🧰 ابزارگشایی: معرفی ابزار Adview

راهنمای شروع کار با AdView در 8 گام

آیا به دنبال ابزاری برای مدیریت نظرات و کامنت‌های تبلیغات فیس‌بوک و اینستاگرام خود هستید؟ AdView راه‌حلِ شماست! این ابزار قدرتمند به شما کمک می‌کند نظرات ارائه‌شده در تبلیغات فیس‌بوک و اینستاگرام خود را به‌راحتی مدیریت کنید و به آن‌ها پاسخ دهید.

در این مطلب از وی‌پدیا، ابزار Adview، مزایا و معایب، ویژگی‌ها و امکاناتش را معرفی می‌کنیم و به شما می‌گوییم که چگونه در ۸ گام، کارکردن با این ابزار را شروع کنید.

AdView چیست؟

AdView چیست

Adview یک ابزار سوشال لیسنینگ قدرتمند است که به‌طور ویژه برای نظارت، رصد و تجزیه‌وتحلیل عملکرد تبلیغات فیس‌بوک و اینستاگرام طراحی شده است.

با این ابزار تخصصی می‌توانید تعداد نامحدودی صفحۀ مربوط به حداکثر ۳ حساب تبلیغاتی مجزا در فیس‌بوک را نظارت کنید و به نظرات مخاطبانتان پاسخ دهید.

این ابزار که توسط شرکت Synaptive طراحی و تولید شده است، آنالیز دقیقی از سطح تعامل تبلیغاتتان به شما می‌دهد تا متوجه شوید که کدام‌یک از آن‌ها بیشترین تعامل را دریافت کرده‌‌اند. با به‌دست‌آوردن همۀ این داده‌ها، خواهید توانست تصمیمات آگاهانه‌تری برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی آتی خود بگیرید.

شرکت Synaptive یک توسعه‌دهندۀ برنامه‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی (شامل اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، لینکدین و…) است که برنامه‌های خود را به‌ویژه برای ادغام در پلتفرم هوت‌سوئیت (Hootsuite) طراحی و تولید می‌کند.

نمایی از محیط AdViewمزایا، ویژگی‌ها و امکانات کلیدی ابزار AdView

ابزار AdView دارای چندین ویژگی است که آن را به ابزاری قدرتمند برای بازاریابان تبدیل می‌کند، ازجمله:

۱) نظارت و رصد نظرات مخاطبان

با AdView می‌توانید همۀ نظرات مربوط به تبلیغات خود در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام را رصد کنید و به درک خوبی از دیدگاه‌های مخاطبانتان برسید.

نظارت و رصد نظرات مخاطبان در AdView۲) پاسخ‌دهی به نظرات

به‌منظور تعامل با کاربران، می‌توانید به نظرات آن‌ها روی تبلیغاتتان در فیس‌بوک و اینستاگرام پاسخ دهید.

پاسخ‌دهی به نظرات در AdView۳) قابلیت تجزیه‌وتحلیل

ابزار Adview دارای قابلیت تجزیه‌وتحلیل است و به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام تبلیغاتتان عملکرد بهتری داشته و بیشترین تعامل را دریافت کرده‌ است.

قابلیت تجزیه‌وتحلیل در AdView۴) امکان ادغام و یکپارچه‌سازی با هوت‌سوئیت

یکی از مزیت‌های بزرگ ابزار Adview در مقایسه با سایر ابزارهای سوشال لیسنینگ، ادغام آن با هوت‌سوئیت (Hootsuite) است. هوت‌سوئیت یک ابزار کاربردی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که امکان نظارت بر پیام‌های مشتریان در شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌کند.

۵) امکان مدیریت نظرات تبلیغات از یک داشبورد واحد

ادغام Adview با داشبورد هوت‌سوئیت به شما این مزیت را می‌دهد که بتوانید نظرات مربوط به تمام تبلیغات فیس‌بوک و اینستاگرام خود را از یک داشبورد واحد به‌طور هم‌زمان مدیریت کنید و به آن‌ها پاسخ دهید.

۶) امکان فیلترکردن و دسته‌بندی نظرات

ابزار Adview امکان فیلترکردن و دسته‌بندی نظرات براساس نظرات خوانده‌شده/خوانده‌نشده/پاسخ‌داده‌شده را به‌تفکیک شبکه‌های اجتماعی و حساب‌های تبلیغاتی می‌دهد. بدین ترتیب، می‌توانید مدیریت بهتری روی پاسخ‌دهی به نظرات داشته باشید.

۷) قالب‌های آماده برای پاسخ‌دهی به نظرات

با Adview می‌توانید با استفاده از قالب‌های آماده، به نظرات کاربران روی تبلیغاتتان پاسخ دهید و بدین ترتیب در وقت و منابع خود صرفه‌جویی کنید.

معایب ابزار Adview

در کنار مزایای گفته‌شده، ابزار Adview دارای ۳ عیب و ایراد است که عبارت‌اند از:

  1. نسخۀ آزمایشی رایگان ندارد؛
  2. قیمت آن نسبتاً بالاست؛
  3. پشتیبانی آن فقط به‌صورت آنلاین است.

