🧰 ابزارگشایی: نگاهی به هوت‌سوئیت (Hootsuite)

7 مزیت کلیدی استفاده از هوت سوئیت

اهمیت شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌‌وکارها، بر کسی پوشیده نیست. با‌این‌حال، حضور مستمر در این شبکه‌ها می‌تواند دشوار و بسیار وقت‌گیر باشد؛ چراکه نیازمند فعالیت‌های گسترده‌ای است: برنامه‌ریزی برای ارسال محتوا، پاسخ‌گویی به سؤالات مشتریان، ردیابی و یافتن مشتریان بالقوه، تجزیه‌وتحلیل، گزارش‌دهی عملکرد و موارد دیگر.

آیا راه‌حلی برای آسان‌کردن این کارها وجود دارد؟ خوشبختانه بله. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ زیادی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که همۀ این موارد را پوشش می‌دهند. در این مطلب از وی‌پدیا، یکی از مفیدترین این ابزارها، یعنی هوت سوئیت (Hootsuite) را به شما معرفی خواهیم کرد.

هوت سوئیت (Hootsuite) چیست؟

هوت سوئیت (Hootsuite) یک ابزار کاربردی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که به برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و انتشار محتوا در چندین شبکۀ اجتماعی به‌طور هم‌زمان، کمک می‌کند. ویژگی‌های کلیدی این ابزار کاربردی عبارت‌اند از:

  • زمان‌بندی خودکار به‌روزرسانی و ارسال پست‌ها؛
  • نظارت بر پیام‌های مشتریان در شبکه‌های اجتماعی؛
  • مدیریت اعضای تیم؛
  • مشاهده و بررسی آمار؛
  • اندازه‌گیری ROI و گزارش عملکرد؛
  • مدیریت وظایف اساسی؛
  • و موارد دیگر.

تاریخچۀ هوت سوئیت

در سال ۲۰۰۸، آژانس خدمات دیجیتال Invoke Media متعلق به رایان هولمز (Ryan Holmes) مستقر در ونکوور کانادا، ابزاری به نام BrightKit راه‌اندازی کرد که به کاربران اجازه می‌داد چندین حساب توییتر را از یک رابط واحد مدیریت کنند.

این ابزار ابتدا برای پاسخ‌گویی به نیازهای آن آژانس طراحی شده بود؛ اما هولمز می‌دانست که بسیاری از افراد و سازمان‌های دیگر در سراسر جهان با مشکلات مشابهی در مدیریت چندین حساب اجتماعی خود مواجه‌اند. بنابراین، تصمیم گرفت BrightKit را به‌عنوان راه‌حلی برای سازمان‌دهی شبکه‌های اجتماعی، به بازار جهانی عرضه کند.

عرضۀ BrightKit با استقبال بسیار مثبتی از سوی کسب‌وکارها مواجه شد. در سال ۲۰۰۹، نام BrightKit طی یک مسابقه به HootSuite (در آن زمان با حرف بزرگ S) تغییر کرد و در نوامبر ۲۰۰۹، داشبورد Hootsuite پیشنهادهای خود را برای پشتیبانی از فیس‌بوک و لینکدین و قابلیت استفاده از لیست‌های توییتر گسترش داد.

در دسامبر ۲۰۰۹، Hootsuite از Invoke Media جدا شد و به‌عنوان یک شرکت مستقل با نام Hootsuite Media, Inc. فعالیت‌های خود را گسترش داد.

در حال حاضر، هوت سوئیت از توییتر، لینکدین (نمایه‌ها و صفحات)، اینستاگرام (نمایه‌های تجاری و شخصی)، فیس‌بوک (نمایه‌ها، صفحات و گروه‌ها)، پینترست و کانال‌های یوتیوب پشتیبانی می‌کند. همچنین از طریق Hootsuite app directory از گوگل مای بیزینس پشتیبانی می‌کند. بسیاری از برندهای بین‌المللی از این ابزار صرفه‌جویی در زمان، برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنند.

چرا هوت سوئیت ابزاری مفید است؟

هوت سوئیت می‌تواند با مدیریت هم‌زمان چندین شبکۀ اجتماعی، در وقت شما صرفه‌جویی کند. به‌جای اینکه به‌طور جداگانه وارد هر شبکه شوید، می‌توانید اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین، توییتر، فیس‌بوک، پینترست و… را از یک مکان واحد مدیریت کنید.

