۱۷ شگرد تبلیغات سالن زیبایی + ۱۶ متن تبلیغاتی جذب مشتری آرایشگاه

خلاقانه‌ترین ایده‌های بازاریابی برای سالن زیبایی و آرایشگاه

فرقی نمی‌کند که صاحب یک سالن زیبایی بزرگ هستید یا کوچک، اگر مردم از وجود آن اطلاعی نداشته باشند، هرگز مشتریان مورد نیاز خود را جذب نخواهید کرد و احتمالاً پس از مدتی با شکست روبه‌رو خواهید شد. بازاریابی دیجیتال و تبلیغات از ملزومات هر کسب‌وکاری است که سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها را نیز در بر می‌گیرد. کسب دانش در این زمینه، از اهمیت بسیاری برخوردار است و می‌تواند تضمینی بر رشد و پیشرفت شغلی شما باشد.

در ادامۀ این محتوا درمورد اهمیت تبلیغات در آرایشگاه‌ها و روش‌های تبلیغات سالن زیبایی صحبت خواهیم کرد.

چرا تبلیغات آرایشگاه مهم است؟

رقابت بین سالن‌های آرایشی با افزایش تعداد آن‌ها و سودده‌بودن این کسب‌وکار گسترش یافته است؛ بنابراین تبلیغات سالن زیبایی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. همچنین، ساخت برندی قوی با تبلیغات متناسب، به کسب‌وکار شما کمک می‌کند که ارتباط قوی‌تری با مخاطبان خود برقرار کرده و آنان را در سفر مشتری هدایت کنید. به بیان دیگر، شما می‌توانید با تبلیغات سالن زیبایی مخاطبانتان خود را به مشتریان وفادار خود تبدیل کرده و سودتان را افزایش دهید.

راه‌های تبلیغات سالن زیبایی

اگر به‌ دنبال ایده‌های خلاقانه در این زمینه هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با ۱۷ ایدۀ جذاب تبلیغ سالن آرایشی آشنا شوید.

۱) تخفیف به ‌ازای معرفی

قطعاً اگر مشتریان شما از کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهید راضی باشند، شما را به اطرافیان خود معرفی می‌کنند. در این شرایط، اگر شما به ‌ازای این معرفی‌ها درصد تخفیفی در نظر بگیرید، قطعاً انگیزۀ مضاعفی برای مشتریانتان ایجاد خواهد شد و شما را بیشتر به دیگران معرفی می‌کنند.

شگرد 1 - تخفیف به ‌ازای معرفی۲) تبلیغات جغرافیایی

بیشتر افراد ترجیح می‌دهند آرایشگاهی که به آن مراجعه می‌کنند، به محل زندگی‌شان نزدیک باشد. اگر آرایشگاه شما در شهر شیراز است، قطعاً نمی‌خواهید مشتریانی را از شهر تهران تحت‌تأثیر قرار داده و در نگاهی جزئی‌تر، به نفع کسب‌وکارتان است که مشتریان ساکن در محدودۀ نزدیک به محل آرایشگاه خود را جذب کنید. در همین راستا، متناسب با شبکه‌های اجتماعی که در آن فعالیت می‌کنید، محلۀ موردنظر خود را هدف قرار دهید.

box

صباویژن

دریافت مشاورۀ رایگان در زمینۀ تبلیغات ویدئویی

کلیک کنید

۳) حضور مستمر و مؤثر در شبکه‌های اجتماعی

در گذشته روی میزهای سالن‌های زیبایی و آرایشی، ژورنال‌هایی از انواع مدل‌های کوپ و رنگ مو وجود داشت و کم‌وبیش برخی از سالن‌ها نیز نمونه‌کارهای خود را به‌شکل ژورنال، به مشتریان خود نمایش می‌دادند. اما فراگیری استفادۀ افراد از شبکه‌های اجتماعی، این شبکه‌ها خصوصاً اینستاگرام را به بستری مناسب برای نمایش نمونه‌کارها و تبلیغات سالن زیبایی تبدیل کرده است.

سعی کنید در این شبکه‌ها فعالیتی مستمر و مؤثر داشته باشید و تصاویر باکیفیتی از نمونه‌کارهای خود به نمایش بگذارید. همچنین، هشتگ‌های مناسب کسب‌وکار خود را پیدا کرده و از آن‌ها به‌درستی استفاده کنید.

