➿ حلقۀ توییتر یا سیرکل چیست و چه کاربردی دارد؟

همه‌چیز راجع به سیرکل توییتر

حلقۀ توییتر (Twitter Circle) راهی برای به‌اشتراک‌گذاشتن توییت‌های خود با افراد محدودی است که آن‌ها را انتخاب کرده‌اید و شباهت زیادی با کلوز فرندز (Close Friend) اینستاگرام دارد. شما انتخاب می‌کنید که چه کسانی در حلقۀ توییتر شما باشند و فقط افرادی که به حلقه اضافه کرده‌اید می‌توانند با توییت‌های شما اینتراکشن داشته باشند. البته حلقۀ توییتر در حال حاضر در مراحل اولیۀ اجراست و فقط تعداد محدودی از افراد در سراسر جهان می‌توانند حلقۀ توییتر ایجاد کنند.

در این مطلب از وی‌پدیا همراه ما بمانید تا راجع به کاربرد، روش استفاده‌کردن و سؤال‌های رایج مربوط به این قابلیت توضیح دهیم.

فهرست مطالب

حلقۀ توییتر چیست؟

حلقۀ توییتر قابلیت جدیدی است که به این شبکۀ اجتماعی اضافه شده است. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید توییت‌های خود را فقط برای کسانی که انتخاب می‌کنید منتشر کنید. حلقۀ توییتر زمانی می‌تواند مفید باشد که شما بخواهید توییتی خنده‌دار، شخصی یا هر چیزی را که نخواهید با همۀ فالوئرهایتان به اشتراک بگذارید، منتشر کنید.

این قابلیت، به‌خصوص به افرادی که فالوئرهای زیادی دارند کمک می‌کند تا بعضی‌اوقات راحت‌تر افکار و نظرات خود را با داشتن کمترین عواقب، برای حلقۀ نزدیکانشان بیان کنند.

چطور حلقۀ توییتر بسازیم؟

با ۲ روش می‌توانید حلقۀ توییتر خود را بسازید. اولین روش با قسمت توییت‌ساز توییتر و دومین روش از طریق منوی اصلی انجام می‌شود.

ساخت حلقۀ توییتر با توییت‌ساز

  • به حساب کاربری خود بروید.
  • روی علامت بعلاوه (‌+) در پایین صفحه ضربه بزنید.
  • در کنار عکس پروفایل یک منوی کشویی می‌بینید، روی آن ضربه بزنید.
  • منوی انتخاب مخاطب (Choose audience) باز می‌شود. از این منو گزینۀ حلقۀ توییتر (Twitter Circle) را انتخاب کنید.
  • افرادی را که می‌خواهید به این حلقه اضافه کنید، با گزینۀ Add انتخاب کنید.
  • هر زمان که خواستید می‌توانید با طی‌کردن همین مراحل، افراد را از حلقۀ توییتر خود حذف (Remove) و یا به آن اضافه کنید.

ساخت حلقۀ توییتر با منوی اصلی

  • به حساب کاربری خود بروید.
  • روی عکس پروفایل خود در بالای صفحه ضربه بزنید.
  • منوی اصلی حساب کاربری برای شما باز می‌شود، از این منو گزینۀ حلقۀ توییتر (Twitter Circle) را انتخاب کنید.
  • افرادی را که می‌خواهید به این حلقه اضافه کنید، با گزینۀ Add انتخاب کنید.
  • هر زمان که خواستید می‌توانید با طی‌کردن همین مراحل، افراد را از حلقۀ توییتر خود حذف (Remove) و یا به آن اضافه کنید.

بعد از انجام این تنظیمات می‌توانید هنگام نوشتن و انتشار توییت، از منوی کشویی کنار عکس پروفایلتان انتخاب کنید که می‌خواهید همه توییت شما را ببینید یا اینکه فقط اعضای حلقۀ توییتر از آن مطلع شوند.

چه کسی می‌تواند حلقۀ توییتر ایجاد کند؟

این قابلیت برای تعداد محدودی از افراد در سراسر جهان برای سیستم‌های iOS، اندروید و twitter.com در دسترس است. اگر این امکان برای شما فراهم باشد، هنگامی که می‌خواهید یک توییت جدید بنویسید، گزینۀ ایجاد یک حلقه (Create a Circle) را خواهید دید.

برای اینکه با اصطلاحات توییتر فارسی بیشتر آشنا شوید، مطلب زیر را بخوانید: فهرست اصطلاحات توییتر فارسی

چه زمانی باید از سیرکل توییتر استفاده کنیم؟

زمانی که می‌خواهید کنترل بیشتری روی تمام توییت‌هایی که به اشتراک می‌گذارید داشته باشید و زمانی که می‌خواهید این توییت‌ها را به افراد منتخب خود نشان دهید، از این قابلیت استفاده کنید.

چه افرادی می‌توانند در سیرکل توییتر ما باشند؟

شما می‌توانید هر فردی را که بخواهید به حلقۀ توییتر خود اضافه کنید، به شرطی که حساب او را دنبال کنید و یا اینکه او حساب کاربری عمومی داشته باشد (در این صورت حتی اگر آن فرد را دنبال نکنید، می‌توانید او را به حلقۀ توییتر خود اضافه کنید). هنگامی که افراد در حلقۀ توییتر قرار می‌گیرند، می‌توانند توییت‌ها و پاسخ‌های به‌اشتراک‌گذاشته‌شده در آن را ببینند.

چند نفر می‌توانند داخل حلقۀ توییتر ما باشند؟

شما می‌توانید حداکثر ۱۵۰ نفر را به حلقۀ توییتر خود اضافه کنید.