ویژگی Streams هوت سوئیت به شما امکان سوشال لیسنینگ و جذب مشتریان جدید را می‌دهد. هوت سوئیت همچنین دارای یک ابزار تجزیه‌و‌تحلیل مفید برای گزارش عملکرد شبکه‌های اجتماعی است.

ظاهر پلتفرم هوت سوئیت زیبا به نظر می‌رسد، پیمایش آن آسان است و آموزش‌هایی برای راهنمایی شما دارد. چه به دنبال راه ساده‌تری برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار خود باشید، چه به‌عنوان یک مدیر شبکه‌های اجتماعی، مدیریت حساب‌‌های چندین کسب‌وکار بر عهده‌تان باشد، هوت سوئیت یک ابزار عالی است که می‌توانید از قابلیت‌ها و مزیت‌های آن بهرۀ کافی ببرید.

7 مزیت کلیدی استفاده از هوت سوئیت۷ مزیت کلیدی استفاده از هوت سوئیت

هوت سوئیت در مقایسه با رقیبان خود ویژگی‌های متمایز و برتری دارد که آن‌ها را مرتب به‌روز می‌کند. در ادامه به معرفی ۷ مورد از مهم‌ترین مزیت‌های آن می‌پردازیم:

۱) امکان مدیریت هم‌زمان چندین شبکۀ اجتماعی در یک مکان

شاید قانع‌کننده‌ترین دلیل برای استفادۀ شما از هوت سوئیت این باشد که این ابزار به شما امکان می‌دهد که چندین شبکۀ اجتماعی را در یک مکان مدیریت کنید. بنابراین، دیگر لازم نیست چند رمز عبور را به خاطر بسپارید و به‌طور جداگانه وارد هر پلتفرم شوید.

با Hootsuite می‌توانید صفحۀ خود را با پست‌های جدید به‌روزرسانی کنید، لایک‌ها و دنبال‌کنندگان جدید را ببینید، نظرات مخاطبان روی پست‌هایتان را بررسی کنید و به آن‌ها پاسخ دهید و با پایگاه مشتریان خود در بیش از ۳۵ شبکۀ اجتماعی محبوب (در صورت ارتقا) ارتباط برقرار کنید، ازجمله:

  • توییتر
  • لینکدین
  • اینستاگرام
  • فیس‌بوک
  • یوتیوب
  • +Google
  • Foursquare
  • بلاگ‌های وردپرس
  • و چندین پلتفرم دیگر از طریق برنامه‌های شخص ثالث (از جمله Vimeo، Reddit، me، StumbleUpon، Instagram، Tumblr، Evernote، Flickr، MailChimp، Slideshare، Storify، Edocr، Get Satisfaction و…)

۲) امکان برنامه‌ریزی و زمان‌بندی پست‌ها از قبل

زمان‌بندی پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی مهم است. اگر وقتی که مخاطبان شما آنلاین نیستند توییت ‌کنید، احتمال اینکه آن‌ها توییت شما را ببینند بسیار کم است. از سوی دیگر، اگر به‌طور هم‌زمان ۱۰ توییت بزنید، احتمالاً فیدهای خبری افراد را مسدود خواهید کرد و درنتیجه، دنبال‌کنندگان خود را از دست خواهید داد. بهترین کار، استفاده از راه‌حلی است که به یافتن بهترین زمان‌های به‌روزرسانی شبکه‌های اجتماعی شما کمک می‌کند.

یکی از مزیت‌های هوت سوئیت همین است که به شما امکان می‌دهد انتشار پست‌ها را در تمام شبکه‌های اجتماعی خود، از قبل برنامه‌ریزی کنید. اگر چندین حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی گوناگون دارید، داشتن پیش‌نویس و یک برنامه‌ریزی مدون برای انتشار پست‌ها تقریباً ضروری است. هوت سوئیت به شما امکان می‌دهد پیش‌نویس پست‌ها (متن، لینک، عکس، ویدئو و سایر انواع محتوا) را آماده کنید، سپس انتخاب کنید که آن پست‌ها در کدام پلتفرم شبکۀ اجتماعی و در چه زمانی ارسال شوند.

برای این کار می‌توانید طبق یک استراتژی شبکۀ اجتماعی قوی، بهترین زمان‌هایی را که پست‌ها توسط دنبال‌کنندگان بیشتری دیده می‌شوند، شناسایی کنید. سپس، به‌سادگی روزها و ساعت‌های متناسب با نیازهای خود را انتخاب و پست‌های زمان‌بندی‌شده را در قالب یک تقویم خوانا مشاهده کنید.

