چطور در لینکدین یک صفحه شرکتی بسازیم؟

مزایای حضور در لینکدین و پروموت شرکت‌ها در این فضا، بر هیچ‌یک از ما پوشیده نیست. می‌توانیم از صفحۀ کاربری کسب‌وکار خود در این پلتفرم به‌عنوان یک ابزار بازاریابی، شبکه‌سازی و فروش استفاده کنیم. کما اینکه در سال‌های اخیر نیز این پلتفرم به وزنه‌ای مهم برای اعتبار و اعتماد کاربران به شرکت‌ تبدیل شده است.

باوجوداین، شرکت‌هایی را می‌بینیم که این پتانسیل را به‌سادگی از دست می‌دهند. آن‌ها علی‌رغم حضور در این پلتفرم، موفق ظاهر نشده‌اند؛ چون نتوانسته‌اند در این صفحه،‌ خود را به‌خوبی پروموت کنند. در این پست‌بلاگ از صباویژن قدم‌به‌قدم توضیح می‌دهیم که چطور به‌سادگی و فقط در شش قدم، یک صفحه شرکتی با اینگیجمنت بالا در لینکدین بسازیم.

صفحۀ شرکتی در لینکدین چیست؟

برای ساخت یک صفحۀ شرکتی با اینگیجمنت بالا در لینکدین، ابتدا باید ماهیت آن را به‌درستی درک کنید. در صفحات شخصی لینکدین خود یک رزومۀ خوب در پروفایلتان بسازید و تمامی مهارت‌ها، تجربیات و نظرهای کاری خود را در آن بگنجانید. صفحۀ شرکتی هم دقیقاً رزومه‌ای از کسب‌وکار ماست، با این‌ تفاوت‌ که باید محصولات یا خدمات، چشم‌انداز، رویدادها و فرهنگ حاکم بر آن را در بر بگیرد.

هرچه بهتر و بهتر در این صفحه خود را پروموت کنید، به مخاطبان واقعی‌تری از بین افراد متخصص و شرکت‌های دیگر، دست پیدا خواهید کرد. بدین‌ترتیب اینگیجمنت بالاتری در لینکدین خواهید داشت و نتایج حاصل از آن پربارتر خواهد بود. درواقع، در این‌ حالت سئو، تحلیل نهایی رفتار مخاطب در داشبورد آنالیز لینکدین، جذب نیروهای سازگار با فرهنگ شرکت و…، همگی در سطح باکیفیت‌تری انجام خواهد شد.

این نگاه باید در طول کل فرایند ساخت صفحۀ شرکتی در لینکدین همراهتان باشد. در هر بخش، خود را جای مخاطبتان بگذارید؛ ببینید در صفحۀ پروفایل شما به دنبال چه اطلاعاتی است و چطور می‌توانید به‌ بهترین شکل شرکت و برند خود را معرفی کنید. حال که این نکته را آویزۀ گوش کردید، بهتر است به سراغ ساخت حساب کاربری شرکتی خود برویم.

پیش‌نیازهای لازم برای ساخت یک صفحۀ شرکتی در لینکدین

قبل از شروع به ساخت حساب کاربری برای کسب‌وکار خود باید پیش‌نیازهای لازم را فراهم کرده و آمادگی کسب کنید:

