منشن در توییتر چیست؟

بررسی تفاوت منشن و ریپلای در توییتر

تعداد منشن‌های یک برند در توییتر، یکی از مؤثرترین راه‌ها برای سنجش میزان حضور آن برند در فضای توییتر است؛ چون وقتی از شما در جایی نام می‌برند یا به عبارتی شما را منشن می‌کنند، می‌توان این نتیجه را گرفت که تمام آن بحث یا حداقل بخشی از آن دربارۀ برند شما بوده است. هرچقدر این یادکردن از شما بیشتر باشد، به عبارتی حضور برند شما بیشتر بوده است.

تحقیقات Maritz Research نشان داده است که ۸۳% از مشتریان، قدردان برندهایی هستند که به شکایت مشتریان در توییتر پاسخ می‌دهند؛ اما در همین تحقیق نشان داده شد که فقط ۲۹% از برندها به این شکایات پاسخ می‌دهند. پس اینجاست که اهمیت منشن‌ها اهمیت پیدا می‌کند.

در این مطلب از وی‌پدیا بررسی می‌کنیم که منشن در توییتر چیست، چه انواعی دارد و تفاوت آن با ریپلای چیست.

منظور از منشن در توییتر چیست؟

وقتی از منشن (Mention) در توییتر صحبت می‌کنیم، درواقع منظور آن است که از شما در جایی به‌نحوی صحبت شده است. این صحبت‌شدن می‌تواند به طرق مختلفی انجام بگیرد و لزوماً به‌وسیلۀ نام کاربری شما انجام نمی‌شود. به‌طور کلی ما ۳ نوع منشن در توییتر داریم که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

انواع منشن در توییتر

دو نوع از این منشن‌ها را شما قبلاً در اینستاگرام هم دیده‌اید، اما برای درک بهتر، آن‌ها را دوباره بررسی می‌کنیم:

  1. @Username: وقتی افراد می‌گویند فلانی فلانجا ما را منشن کرده است، معمولاً منظورشان همین است؛ یعنی در توییتی نام کاربری شما بعد از علامت @ ذکر شده است. بسته به تنظیمات توییتر شما، وقتی کسی شما را این‌گونه منشن می‌کند، نوتیفیکیشنی دریافت می‌کنید.
  2. منشن برند: این نوع منشن زمانی اتفاق می‌افتد که کسی از برند شما در یک توییت نام ببرد، بدون اینکه قبل از نام برندتان علامت @ بگذارد؛ یعنی مثلاً به‌جای اینکه بگوید Sabavision is great@ بنویسد Sabavision is great. در این حالت شما نوتیفیکیشنی دریافت نمی‌کنید، چون از نظر توییتر فقط متن خالی محسوب می‌شود.
  3. هشتگ: نوع سوم منشن‌کردن به‌صورت هشتگ است، به‌خصوص وقتی آن برند بسیار شناخته شده باشد. مانند نوع دوم، در این حالت نیز نوتیفیکیشنی دریافت نمی‌کنید. پیگیری و پیداکردن تعداد این نوع منشن‌ها از این جهت که ممکن است هرکسی به‌شکل متفاوتی آن را انجام دهد می‌تواند سخت باشد؛ مانند Sabavision# و Saba_Vision#.

تفاوت منشن و ریپلای

ریپلای (Reply) درواقع پاسخ به توییت دیگران است. قبلاً وقتی به توییتی پاسخ می‌دادید، در آن پاسخ، طرف مقابل به‌صورت Username@ منشن می‌شد؛ اما توییتر تغییر رویه داد و در حال حاضر پاسخ‌ها به یک توییت، به‌شکل رشته‌توییت نشان داده می‌شود.

نکتۀ دیگر ریپلای این است که آن را فقط ارسال‌کننده، گیرنده و کسانی که هر دو طرف را دنبال می‌کنند می‌بینند، ولی منشن‌ها شامل بحث‌های عمومی‌تری هستند که می‌توانند شامل Username@ هم باشند.

منابع

۵/۵ | (۳ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.