۳) تجزیه‌وتحلیل و مشاهدۀ داده‌ها

هوت سوئیت به شما امکان می‌دهد تا داده‌های تمام حساب‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان را در یک بازۀ زمانی مشخص، تجزیه‌و‌تحلیل کنید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید ببینید کدام پست‌ها در هر پلتفرم بیشترین محبوبیت را داشته‌اند، چه تعداد از مخاطبان محتوای شما را لایک کرده یا با آن تعامل داشته‌اند، و چه تعداد دنبال‌کننده را در یک دورۀ زمانی معین به دست آورده‌اید یا از دست داده‌اید.

هوت سوئیت نتیجۀ همۀ این تحلیل‌ها را در قالب یک‌سری نمودار، به‌شکلی خوانا ارائه می‌کند. علاوه‌بر‌این، به شما امکان می‌دهد گزارش‌هایی با ظاهر حرفه‌ای و قابل چاپ درمورد پیشرفت عملکرد شبکه‌های اجتماعی کسب‌و‌کار خود تهیه کنید، یا برای توزیع خودکار گزارش‌های خود از طریق ایمیل، به‌صورت هفتگی یا ماهانه برنامه‌ریزی کنید.

این بخش از هوت سوئیت، هم با Google Analytics و هم با Facebook Insights کار می‌کند.

۴) امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات توسط پلاگین Hootlet

Hootlet یک افزونۀ نشانک فوق‌العاده است که به شما امکان می‌دهد به‌راحتی محتوا را در سراسر وب با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید. این افزونۀ هوت سوئیت، برای دسترسی آسان در بالای نوار ابزار مرورگر قرار می‌گیرد. اگر خواستید محتوای آنلاین جذابی را که در جایی یافته‌اید با دیگران به اشتراک بگذارید، به‌سادگی روی دکمۀ Hootlet کلیک کنید. این برنامه URL را با Ow.ly کوتاه می‌کند و یک قطعۀ کوچک از متن آن محتوا را در پست شبکۀ اجتماعی شما درج می‌کند. Hootlet تنها یکی از افزونه‌هایی است که می‌تواند قابلیت‌های هوت سوئیت را افزایش دهد.

۵) سوشال لیسنینگ (Social Media Listening)

سوشال لیسنینگ یک روش عالی برای برقراری ارتباط با کاربران شبکه‌های اجتماعی و جذب مشتریان جدید است. با استفاده از این روش می‌توانید توجه کسب‌وکار خود را به نیازهای کاربران و آنچه می‌گویند نشان دهید و از این طریق، ارزش شرکت خود را در نظر آنان بالاتر ببرید. هوت سوئیت قابلیتی به نام Hootsuite Streams دارد که به شما امکان می‌دهد مواردی مانند هشتگ‌های خاص و کلمات یا عبارات کلیدی مرتبط با صنعت/کسب‌وکار خود را در پست‌های سایر کاربران پیگیری و ردیابی کنید. Streams دائماً این اطلاعات را به‌طور خودکار به‌روز می‌کند، بنابراین نیازی نیست خودتان به جست‌وجوی آن‌ها بپردازید.

۶) مدیریت مؤثر خدمات مشتریان

یکی از دلایلی که بسیاری از کسب‌وکار‌ها از شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند این است که در این پلتفرم‌ها، مدیریت مؤثر خدمات مشتریان برایشان دشوار است. با هوت سوئیت می‌توانید سؤالات مشتریان را در یک مکان واحد مشاهده کنید، بدون اینکه مجبور باشید چندین شبکۀ اجتماعی را به‌طور مجزا بررسی کنید. همچنین می‌توانید پیام‌های پیش‌نویس را ذخیره کنید تا هر زمان که مشتری سؤال متداولی پرسید، پاسخ آماده را برایش بفرستید، مانند ساعات کاری فروشگاه یا مسیرهای رسیدن به محل کسب‌وکارتان.

۷) امکان مدیریت فعالیت‌های تیمی

با هوت سوئیت می‌توانید تیم خود را به بهترین نحو مدیریت کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد چندین عضو تیم را به شبکه‌های اجتماعی انتخابی خود اضافه کنید، و همچنین به‌طور مستقیم ببینید چه کسی چه اطلاعاتی را ارسال می‌کند و چه کسی طبق برنامه باید چه پست‌هایی را بگذارد. علاوه‌بر‌آن، می‌توانید به دلخواه از قابلیت تخصیص وظایف، اضافه‌کردن همکاران و ویرایش پست‌ها استفاده کنید.