  • ساخت صفحۀ شرکتی، فقط از طریق یک حساب کاربری دیگر در لینکدین امکان‌پذیر است. پروفایل این حساب کاربری، باید تکمیل و در حد Intermediate یا All star باشد. از زمان شروع فعالیت آن نیز باید حداقل یک هفته گذشته باشد. نکتۀ مهم‌ دیگر، تعداد و اعتبار کانکشن‌های این صفحۀ شخصی است که توسط این پلتفرم بررسی می‌شود و باید در حد قابل قبولی باشد. لینکدین با این سخت‌گیری و حساسیت می‌خواهد اطمینان حاصل کند که قصد شما ساخت صفحه‌ای فعال است.
  • صفحۀ کاربری شخصی باید یک ایمیل تأیید‌‌شده داشته باشد. در هر پروفایلی، می‌توان بیش از یک ایمیل ثبت کرد و ترتیب اولویت آن‌ها را برای لینکدین مشخص کرد. این پلتفرم پیشنهاد می‌کند برای ساخت یک صفحۀ شرکتی، علاوه ‌بر یک ایمیل اصلی با دامنۀ عمومی مثل جی‌میل یا یاهو، یک ایمیل سازمانی با دامنۀ خود شرکت نیز ثبت کنید.
    بدین‌ ترتیب، هنگام تغییر ادمین، فراموشی پسورد و بروز هر مشکل دیگری برای صفحۀ شرکت یا ادمین، می‌توان از این ایمیل پشتیبان استفاده کرد. از طرفی، در هنگام معرفی و کانکت‌کردن افراد به یکدیگر، این دامنۀ سازمانی هم ملاک الگوریتم لینکدین قرار می‌گیرد.
  • ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن لینکدین امکان‌پذیر نیست و باید از نسخۀ وب آن استفاده کنید.

ساخت صفحۀ شرکتی در لینکدین در ۶ قدم

حال که پیش‌نیازها را فراهم کرده‌اید، به‌راحتی می‌توانید با ۶ گام ساده، حساب کاربری شرکتی خود را بسازید:

قدم اول

در قدم اول باید صفحۀ پروفایل شخصی خود را از طریق نسخۀ وب لینکدین باز ‌کنید. سپس روی آیکون Work که در بخش بالایی و سمت راست صفحه قرار دارد، کلیک کنید. در منوی پنجره‌ای آن، گزینۀ Create a company page، ما را به شروع فرایند ساخت حساب کاربری هدایت می‌کند.

قدم دوم

در این صفحه باید نوع شرکت خود را از بین گزینه‌های پیش‌ رو انتخاب کنید:

  • Small business: شرکت‌هایی که کمتر از ۲۰۰ کارمند دارند.
  • Medium to large business: شرکت‌های متوسط تا بزرگ که بیش از ۲۰۰ کارمند دارند.
  • Educational institution: این گزینه مربوط به مدارس و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی است.
  • Show case page: برخی کمپانی‌ها، برای محصولات مختلف، برندها یا نمایندگی‌های خود نیاز به صفحات جداگانه دارند. در این ‌صورت باید یک پیج اصلی برای خود بسازند و از طریق این گزینه، صفحات زیرمجموعه برای آن‌ها ایجاد کنند.

قدم سوم

با انتخاب هریک از گزینه‌های بخش قبل، اطلاعات بیشتری از کسب‌وکار از شما خواسته می‌شود. توضیحات بعدی ما براساس کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ است؛ اما ساخت حساب کاربری مدارس، دانشگاه‌ها و صفحات زیرمجموعه نیز همین روال را خواهد داشت. البته تعداد فیلدهای درخواستی آن‌ها برای پرکردن، کمتر خواهد بود.

در فیلدهای اولیۀ این صفحه باید اسم شرکت، آدرس سایت، آدرس لینکدین و نوع صنعتی را که شرکت در آن حوزه فعال است مشخص ‌کنید. در فیلدهای پایانی نیز برای تکمیل‌ترشدن پروفایل، جزئیات بیشتری مثل تصویر لوگو و تگ‌لاین لازم است. پرکردن تعدادی از فیلدها نیاز به دقت بیشتری دارد:

