چگونه آدرس URL پروفایل لینکدین را ویرایش کنیم؟

6 نکته برای شخصی‌سازی آدرس پروفایل لینکدین

وقتی می‌خواهیم آدرس کانال تلگرام یا صفحۀ اینستاگرام خود را به دیگران بدهیم، فقط به گفتن آیدی آن اکتفا می‌کنیم. در خود پلتفرم که درج همین نام کاربری برای پیداکردن ما کفایت می‌کند. در خارج از آن هم کافی است T.me/ یا Instagram.com/ را در مرورگر تایپ کرده و بعد از اسلش، آیدی را بنویسیم.

اما در لینکدین، شرایط به این راحتی نیست؛ آدرس پروفایل افراد در این پلتفرم، در حالت عادی طولانی و ترکیبی از اعداد و حروف است. این موضوع باعث می‌شود هم جست‌وجو و هم به‌اشتراک‌گذاری آدرس دردسر زیادی به همراه داشته باشد.

در این مطلب از وی‌پدیا توضیح می‌دهیم که لینک لینکدین کجاست و چگونه می‌توان آن را سفارشی‌سازی کرد.

منظور از URL صفحۀ لینکدین چیست؟

آدرس URL صفحۀ لینکدین، لینکی است که در مرورگر می‌نویسیم و ما را مستقیماً به صفحۀ پروفایل هدایت می‌کند. می‌توانیم این لینک را در رزومه یا محتواهای دیگر بیاوریم و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذاریم، به‌گونه‌ای که قابل کلیک باشد و به‌راحتی دیگران را به صفحۀ ما یا شخص موردنظر بفرستد. ساختار این لینک به‌صورت زیر است:

https://www.linkedin.com/in/

 بعد از علامت اسلش، عبارتی با ترکیب اعداد و حروف می‌بینیم که آیدی کاربر محسوب می‌شود. افراد برای پیداکردن ما در این پلتفرم این عبارت را جست‌وجو می‌کنند؛ اما این آیدی لینکدین کجاست یا چگونه لینک لینکدین را کپی کنیم؟ برای دستیابی به آن کافی است وارد صفحۀ پروفایل خود شویم؛ URL موجود در نوار جست‌وجوی مرورگر همان آدرس و اسم انتهایی آن هم آیدی ماست.

چرا باید آدرس URL لینکدین را ویرایش کنیم؟

آیدی یا آدرس لینکدین در حالت عادی طولانی است. بهتر است آن را ساده، کوتاه و سفارشی‌ کنیم تا در شبکه‌سازی و گسترش دایرۀ ارتباطی خود موفق‌تر عمل کنیم؛ چون لینک، هرچه ساده‌تر باشد راحت‌تر می‌توان آن را با دیگران به اشتراک گذاشت، سریع‌تر در ذهن مردم ثبت می‌شود و جست‌وجوی آن برای همه آسان‌تر خواهد بود.

چگونه آدرس URL پروفایل لینکدین را ویرایش کنیم

چگونه URL پروفایل لینکدین خود را تغییر دهیم؟

قسمت اول آدرس URL لینکدین همیشه ثابت و بدون تغییر می‌ماند و فقط می‌توان نام انتهایی یا همان آیدی را ویرایش کرد. این کار از مسیر زیر قابل انجام است:

  • از قسمت بالای صفحه گزینۀ Me و بعدView Profile را انتخاب می‌کنیم؛
  • در قسمت راست صفحۀ پروفایل روی لینک Edit Public Profile & URL ضربه می‌زنیم؛
  • به کادر Edit your custom URL منتقل می‌شویم که در آن آدرس پروفایل به همراه آیکون مداد یا Edit درج شده است. روی این آیکون کلیک می‌کنیم؛
  • حال، در باکس ظاهرشده نام موردنظر خود را می‌نویسیم و سپس آن را Save می‌کنیم.

۶ نکته دربارۀ شخصی‌سازی آدرس لینکدین

روند ویرایش آدرس پروفایل راحت است، اما اگر اسم درستی برای آن انتخاب نکنیم بازهم با مشکل مواجه خواهیم شد. بهتر است به نکات زیر در هنگام تغییر توجه داشته باشیم:

  1. عبارتی که می‌نویسیم حداقل ۳ و حداکثر ۱۰۰ کاراکتر می‌پذیرد. این کاراکترها می‌توانند ترکیبی از حروف و اعداد باشند و بدون فاصله در کنار هم قرار می‌گیرند. امکان استفاده از کاراکترهای خاصی مثل دات یا علامت سؤال در بین آن‌ها وجود ندارد.
  2. همان‌طور که گفته شد، باید تا می‌توانیم آیدی را ساده نگه داریم. توصیه می‌شود از نام کامل خود، برند یا کسب‌وکار برای آن استفاده کنیم. این حرکت در دنیای تجارت حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد و دستیابی به آن را برای کاربران راحت‌تر می‌سازد. اگر این اسامی قبلاً توسط دیگران به کار رفته باشند، استفاده از آن‌ها برای ما ممکن نیست و ارور دریافت می‌کنیم. در این شرایط بهتر است ترکیبی از نام، تخصص یا کلمۀ کلیدی حوزۀ کاری خود را بنویسیم.
  3. آدرس URL به حروف بزرگ و کوچک حساس نیست؛ یعنی SABAVISION یا sabavision، هردو به یک نمایه اشاره می‌کنند.
  4. بعد از تغییر آیدی، نام قبلی تا ۷ روز به‌صورت ذخیره می‌ماند و برای دیگران در دسترس نخواهد بود؛ بنابراین اگر همان لحظه پشیمان شدیم می‌توانیم به آدرس قبلی خود برگردیم.
  5. در هر شش ‌ماه فقط ۵ بار می‌توان آدرس خود را تغییر داد. پس از پنجمین تلاش، لینکدین آن را قفل می‌کند و تا شش‌ ماه آینده دیگر اجازۀ ویرایش به ما نمی‌دهد.
  6. یکی از دلایلی که ممکن است افراد در تغییر URL لینکدین خود تردید کنند، نگرانی از عدم مشاهدۀ صفحۀ خود با استفاده از لینک قدیمی است. به گفتۀ لینکدین، استفاده از آدرس قبلی فرد، پس از شش ماه برای همه آزاد می‌شود. در این مدت، با درج آن، کاربران به صفحۀ جدید او هدایت می‌شوند. باید بلافاصله پس از تغییر، آدرس جدید را در کارت ویزیت، سایت، رزومه و امضای ایمیل خود جایگزین کرده و به مخاطبان خود اطلاع‌رسانی کنیم.
۴.۶/۵ | (۱۰ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.