قیمت‌گذاری ابزارAdView

قیمت‌گذاری ابزار Adview از ۷ دلار در ماه برای هر حساب شروع می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • ۱ حساب تبلیغاتی فیس‌بوک؛
  • پشتیبانی از تبلیغات فیس‌بوک و اینستاگرام؛
  • حداکثر ۱۰۰ تبلیغ فعال در هر حساب.

و با اضافه‌شدن هر حساب جدید، ۷ دلار به صورتحساب ماهانه افزوده می‌شود.

قیمت‌گذاری ابزار AdViewشروع کار با ابزار AdView

برای شروع کار با ابزار AdView، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱) صدور اجازه از طرف فیس‌بوک و راه‌اندازی اولیه

وقتی برای اولین بار برنامه را نصب می‌کنید، از شما می‌خواهد که با فیس‌بوک وارد شوید و به برنامه اجازه دهید تا به تبلیغات شما دسترسی داشته باشد تا بتوانید به نظرات پاسخ دهید.

۲) انتخاب حساب‌های تبلیغاتی جهت رصد

پس از احراز هویت Adview در فیس‌بوک، فهرستی از حساب‌های تبلیغاتی فیس‌بوکتان نمایش داده می‌شود. در این مرحله می‌توانید تبلیغات خود در حساب‌های منتخب را ببینید و مدیریت کنید.

انتخاب حساب‌های تبلیغاتی جهت رصد در AdViewنکات قابل توجه:

  • فقط حساب‌های تبلیغاتی که به Adview دسترسی داده‌اید، در فهرست نمایش داده می‌شوند.
  • هر زمان که بخواهید، می‌توانید دسترسی Adview به حساب‌های تبلیغاتی خود را لغو کنید.

۳) پیکربندی

پس از انتخاب حساب‌های تبلیغاتی موردنظر جهت پایش، روی گزینۀ جست‌وجو در نوار منوی برنامه کلیک کنید تا مواردی را که می‌خواهید In-stream ببینید، پیکربندی کنید.

پیکربندی در AdViewدر این بخش، امکان انتخاب حساب‌های تبلیغاتی مجزا برای مشاهدۀ نظرات و همچنین اعمال فیلتر براساس معیارهای زیر وجود دارد:

  • صفحات خاص: نمایش نظرات مربوط به یک صفحۀ فیس‌بوک خاص.
  • شبکۀ اجتماعی: انتخاب پلتفرم موردنظر (فیس‌بوک یا اینستاگرام).
  • وضعیت نظرات: فیلتر براساس خوانده‌نشده، خوانده‌شده و پاسخ‌داده‌شده.
  • نظرات پنهان یا حذف‌شده: امکان نمایش یا عدم نمایش نظرات پنهان‌شده یا حذف‌شده.

۴) پاسخ به نظرات

اگر به نظری برخوردید که تمایل داشتید به آن پاسخ دهید، روی نماد Reply در پایین آن کلیک کنید. سپس یک پنجرۀ بازشو نمایش داده می‌شود که می‌توانید در آن پاسخ خود را وارد کنید:

پاسخ به نظرات در AdViewبرای پاسخ‌دهی می‌توانید متن جدیدی وارد کنید، یا با انتخاب یکی از الگوهای آماده در منوی الگو در پایین پنجرۀ بازشو، به آن نظر پاسخ دهید. پس از پاسخ‌دادن، برچسب «پاسخ‌داده‌شده» (Replied) در کنار تاریخ نظر ظاهر می‌شود.

نکات قابل توجه:

  • پاسخ‌های شما از طریق حساب تبلیغاتی مرتبط، به‌طور مستقیم در فیس‌بوک یا اینستاگرام ارسال خواهد شد.
  • استفاده از الگوها می‌تواند به صرفه‌جویی در زمان و ارائۀ پاسخ‌های سریع و باکیفیت کمک کند.
  • مطمئن شوید که الگوهای شما با لحن برندتان انطباق دارند.

۵) مدیریت الگوهای پاسخ‌دهی

الگوها (Templates) راهی آسان برای ایجاد محتوای آماده با قابلیت استفادۀ مجدد هستند. برای ساختن یک الگو، ابتدا روی منوی تنظیمات کلیک کنید و دکمۀ «مدیریت الگو» (Template Manager) را برگزینید تا پنجرۀ بازشو «مدیریت الگو» به شما نمایش داده شود.

مدیریت الگوهای پاسخ‌دهی در AdViewالگوها می‌توانند ترکیبی از متن و تصویر، فقط متن یا فقط تصویر باشند. برای انتخاب کردن یا نکردن هریک، روی نمادهای تیک یا ضربدر کلیک کنید.

مدیریت الگوهای پاسخ‌دهی در AdView مورد دومپس از ذخیره‌کردن تنظیمات، الگوها در پنجرۀ بازشو «ارسال پاسخ» (Send Reply) نمایش داده می‌شوند.