  • آدرس لینکدین: این فیلد که با نام Linkedin public URL دیده می‌شود، تعیین می‌کند که دیگران با چه آدرسی شما را در لینکدین پیدا کنند. اسمی که برای بخش انتهایی آدرس لینکدین خود مشخص می‌کنید باید همان نام شرکت یا واژه‌ای مرتبط با آن باشد. همچنین، باید به‌راحتی در ذهن بماند و قابل جست‌وجو باشد.
    برای درک بهتر، جاب‌ویژن را که آدرس لینکدین آن کمی متفاوت از نام خود پلتفرم است، مثال می‌زنیم. این پلتفرم کاریابی و استخدام برای آدرس صفحۀ لینکدین خود به‌جای jobvision از job-vision-ir استفاده کرده است؛ درنتیجه، آدرس لینکدین آن به‌صورت زیر تعریف شده است: https://linkedin.com/company/job-vision-ir/
  • آدرس سایت: درج آدرس سایت ضروری نیست؛ بنابراین حتی اگر کسب‌وکار شما سایتی نداشته باشد، باز هم می‌توانید از مزایای ایجاد صفحه در لینکدین بهره‌مند شوید.
    بهتر است برای آدرس سایت، چه در این بخش و چه در بخش‌های دیگر که در ادامه خواهید دید، از لینک ترکر استفاده کنید. بدین ‌ترتیب می‌توانید میزان ترافیک ورودی خود از این پلتفرم را بسنجید.
  • تصویر لوگو: برای لوگوی شرکت نیاز به تصویری در ابعاد ۳۰۰*۳۰۰ px و با فرمت JPEG، JPG یا PNG خواهید داشت.
  • تگ‌لاین: تگ‌لاین توضیحی است که در صفحۀ‌ پروفایل و زیر نام شرکت دیده می‌شود. این توضیح باید کوتاه و حداکثر ۱۲۰ کاراکتر باشد و پیام و هستۀ‌ اصلی فعالیت شرکت را در بر بگیرد.
  • پیش‌نمایش صفحه: این بخش در سمت راست صفحه قرار دارد و به ما نشان می‌دهد فیلدهایی که پر کرده‌ایم چطور در کنار هم قرار می‌گیرند؛ درنتیجه، ذهنیت خواهیم داشت که این اطلاعات در صفحۀ اصلی به چه صورت نمایش داده می‌شوند.

بعد از پرکردن تمام فیلدها، باید چک‌باکس انتهای صفحه را تیک بزنید. با این کار، به لینکدین اعلام می‌کنید که نمایندۀ واقعی شرکت هستید و برای ساخت این پیج مجازید. درنهایت، با کلیک روی گزینۀ Create Page، پیج شما ساخته می‌شود.

قدم چهارم

با اینکه پیج شما در این مرحله ساخته‌ شده، اما پر از خالی است و باید اطلاعات دیگری نیز به آن اضافه کنید. در این بخش، نحوۀ چیدمان بخش‌های مختلف، در صفحۀ حساب کاربری دیده می‌شود. در کنار هر بخش گزینۀ Edit وجود دارد که با کلیک روی آن‌ها می‌توانید نسبت به تکمیل یا ویرایش هریک اقدام کنید.
می‌توانید از تصویر کاور که پشت لوگو و در قسمت بالای صفحۀ پروفایل شرکت نمایش داده می‌شود، شروع کنید. بهتر است از تصاویر یا متون ساده و متناسب با کسب‌وکارتان استفاده کنید. طبق سایز عکس لینکدین ابعاد آن نیز باید ۱۱۲۸*۱۹۱ px باشد.

قدم پنجم

برای ویرایش باقی قسمت‌ها در این صفحه، کافی است روی Edit page کلیک کنید. با این ‌کار، صفحۀ جدیدی خواهید داشت که در آن همۀ بخش‌ها را با هم خواهید دید و بدین‌ ترتیب راحت‌تر می‌توانید ویرایش خود را انجام دهید. این صفحه، همۀ فیلدها را در چهار دستۀ کلی Header، About، Community و Manage language تقسیم‌بندی کرده است. این فیلدها شامل موارد زیر هستند:
عکس ۶