این یک مزیت مهم هوت سوئیت برای تیم‌های بزرگ‌ است که هر روز حجم بالایی از درخواست‌ها را از مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه دریافت می‌کنند. هر عضو تیم موظف است به تعدادی از پیام‌ها که برای او تعریف شده پاسخ دهد و بدین ترتیب، هیچ پیامی بی‌پاسخ نمی‌ماند.

چگونه یک حساب در هوت سوئیت راه‌اندازی کنیمچگونه یک حساب در هوت سوئیت راه‌اندازی کنیم؟

راه‌اندازی هوت سوئیت بسیار ساده است و زمان زیادی نمی‌برد. کافی است فقط ایمیل خود را وارد کنید، یک رمز عبور تعریف کنید، و در کمتر از یک دقیقه یک حساب کاربری در هوت سوئیت داشته باشید.

آیا هوت سوئیت رایگان است؟

آیا هوت سوئیت رایگان است؟ خب، بله و نه. درواقع، هوت سوئیت خدمات خود را در قالب ۵ طرح مختلف ارائه می‌دهد که هزینه‌های هریک بسته به امکاناتی که ارائه می‌دهند، متفاوت است.

  • یکی از بهترین ویژگی‌های هوت سوئیت این است که یک برنامۀ رایگان دارد. این برنامه، به شما یک داشبورد برای مدیریت ۳ حساب شبکۀ اجتماعی می‌دهد که می‌توانید از طریق آن، یک برنامۀ زمان‌بندی ارسال در شبکه‌های اجتماعی با حداکثر ۳۰ محتوا را از قبل برنامه‌ریزی کنید.
  • حساب پریمیوم، گزینه‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تجزیه‌وتحلیل آن‌ها برای شما مسئله‌ای جدی است، می‌توانید یک دورۀ آزمایشی ۳۰ روزۀ رایگان HootSuite Pro بگیرید که به شما امکان مدیریت هم‌زمان ۱۰ حساب شبکۀ اجتماعی را می‌دهد. همچنین، گزینه‌هایی نیز برای صاحبان کسب‌‌کارها دارد. پس از اتمام ۳۰ روز، می‌توانید به سراغ عضویت پولی بروید.
  • اگر به چندین نفر برای مدیریت حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود (تا ۲۰ حساب) نیاز دارید، طرح Hootsuite Team در ازای پرداخت هزینه این امکان را به شما می‌دهد. همچنین از طریق آن می‌‌توانید از قابلیت گزارش‌های تحلیلی سفارشی بهره‌مند شوید.
  • طرح Hootsuite Business برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تر کاربرد دارد و به آن‌ها امکان مدیریت ۳۵ حساب شبکۀ اجتماعی را با استفاده از ۵ عضو تیم می‌دهد.
  • کسب‌وکارهای خیلی بزرگ با نیازهای پیچیدۀ شبکه‌های اجتماعی ممکن است بخواهند طرح Enterprise هوت سوئیت را بررسی کنند، که در صورت پرداخت هزینه، به ۵ عضو تیم برای مدیریت بیش از ۵۰ حساب شبکۀ اجتماعی اجازۀ فعالیت می‌دهد. ضمن اینکه، برای نیازهای مختلف آن کسب‌وکار، راه‌حل‌های سفارشی ارائه می‌دهد.
  • اینکه کدام‌یک از این طرح‌ها را برگزینید، به اندازۀ کسب‌وکار شما و نیازهای آن برمی‌گردد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که پرداخت هزینه برای کاربران ایرانی، با دشواری‌هایی همراه است.

کلام آخر

برای برنامه‌ریزی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی، ابزارهای مختلفی وجود دارد. هوت سوئیت یکی از پرکاربردترین و مفیدترین این ابزارهاست. ما در این مطلب از وی‌پدیا به معرفی این ابزار مهم و قابلیت‌های گوناگون آن پرداختیم. هوت سوئیت می‌تواند با مدیریت هم‌زمان چندین شبکۀ اجتماعی، در وقت شما صرفه‌جویی کند و باعث ارتقای کسب‌وکار شما شود. پس می‌توانید برای شروع، نسخۀ رایگان آن را بررسی کنید.

۵/۵ | (۱۶ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.