شگرد 3 - حضور مستمر و مؤثر در شبکه‌های اجتماعی۴) طراحی سایت و امکان رزرو آنلاین

آرایشگاه‌ها به‌ندرت از سیستم رزرو آنلاین استفاده می‌کنند، درحالی‌که این امکان اگر به‌صورت سیستماتیک باشد، موجب صرفه‌جویی در زمان شما و مشتریانتان می‌شود و راهی بسیار مؤثر در تبلیغات سالن زیبایی خواهد بود.

شما با راه‌اندازی سایت خود می‌توانید به کاربران بگویید که از کجا شروع کرده‌اید، به چه چیزی اعتقاد دارید و چشم‌انداز شما چیست. همچنین، می‌توانید امکانی را قرار دهید که مشتریان شما پس از استفاده از خدماتی که ارائه می‌دهید، نظرات و تجربیات خود را در سایت به اشتراک بگذارند. این کار به کاربران جدید ذهنیت روشن‌تری از سطح کیفیت خدماتتان ارائه می‌دهد و موجب می‌شود که راحت‌تر بتوانند به شما اعتماد کنند.

فراموش نکنید که باید سایت خود را سئو کرده و بخش بلاگ را راه‌اندازی کنید؛ در این صورت به‌راحتی می‌توانید مطالب آموزشی و سرگرم‌کننده به مخاطبان خود ارائه داده و تمامی اطلاعاتی را که کاربران نیاز دارند تا از نحوۀ کار شما باخبر باشند، داخل سایت قرار دهید.

شگرد 4 - طراحی سایت و امکان رزرو آنلاین۵) پروموشن تولد

قطعاً بسیاری از افراد از دریافت یکی از خدمات آرایشی یا بهداشتی با قیمت مناسب در روز تولدشان استقبال می‌کنند. با گرفتن تاریخ تولد مشتریان خود، می‌توانید به‌مدت یک هفته یا یک ماه پروموشن تولد داشته باشید و به آن‌ها یکی از خدمات سالن خود را هدیه دهید. اگر امکان ارائۀ خدمات رایگان را ندارید، می‌توانید از کدهای تخفیف به‌عنوان هدیه استفاده کنید. فراموش نکنید که ارتباط، کلید اصلی تبلیغات سالن زیبایی است؛ نحوۀ ارتباط شما با مشتریان، به‌طور مستقیم بر تصویر برند شما تأثیر می‌گذارد.

۶) تهیۀ کاتالوگ در سالن

شما می‌توانید به‌جای آنکه مجلات مختلف را در سالن آرایشی خود قرار دهید، یک کاتالوگ از مجموعه‌کارهای کارکنانتان تهیه کرده و آن را در زمان انتظار، در اختیار مخاطبانتان قرار دهید. درحقیقت همه علاقه دارند با هنر واقعی آرایشگر مدنظر خود آشنا شوند و صرفاً با تصاویر بروشوری حاضرشده در اینترنت تصمیم خود را نهایی نکنند.

شگرد 6 - تهیۀ کاتالوگ در سالن۷) تهیۀ برنامۀ وفاداری مشتری

شناسایی مشتریان وفادار و نشان‌دادن ارزشی که آنان برای شما دارند، شگردی عالی برای تبلیغات سالن آرایشی است. به بیان دیگر، شاید شما مشتریانی داشته باشید که سال‌ها به شما مراجعه کرده و حتی با تغییر قیمت یا مکان سالن نیز همچنان مشتری شما باقی مانده باشند؛ این مشتریان علاقۀ خود را به شما نشان داده و شما نیز باید به‌گونه‌ای تمایز آنان را با دیگر مراجعان یادآور شوید. برای این کار می‌توانید قیمت کمتری از آنان دریافت کرده یا بعد از هر ۱۰ بار مراجعه، یازدهمی را رایگان انجام دهید.

شگرد 7 - تهیۀ برنامۀ وفاداری مشتری۸) جمع‌آوری آدرس ایمیل

همان‌طور که بارها در محتواهای گوناگون در بلاگ صباویژن بیان شده است، بازاریابی ایمیلی یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغات است که می‌تواند برای تبلیغات سالن زیبایی نیز استفاده شود. شما می‌توانید با جمع‌آوری ایمیل مخاطبانتان، نوبت‌های آنان را یادآوری کرده، تخفیفات را به اطلاع آنان رسانده یا به‌روزرسانی خبرنامه را به گوش آنان برسانید.

شگرد 8 - جمع‌آوری آدرس ایمیل۹) تهیۀ کارت ویزیت

شاید استفاده از کارت ویزیت یک روش بازاریابی سنتی به نظرتان بیاید، اما شرایطی را تصور کنید که در مترو یا اتوبوس کسی از رنگ موها یا مانیکور ناخن‌هایتان تعریف کند، در آن لحظه به‌راحتی می‌توانید کارت ویزیت خود را به او هدیه داده و از این فرصت به‌نحو عالی استفاده کنید.