  • Page info: حاوی اطلاعاتی مثل نام سایت، آدرس لینکدین و تگ‌لاین است که در مرحلۀ قبل پر کرده بودید. در اینجا فرصتی دیگر، برای ویرایش مجدد آن‌ها خواهید داشت.
  • Buttons: در این بخش، می‌توانید کال‌تواکشن‌هایی مثل با ما تماس بگیرید، ثبت‌نام کنید، سایت ما را ببینید و… را برای درج در صفحۀ پروفایل خود انتخاب کنید. با تعیین هر کال‌تو‌اکشن، باید لینک پیجی را که می‌خواهید مشتری به آن صفحه هدایت شود نیز درج کنید. این کال‌تو‌اکشن در صفحۀ پروفایل و در قسمت پایین نام و تگ‌لاین شرکت دیده می‌شود.
  • Overview: در این قسمت، باید اطلاعات جزئی‌تری مثل شماره تماس و سال تأسیس شرکت را اعلام کنید. همچنین به‌عنوان دیسکریپشن، باید در قالب ۲۰۰۰ کلمه دربارۀ کسب‌وکار خود صحبت کنید. البته اجباری برای استفاده از تمام ظرفیت کاراکترها نیست؛ اگر توضیح طولانی و دارای حاشیه باشد، ممکن است مخاطب برای خواندن آن وقتی صرف نکند.
    برای درج متنی قوی در این بخش پیشنهاد می‌شود از کلمات کلیدی کسب‌وکار خود استفاده کنید. درون‌مایۀ آن نیز بهتر است دربرگیرندۀ چشم‌انداز، مأموریت، ارزش‌های شرکت، مزیت‌های رقابتی، تگ‌لاین برند یا محصولات و خدماتی باشد که ارائه می‌دهید.
  • Location: محل جغرافیایی دفتر یا دفاتر خود را می‌توانید در این بخش تعیین کنید. دیسکریپشن و لوکیشن پارامترهای مهمی از نظر الگوریتم لینکدین محسوب می‌شوند؛ چون براساس آن‌ها برای نمایش بیشتر صفحات تصمیم‌گیری می‌کند. بنابراین، جهت تکمیل آن‌ها به دقت و زمان بیشتری نیاز دارید.
  • Hashtag: در این قسمت می‌توانید حداکثر از سه هشتگ برای بیشتردیده‌شدن خود استفاده کنید. مسلماً این هشتگ‌ها باید از بین کلمات کلیدی حوزۀ کسب‌وکار و فعالیت شما باشند. البته می‌توانید برای انتخاب مناسب‌تر، هشتگ‌های رقبا را که در پایین صفحۀ پروفایلشان قابل مشاهده است نیز بررسی کنید. برخی شرکت‌ها از این فرصت استفاده می‌کنند و متناسب با کمپین‌ها یا شرایط تخفیفی خود، آن‌ها را تغییر می‌دهند.
  • Featured groups: همان‌طور که از نام آن مشخص است، در این بخش امکان اضافه‌کردن گروه‌های موجود در لینکدین را به شبکۀ ارتباطی خود خواهید داشت.
  • Manage language: به‌راحتی می‌توانید پروفایل خود را به زبان‌های دیگر در دسترس قرار دهید. کافی است در این بخش زبان‌های موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس نام شرکت، تگ‌لاین و دیسکریپشن را به همان زبان در آنجا درج کنید.

قدم ششم

تا تکمیل نوار وضعیتی که در بالای صفحه دیده می‌شود، تنها یک قدم باقی مانده است؛ در این مرحله با به‌اشتراک‌گذاری اولین پست خود، تیک تکمیل آن را دریافت خواهید کرد.

کار ساخت صفحۀ شرکتی ما به پایان رسید. البته با آپگرید صفحۀ خود به اکانت پرمیوم لینکدین، فیچرهای بیشتری برای افزایش تعامل حساب کاربری‌تان در دسترس خواهید داشت. برای مثال، صفحه‌ای با Career page، برای درج تخصص‌های مورد نیاز در اختیارمان قرار می‌گیرد؛ لینکدین افراد واجد شرایط را به‌سمت آن هدایت می‌کند. این فیچرها برای شرکت‌هایی که دارای شعب و مراکز فروش در خارج از ایران هستند، بسیار مؤثر و کاربردی خواهند بود.