مدیریت الگوهای پاسخ‌دهی در AdView مورد سومتوجه:

  • الگوی پاسخ‌های اینستاگرام فقط می‌تواند متنی باشد. الگوهای حاوی تصاویر، هنگام پاسخ‌دهی به نظرات اینستاگرام نمایش داده نمی‌شوند.
  • هنگامی که یک مدیر الگوهایی را برای پاسخ‌دهی به نظرات تبلیغات ایجاد می‌کند، آن الگوها با همۀ اعضای تیم به اشتراک گذاشته می‌شوند.

۶) تجزیه‌وتحلیل

برای دسترسی به آمار و تجزیه‌وتحلیل‌ حساب‌های تبلیغاتی خود، روی نماد Analytics در منوی برنامه کلیک کنید. این کار، امکان‌های کلیدی زیر را در اختیارتان می‌گذارد:

  • انتخاب حساب: می‌توانید نتایج مربوط به یک حساب تبلیغاتی خاص را مشاهده کنید.
  • فیلتر براساس تاریخ: می‌توانید نتایج را برای بازۀ زمانی دلخواه خود محدود کنید.
  • دانلود گزارش: با کلیک روی نماد دانلود، می‌توانید گزارش موردنظر خود را در قالب‌های PDF یا CSV دانلود کنید.

تجزیه‌وتحلیل در AdView۷) اشتراک‌گذاری حساب‌های تبلیغاتی با اعضای تیم Hootsuite

Adview امکان به‌اشتراک‌گذاری آسان حساب‌های تبلیغاتی شما با اعضای تیمتان در هوت‌سوئیت را فراهم می‌کند؛ اما قبل از شروع، ۲ معیار زیر باید رعایت شوند:

  • شما باید یک حساب هوت‌سوئیت از نوع Team ،Professionalیا Enterprise داشته باشید.
  • شما باید مدیر سازمان/تیم خود در هوت‌سوئیت باشید. این امر به Adview اجازه می‌دهد تا فهرستی از اعضای تیمتان را دریافت کند.

هنگامی که شرایط فوق را برآورده کردید، روی دکمۀ «اشتراک‌گذاری حساب‌ها» (Share Accounts) در زیر منوی تنظیمات کلیک کنید تا پنجرۀ زیر برایتان نمایش داده ‌شود:

  • اشتراک‌گذاری حساب‌های تبلیغاتی با اعضای تیم Hootsuiteمنوی کشویی بالا حاوی فهرستی از حساب‌های تبلیغاتی فیس‌بوک شماست.
  • حساب تبلیغاتی‌ای را که می‌خواهید با اعضای تیمتان به اشتراک بگذارید انتخاب کنید و سپس روی علامت + کنار تیمی که می‌خواهید حساب تبلیغاتی انتخاب‌شده را با آن به اشتراک بگذارید کلیک کنید.
  • پس از کلیک روی علامت + فهرستی از اعضای آن تیم نمایش داده می‌شود.
  • اعضای موردنظر برای اشتراک‌گذاری حساب تبلیغاتی را انتخاب کنید.

۸) پشتیبانی

اگر در حین کار با AdView به مشکلی برخورد کردید، می‌توانید از بخش پاسخ‌گویی به سؤالات متداول یا پشتیبانی سایت AdView کمک بگیرید.

ورود به AdView

سخر آخر

در این بلاگ پست، به معرفی ابزار AdView پرداختیم. AdView یک ابزار قدرتمند برای رصد و مدیریت تبلیغات در پلتفرم‌های مختلف، از جمله اینستاگرام و فیسبوک است. با استفاده از AdView، می‌توانید به طور موثرتری نظرات و تعاملات کاربران با تبلیغات خود را رصد کنید، به آن‌ها پاسخ دهید و در نهایت، عملکرد تبلیغات خود را بهینه کنید.

در مجموع، AdView یک ابزار قدرتمند و مفید برای هر کسی است که به دنبال رصد و مدیریت موثر تبلیغات خود در اینستاگرام و فیسبوک است.

سؤالات متداول

AdView چیست؟


Adview یک ابزار سوشال لیسنینگ قدرتمند است که به‌طور ویژه برای نظارت، رصد و تجزیه‌وتحلیل عملکرد تبلیغات فیس‌بوک و اینستاگرام طراحی شده است.

مهم‌ترین کاری که AdView انجام می‌دهد چیست؟


با AdView می‌توانید همۀ نظرات مربوط به تبلیغات خود در فیس‌بوک و اینستاگرام را رصد و آنالیز کنید و به درک خوبی از دیدگاه‌های مخاطبانتان برسید. همچنین، به‌منظور تعامل با کاربران، می‌توانید به نظرات آن‌ها روی تبلیغاتتان پاسخ دهید.

هزینۀ Adview چقدر است؟


هزینۀ Adview از ۷ دلار در ماه شروع می‌شود.

Adview برای چه نوع کاربران و سازمان‌هایی کاربرد دارد؟


Adview ابزاری کاربردی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، سازمان‌های دولتی، آزاد و غیرانتفاعی و استارتاپ‌هاست.

۵/۵ | (۹ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.