شگرد 9 - تهیۀ کارت ویزیت۱۰) میزبانی یک رویداد

شاید کمتر بازاریابی برای تبلیغات سالن زیبایی از این روش استفاده کرده باشد، اما این راهکار نیز در جای خود متفاوت و جذاب است.

شما می‌توانید در یک رویداد مرتبط آرایشی یا یک گردهمایی نیکوکارانه، میزبان مهمانان باشید و تنها از نام خود روی پک‌ها استفاده کنید.

همین کار کوچک نام شما را در ذهن‌ها ماندگار می‌کند.

۱۱) ثبت آدرس در گوگل‌مپ

زمانی که در گوگل‌مپ و در منطقه‌ای که شما حضور دارید، عبارت «آرایشگاه‌های نزدیک من» جست‌وجو شود، سالن زیبایی شما نشان داده می‌شود؟ اگر جواب خیر است، یعنی شما در حال ازدست‌دادن مشتریان بالقوۀ خود هستید. شما قبل از هر تبلیغ سالن آرایشی‌تان باید مطمئن شوید که آدرستان در گوگل‌مپ ثبت شده و مخاطبانتان به‌راحتی می‌توانند شما را پیدا کند.

۱۲) استفاده از بازاریابی پیامکی

استفاده از بازاریابی پیامکی برای تبلیغ سالن آرایشی یکی از آسان‌ترین و مؤثرترین نوع تبلیغات است. بازاریابان با استفاده از پیامک‌های شخصی‌سازی‌شده به‌خوبی می‌توانند مخاطبان هدف خود را نشانه بگیرند. ناگفته نماند که اگر بازاریابی پیامکی با استراتژی بازاریابی مناسبی اجرا نشود، ممکن است برای مخاطبان ایجاد مزاحمت کرده و بازاریابی شما نتیجۀ عکس به همراه داشته باشد.

شگرد 12 - استفاده از بازاریابی پیامکی۱۳) ارائۀ بسته‌های خدماتی مخصوص مشتریان فعلی

شما می‌توانید یک بسته شامل چندین خدمت را برای مشتریان فعلی خود ارائه کنید و برای استفاده از تمامی خدمات، چند ماه به آنان فرصت بدهید. به بیان دیگر، شما هزینۀ خدمات چند ماه آینده را زودتر از آنان و با قیمت کمتر می‌گیرید. به این صورت شما سرمایۀ اولیۀ بیشتری برای اول کار به دست ‌آورده و تبلیغات آرایشگاه خود را رواج می‌دهید.

شگرد 13 - ارایٔۀ بسته‌های خدماتی مخصوص مشتریان فعلی۱۴) ارائۀ نمونۀ کوچکی از محصولات استفاده‌شده

تابه‌حال برایتان پیش آمده که به یک سالن آرایشی مراجعه کرده باشید و آرایشگر مدنظر شما قبل از رنگ‌کردن، مشغول شست‌وشوی موها با یک شویندۀ عالی شود؟ آیا دوست دارید شما هم با آن شوینده آشنا بشوید؟ یا زمان آرایش‌کردن شما به محصولی آرایشی برخورده‌اید که به نظر برای پوست شما عالی بوده و تمایل به خرید آن داشته باشید؟

درحقیقت یک روش برای تبلیغات سالن زیبایی آن است که محصولات استفاده‌شده برای مراجعان را به آنان معرفی کرده و نمونۀ کوچکی از آن را ارائه کنید. با این کار نه‌تنها اعتماد مشتریان‌ خود را جلب می‌کنید، بلکه می‌توانید در آینده همان محصولات را نیز به آنان بفروشید.

۱۵) برگزاری دوره‌های آموزشی

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای تبلیغ سالن آرایشی، برگزاری دوره‌های مختلف در همین حوزه است. شما می‌توانید یک فضای اختصاصی برای این دوره‌ها در سالن خود به وجود آورید و با تبلیغ دورۀ خود، کارکنانتان را به‌عنوان حرفه‌ای‌های حوزه‌های مختلف صنعت آرایشگری معرفی کنید.