چه تعداد حلقۀ توییتر می‌توانیم داشته باشیم؟

در حال حاضر (سال ۲۰۲۲) فقط یک حلقۀ توییتر می‌توانید داشته باشید.

اگر نخواهم از حلقۀ توییتر استفاده کنم چه کاری باید انجام دهم؟

اگر نمی‌خواهید از حلقۀ توییتر استفاده کنید و قصد دارید که یک توییت معمولی ارسال کنید، می‌توانید هنگام ارسال توییت، گزینۀ «همه» (Everyone) را انتخاب کنید.

چه افرادی می‌توانند اعضای حلقۀ توییتر ما را ببینید؟

فقط شما می‌توانید فهرست کامل اعضای حلقۀ توییتر خود را ببینید، اما باید این نکته را بدانید که وقتی توییتی را به اشتراک می‌گذارید، اعضای حلقۀ توییتر شما با آن توییت تعامل برقرار می‌کنند، پس طبیعی است که اعضای دیگر به‌طور نسبی متوجه شوند که شما چه افرادی را در حلقۀ توییتر خود عضو کرده‌اید.

اگر شخصی در حلقۀ توییتر شما حساب کاربری محافظت‌شده (Protected account) داشته باشد، فقط افراد دنبال‌کنندۀ آن شخص که هم‌زمان در حلقۀ توییتر شما هم هستند می‌توانند تعاملات او با شما را زیر توییتی که گذاشته‌اید، ببینند.

چه افرادی می‌توانند توییت‌های حلقۀ توییتر ما را ببینند؟

افرادی که در حال حاضر در حلقۀ توییتر شما هستند می‌توانند توییت‌های حلقۀ توییتر شما را ببینند.

افرادی که در حلقۀ توییتر ما هستند می‌توانند توییت‌های ما را به اشتراک بگذارند؟

اعضای حلقۀ توییتر شما به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند توییت‌هایی را که در حلقۀ توییتر خود به اشتراک گذاشتید، ریتوییت کنند. حواستان باشد که اعضای حلقۀ توییتر شما همچنان می‌توانند از توییت‌هایی که در حلقۀ توییتر به اشتراک می‌گذارید اسکرین‌شات بگیرند و یا آن‌ها را با اسکرین‌ ریکورد گوشی ضبط کنند.

۳ روش که با کمک آن‌ها می‌توانید یک حلقۀ توییتر را ترک کنید

اگر نمی‌خواهید توییت‌های حلقۀ توییتر شخصی را مشاهده کنید، پیشنهاد می‌کنم یکی از ۳ روش زیر را امتحان کنید:

  1. آنفالو (Unfollow): آنفالوکردن فردی که شما را قبلاً به حلقۀ توییتر خود اضافه کرده است باعث می‌شود که به‌طور خودکار از حلقۀ توییتر او خارج شوید. خبر بد اینکه اگر شخص موردنظر متوجه این کار شود و شما حساب کاربری محافظت‌شده نداشته باشید، می‌تواند دوباره شما را به حلقۀ توییتر خود اضافه کند، حتی اگر او را فالو نکنید.
  2. بلاک‌ (Block): اگر فردی که شما را به حلقۀ توییتر خود اضافه کرده است بلاک کنید، بازهم به‌طور خودکار از حلقۀ توییتر او بیرون می‌آیید. به یاد داشته باشید که با بلاک آن شخص، دیگر قادر نخواهید بود که هیچ‌یک از محتواهایی را که او به اشتراک می‌گذارد ببینید. از طرفی، اگر آن شخص را آنبلاک کنید، بازهم این احتمال وجود دارد که او شما را دوباره به حلقۀ توییتر خود اضافه کند.
  3. میوت‌کردن (Mute): شما می‌توانید هر زمان که بخواهید نویسندۀ توییتی را که شما را به حلقۀ توییت خود اضافه کرده است یا بحثی را که مربوط به حلقۀ توییتر هست میوت (Mute) یا به قولی بی‌صدا کنید تا دیگر توییت‌های مربوط به حلقۀ توییتری را که در آن قرار گرفته‌اید نبینید.

حلقۀ توییتر چه تفاوتی با داشتن یک حساب کاربری قفل‌شده دارد؟

تنظیم حساب کاربری روی وضعیت قفل‌شده به این معناست که فقط دنبال‌کنندگان شما می‌توانند توییت‌هایی را که به اشتراک می‌گذارید مشاهده کنند. شما این تنظیمات را یک بار انجام می‌دهید و تا زمانی که آن را تغییر ندهید، به همان حالت خصوصی و قفل‌شده باقی می‌ماند.

دربارۀ حلقۀ توییتر، لازم است بدانید که علاوه بر داشتن فضایی برای به‌اشتراک‌گذاشتن توییت‌های خود با افرادی خاص، می‌توانید از قابلیت معمول توییتر هم استفاده کنید و توییت‌های خود را با همۀ دنبال‌کنندگان خود هم به اشتراک بگذارید.

تفاوت بین اجتماع توییتری و حلقۀ توییتر چیست؟

در اجتماع توییتری (Twitter Communities) همۀ افراد می‌توانند توییت شما را ببینند، اما فقط اعضای اجتماع می‌توانند با آن توییت تعامل داشته باشند؛ در‌حالی‌که در حلقۀ توییتری فقط اعضای حلقه قادر به مشاهدۀ توییت هستند.

اگر بخواهم حساب توییتر خود را غیرفعال کنم، برای توییت‌های حلقۀ توییتر من چه اتفاقی می‌افتد؟

درست مانند توییت‌های معمولی، توییت‌های حلقۀ توییتر شما در صورت غیرفعال‌کردن حساب خود، غیرفعال می‌شوند.

اگر دغدغه یا سؤال دیگری دربارۀ حلقۀ توییتر دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

۵/۵ | (۳ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.