معنی کلمۀ Allow در اینستاگرام چیست؟

گزینۀ Allow در کدام قسمت از اینستاگرام وجود دارد؟

حفظ حریم خصوصی یکی از مواردی است که شبکه‌های اجتماعی برای ارتقای آن تلاش می‌کنند. اینستاگرام شبکۀ اجتماعی بسیار محبوبی است که محدودیت چندانی برای ارتباط با افراد در آن وجود ندارد. برخلاف شبکۀ اجتماعی‌ای مثل لینکدین که در آن نمی‌شود به هرکسی که می‌خواهیم پیام مستقیم بدهیم، در اینستاگرام امکان ارسال پیام به هر فردی وجود دارد.

این ویژگی هم خوب است و هم بد. خوب از این لحاظ که می‌توان ارتباط گستردهتری با افراد داشت و بد از این لحاظ که ممکن است حریم خصوصی افراد دچار مشکل شود. شبکۀ اجتماعی اینستاگرام برای حل این مشکل، پیام‌هایی را که از طرف افراد ناشناس به‌ ما می‌رسد با گزینههایی خاص نشان می‌دهد.

در ادامۀ این مطلب، دربارۀ گزینۀ Allow و سایر گزینه‌های پیشنهادی اینستاگرام در لحظۀ دریافت پیام از فرد ناشناس، توضیح خواهیم داد.

چه گزینه‌هایی هنگام دریافت پیام ناشناس در دایرکت اینستاگرام نشان‌ داده می‌شود؟

اگر فردی که او را دنبال نمی‌کنید یا به‌اصطلاح Follow ندارید به ‌شما پیام دهد، پیام او در قسمت Request دایرکت قرار می‌‌گیرد. وقتی پیام‌های موجود در این قسمت را باز می‌کنید، سه گزینه در قسمت پایین پیام وجود دارد که عبارت‌اند از:

  1. گزینۀ Allow: همان‌طور که از معنای این کلمه پیداست، انتخاب آن یعنی به ‌فرد مقابل اجازه می‌دهید که به‌ شما پیام دهد. استفاده از این گزینه زمانی کاربرد دارد که قصد دارید مکالمه را با فرد موردنظر ادامه دهید.
  2. گزینۀ Delete: اگر این گزینه را انتخاب کنید، پیام موردنظر پاک شده و نادیده گرفته ‌می‌شود. این گزینه زمانی کاربرد دارد که شما تمایل ندارید با فرستندۀ پیام، ارتباط داشته ‌باشید.
  3. گزینۀ Block: انتخاب این گزینه باعث پاکشدن پیام موردنظر و بلاک‌‌شدن فرستندۀ پیام می‌شود.

۴ نکتۀ مهم

حال که معنای گزینه‌های موجود در پیام را خواندید، باید به چند نکتۀ مهم دیگر نیز توجه کنید:

  1. پیش از اینکه یکی از سه گزینۀ پیش ‌روی خود را انتخاب کنید، فرستندۀ پیام متوجه نمی‌شود که شما پیام او را دیدهاید.
  2. اگر گزینۀ Allow را انتخاب کنید، فرستندۀ پیام می‌فهمد که شما پیام او را خوانده یا دیده‌اید.
  3. در آپدیت‌های مختلف اینستاگرام ممکن است کلمات به‌کاررفته در گزینه‌ها تغییر کند. مثلاً ممکن است به‌جای گزینۀ Allow، گزینۀ Accept را ببینید. همچنین ممکن است به‌جای گزینۀ Delete، گزینۀ Decline جایگزین شده‌ باشد. در تمام این موارد، عملکرد گزینه‌ها به ‌همان صورتی است که پیش از این گفتیم.
  4. اگر گزینۀ Delete را انتخاب کنید، فرستندۀ پیام میتواند دوباره به شما پیام بفرستد. اگر نمی‌خواهید آن فرد دوباره به ‌شما پیام دهد، باید به ‌سراغ گزینۀ Block بروید.
۵/۵ | (۱ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.