۱۶) انتشار محتواهای ویدئویی

شما می‌توانید در صفحات شبکه‌های اجتماعی خود ویدئوهای آموزشی و کاربردی تهیه کنید که مخاطبانتان را سرگرم کند. درحقیقت هرچقدر ویدئوهای تهیه‌شده باکیفیت‌تر و حرفه‌ای‌تر باشند، توجه افراد بیشتری را جلب خواهند کرد. این ویدئوها را می‌توانید در صفحۀ اینستاگرام و آپارات خود منتشر کرده و با استفاده از تبلیغات ویدئویی، به افزایش آگاهی از برند خود کمک کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=RkPG2W–szQ

۱۷) جذابیت بصری

عناصر بصری همیشه صدایی رساتر و بلندتر از کلمات دارند؛ بنابراین مهم است که در همه‌جا، از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا سایت، ایمیل و… از طرح‌ها و رنگ‌هایی استفاده کنید که با زیبایی‌شناسی برند شما مطابقت دارند و چشم‌نواز هستند.

لوگو و پالت رنگی خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که متناسب با شخصیت برند و تصویری که می‌خواهید از برند خود به دیگران ارائه دهید، باشد.

به‌طور خلاصه، تصویر برند شما باید استوار و معنادار باشد و در راستای عناصر تبلیغات سالن زیبایی‌تان پیش برود.

۱۶ متن تبلیغاتی برای آرایشگاه

برای اینکه در صنعت زیبایی و آرایشی حرفی برای گفتن داشته باشید و کسب‌وکار خود را گسترش دهید، ضروری است که خود را از دیگر رقبایتان متمایز کنید. استفاده از شعار تبلیغاتی جذاب نه‌تنها برای تبلیغات سالن زیبایی ضروری است، بلکه به جذب مشتریان نیز کمک می‌کند. در ادامه به ۱۶ شعار تبلیغاتی پیشنهادی اشاره می‌کنم که می‌توانید از آن‌ها در موقعیت‌های مختلفی استفاده کنید، یا برای خلق شعار منحصربه‌فرد خود، از آن‌ها ایده بگیرید:

  1. زمانِ درخشش شماست؛
  2. موهای شما، بوم نقاشی ماست!
  3. موهای زیبا، در دستان حرفه‌ای؛
  4. ما دوست داریم فراتر از انتظار شما باشیم؛
  5. ما زیبایی را خلق می‌کنیم؛
  6. جلوه‌بخش زیبایی شما؛
  7. همه زیبا هستند، ما فقط آن را آشکار می‌کنیم!
  8. زیبایی خود را دوباره تعریف کنید؛
  9. زیبایی ارزشمند است؛
  10. زیبایی در قلب ماست؛
  11. با ما حال خوب را تجربه کنید؛
  12. زیبایی برای زیباترشدن تو؛
  13. اجازه بده صورتت نفس بکشد؛
  14. برای طبیعی‌بودن، برای خودت‌بودن؛
  15. سموم را از بین ببرید، ارگانیک را امتحان کنید؛
  16. با پوستی بالطافت، زیبا جلوه کنید.

۶ نکتۀ انتخاب شعار تبلیغاتی مناسب برای سالن زیبایی و آرایشگاه

برای اینکه بتوانید بهترین شعار را برای تبلیغات سالن زیبایی خود به کار ببرید باید نکاتی را در نظر داشته باشید. در ادامه به ۶ مورد از مهم‌ترین این نکات می‌پردازم:

  1. شعار تبلیغاتی شما باید کوتاه و ساده باشد؛
  2. سعی کنید شعارتان همراه با ریتم باشد یا در آن از نقل‌قول‌های جذاب استفاده شود؛
  3. مطابق با روز و معنادار باشد؛
  4. خلاقانه و از شعارهای رقبایتان متمایز باشد؛
  5. صادقانه باشد و نشانه‌هایی از خودستایی نداشته باشد؛
  6. باورپذیر باشد و ویژگی‌های کسب‌وکارتان را برجسته کند؛

کلام آخر

ایده‌هایی که گفته شد، در حفظ مشتریان و درعین‌حال به‌دست‌آوردن مشتریان جدید به شما کمک خواهند کرد. فقط باید مطمئن شوید که زبان برند و تصویری که ارائه می‌دهید با هدف شما سازگار بوده و با آن مطابقت دارد. به گفتۀ Beth Comstock، نایب‌رئیس جنرال‌الکتریک:

بازاریابی هرگز به نقطۀ پایان نمی‌رسد و همیشه باید در حرکت باشد؛ بنابراین ما باید هر روز به نوآوری ادامه دهیم.

به بیان دیگر، هر روز که درِ آرایشگاه باز می‌شود، فرصت دیگری برای نوآوری و خلق یک ایدۀ جدید به وجود می‌آید؛ بنابراین روی بهبود نتایج تمرکز کرده و رضایت مشتریان را هدف قرار دهید.

۵/۵ | (۳ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.