر Subscriptions & payments، روی گزینۀ Upgrade for free ضربه بزنید؛
  • در صفحۀ بعد دو سؤال پرسیده می‌شود: الف. چرا به دنبال ارتقا هستید؟ و ب. لینکدین چگونه می‌تواند در حل آن به شما کمک کند؟ در پایان براساس پاسخ‌هایی که می‌دهید، طرح مناسب به شما پیشنهاد می‌شود؛
  • در قسمت پایین کادر معرفی پلن، Learn more و بعد Start my free month را کلیک کنید.

نکات مهم دربارۀ فعال‌سازی نسخۀ آزمایشی اکانت پریمیوم لینکدین

  • برای فعال‌شدن نسخۀ آزمایشی رایگان از ما شمارۀ کارت اعتباری هم خواسته می‌شود که باید اعلام کنیم.
  • در این یک ماه، در دوره‌های آموزشی می‌توان ثبت‌نام کرد؛ اما با به‌پایان‌رسیدن مدت اکانت رایگان، استفاده از آن‌ها هم منقضی و غیرممکن می‌شود.
  • اگر نسخۀ آزمایشی خود را قبل از سررسید آن لغو نکنیم، به اشتراک پولی تبدیل می‌شود و هزینه از کارتمان کسر خواهد شد. برای جلوگیری از کسر هزینه، باید حداقل یک روز قبل از پایان دوره آن را لغو کرد.
  • با فعال‌کردن هر طرح آزمایشی پریمیوم، حداقل تا ۱۲ ماه استفاده از هیچ‌یک از طرح‌های رایگان ممکن نخواهد بود.

چگونه نسخۀ پریمیوم لینکدین را بخریم؟

مسلماً در ایران برای خرید نسخه‌های پریمیوم و پرداخت هزینه با مشکل روبه‌رو خواهیم بود. اگر دارای مسترکارت هستید می‌توانید به‌راحتی خرید اکانت پرمیوم لینکدین را از همان مسیری که در بخش قبل گفته شد انجام دهید. برای دریافت کارت اعتباری می‌توان از شرکت‌های تسهیل‌گری مثل ایرانیکارت یا نیک‌پرداخت کمک گرفت.

اما جدای از این روش، سایت‌ها و شرکت‌هایی هم هستند که این کار را برای ما انجام می‌دهند. آن‌ها نام کاربری و پسورد اکانت ما را دریافت کرده و اشتراک موردنظر را خریداری می‌کنند. هرچند باید در‌این‌باره محتاط‌تر عمل کرده و شرکتی قابل اعتماد پیدا کنیم، یا پس از ارتقا، پسورد ورود خود را تغییر دهیم.

۴/۵ | (۴ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:
2 نظرات
  1. فائزه صفری می گوید

    سلام، برای تبدیل اکانت به پریمیوم بابت اینکه اکانت از ایران هست خطا میده و حتی امکان پرداخت رو نمیده، راهکاری برای تبدیل اکانت هست؟

    1. تیم محتوایی صباویژن می گوید

      سلام دوست عزیز؛ روزتون بخیر.
      درحال‌حاضر امکان پرمیوم‌سازی اکانت لینکدین، مانند فعال‌سازی اشتراک بسیاری از سرویس‌های دیگر، به‌طور مستقیم وجود ندارد. تنها راه‌حل موجود برای پرمیوم‌سازی اکانت لینکدین‌تان استفاده از سایت‌های معتبری است که با دسترسی به امکانات بین‌المللی، اکنات‌تان را به‌ازای دریافت مبلغ مشخصی، پرمیوم می‌کنند.
      برای یافتن این دسته از سایت‌ها کافی است به گوگل مراجعه کنید.

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.