۶ سؤال رایج در فرایند ساخت صفحۀ شرکتی در لینکدین

در حین ساخت صفحۀ شرکتی در لینکدین ممکن است با این سؤالات مواجه شوید:

  1. آیا پروفایلی که برای ساخت صفحۀ شرکتی استفاده می‌کنیم همیشه باید مرتبط با آن باقی بماند؟ ما از این صفحه برای ساخت پیج شرکت استفاده می‌کنیم، اما لزوماً نیازی به مرتبط‌بودن آن‌ها نیست. این دو صفحه، به اطلاعات هم دسترسی نخواهند داشت و تا وقتی یکدیگر را منشن نکنند به هم مرتبط نخواهند بود.
  2. آیا با یک حساب کاربری شخصی، می‌توانیم چند صفحۀ شرکتی بسازیم؟
    بله، این کاربر حکم ادمین را دارد و محدودیتی دراین‌باره برای او وجود نخواهد داشت.
  3. آیا یک شرکت می‌تواند چند صفحه در لینکدین داشته باشد؟
    با یک URL یا آدرس لینکدین نمی‌توانیم صفحه‌ای دیگر برای شرکت خود بسازیم؛ اما با آدرس‌های متفاوت، این کار امکان‌پذیر است. این‌ کار در حالت کلی برای یک کمپانی پیشنهاد نمی‌شود. البته هلدینگ‌ها، کسب‌وکارهای فرانشیز یا شرکت‌هایی که چند برند مختلف دارند، قطعاً نیاز به صفحات مستقل از هم برای هریک از زیرمجموعه‌های خود دارند.
    از طرفی، لینکدین توسط Showcase page به ما این امکان را می‌دهد که حداکثر ۲۵ زیرمجموعه برای شرکت خود بسازیم. این صفحات، مستقل و درعین‌حال مرتبط به هم هستند. هدف از ساخت آن‌ها نیز بهبود سئو، دسته‌بندی هدفمندتر مخاطبانمان و درنتیجه تعامل مؤثرتر با آن‌هاست. بنابراین بهتر است به‌جای ساخت صفحات جداگانه، از این قابلیت استفاده کنیم.
  4. آیا کانکشن‌های پروفایل شخصی، نوتیفیکیشن یا پیامی مبنی بر ساخته‌شدن صفحۀ شرکتی دریافت می‌کنند؟ لینکدین به فالوئرهای این پروفایل، پیام یا نوتیفیکیشنی مبنی بر اطلاع‌رسانی ارسال نخواهد کرد. البته پتانسیل خوبی برای افزایش فالوئر در لینکدین به ‌حساب می‌آیند؛ می‌توانیم با تولید محتوا و به‌اشتراک‌گذاری آن در این صفحه به این هدف دست پیدا کنیم.
  5. چطور باید صفحۀ شرکتی خود در لینکدین را برای جست‌وجوی گوگل بهینه کنیم؟ برای این کار باید صفحۀ لینکدین ما نام مناسب و مرتبطی داشته باشد، در بخش‌های مختلف آن از کلمات کلیدی حوزۀ کسب‌وکار خود استفاده کنیم، فعال باشیم و تعامل خوبی با کانکشن‌ها یا مخاطبان خود برقرار کنیم. بدین‌ ترتیب، گوگل به‌صورت خودکار صفحۀ ما را در نتایج جست‌وجوی خود بهینه می‌کند.
  6. آیا می‌توان یک پروفایل شخصی را به صفحۀ شرکتی تبدیل کرد؟ در لینکدین نمی‌توان صفحۀ شرکتی را به شخصی یا صفحۀ شخصی را به شرکتی تبدیل کرد. در همان شروع ساخت صفحه، باید نوع حساب خود را مشخص کنیم.

امیدواریم این پست‌بلاگ مفید بوده باشد. درصورتی‌که سؤال یا دغدغۀ دیگری در ساخت صفحۀ شرکتی خود دارید، در پایین همین پست‌بلاگ ثبت کنید، حتماً پاسخ‌گوی آن خواهیم بود.

امتیاز می‌دم
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.