⭐️ فیو در توییتر چیست و به چه معناست؟

اگر تاکنون به توییتر سری زده باشید، احتمالاً از فهرست اصطلاحات توییتر، اصطلاحات مختلفی به گوشتان خورده که معنی درست و دقیق آن‌ها را نمی‌دانید. فِیو (Fav) یکی از اصطلاحات توییتری است که در این بلاگ‌پست به‌صورت مختصر و مفید به توضیح آن می‌پردازیم.

فیو در توییتر از کجا آمده است؟

در آغاز کار توییتر، اگر توییتی مورد علاقۀ ما بود، روی ستاره ضربه می‌زدیم. به این کار اصطلاحاً فیو می‌گویند. بعد از گذشت مدتی، توییتر تغییرات زیادی را در خود ایجاد کرد تا کاربران بیشتری را جذب کند و برای آن‌ها امکانات راحت‌تری را فراهم کند.

یکی از این تغییرات، جایگزین‌کردن علامت قلب به‌جای علامت ستاره بود. در دیگر شبکه‌های اجتماعی علامت قلب وجود دارد و به پسندیدن پست موردنظر، اصطلاحاً لایک می‌گویند. در توییتر هم پس از انجام این تغییرات، کاربرانی که جدید وارد می‌شوند، به آن گزینه لایک می‌گویند. اما کاربران قدیمی که تعدادشان هم کم نیست هنوز هم از اصطلاح فیو برای پسندیدن یک توییت استفاده می‌کنند.

فیو مخفف کلمۀ فِیْوِریت (Favorite) به‌معنای مورد علاقه یا علاقه‌مندی است. این اصطلاح را کسانی که کاربران قدیمی توییتر هستند به‌خوبی می‌شناسند. توییتر در آغاز به کار خود از آیکون ستاره در پایین هر توییت استفاده می‌کرد.

فیو در توییتر یعنی چیچرا توییتر لایک را جایگزین فیو کرد؟

بسیاری از مردم و همچنین کارشناسان، بعد از جایگزین‌کردن لایک به‌جای فیو، توییتر را رو به افول خواندند و دلیلشان هم این بود که ساختار خود را رها کرده و به تقلید از فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی دست به چنین تغییری زده است. اما آن‌ها فراموش کرده بودند که خود فیس‌بوک هم در سال ۲۰۰۹ با ایجاد تغییراتی این گزینه را به خود اضافه کرد.

بعد از انجام این تغییرات، توییتر درمورد آن گفت:

ما آیکون ستاره و فیوریتمان را با آیکون قلب جایگزین کردیم که برای آن اصطلاح لایک به کار می‌رود. با انجام این کار قصد داریم که استفاده از توییتر را راحت‌تر و کاربرپسندتر کنیم و می‌دانیم که وجود ستاره، در نگاه اول می‌تواند گیج‌کننده باشد، مخصوصاً اگر کاربر به‌تازگی در توییتر عضو شده باشد. درضمن به خاطر داشته باشیم، ما ممکن است خیلی چیزها را بپسندیم (Like)، اما هرچیزی نمی‌تواند جزو علاقه‌مندی‌های (Favorite) ما باشد.

به‌علاوه، قلب یک سمبل جهانی است که در میان زبان‌ها، فرهنگ‌ها و نقاط مختلف کرۀ زمین به‌خوبی جا افتاده است. آیکون قلب بیشتر بیانگر احساسات شما دربارۀ یک توییت است و باعث می‌شود به‌راحتی بتوانید با افراد ارتباط برقرار کنید. در آخر اینکه آزمایش‌های ما نشان دادند که مردم آیکون قلب و لایک را بیشتر دوست دارند.

تغییر فیو به لایک حرکت بسیار هوشمندانه‌ای بود و کاربران جدید زیادی را به‌سمت توییتر جذب کرد. به‌علاوه، نقش کلمۀ «Favorite» فعل نیست و این کلمه اسم است. به همین خاطر برای اینکه راحت‌تر در دهان بچرخد، کاربران مجبور بودند که آن‌ را کوتاه کرده و به (Fav) یا (Fave) تبدیلش کنند که تلفظ و هجای گیج‌کننده‌ای داشت.

کلام پایانی

با اینکه سال‌ها از جایگزین‌شدن لایک و قلب می‌گذرد، اصطلاح فیو در توییتر هنوز وجود دارد و در بین مخاطبان آن رد‌و‌بدل می‌شود. اصطلاحات دیگری هم غیر از فیو در توییتر وجود دارد که ما در مطلب اصطلاحات فارسی توییتر به‌صورت کامل به آن‌ها پرداخته‌ایم. اگر به‌تازگی عضو توییتر شدید، یا عضو هستید اما هنوز برخی از اصطلاحات را متوجه نمی‌شوید، آن بلاگ‌پست می‌تواند به‌راحتی شما را با مفاهیم اصطلاحات مختلف در این شبکۀ اجتماعی آشنا کند.

۴.۲/۵ | (۹ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.