معنی W در اینستاگرام چیست؟

گاهی درک زبان جدیدی که در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت مداوم در حال شکل‌گرفتن است، کار ساده‌ای نیست؛ دلیلش این است که هر روز یک اصطلاح، کلمۀ مخفف یا حروف الفبا در این شبکه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که در زمان بسیار کوتاهی راه خود را باز کرده و بین همۀ کاربران فراگیر می‌شود.

ازجمله حروفی که خیلی زیاد در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام (و شبکه‌های اجتماعی دیگر) استفاده می‌شود، حرف انگلیسی W یا همان دبلیوست. این حرف هم به‌صورت تنها استفاده می‌شود و هم در ترکیب با حروف دیگر قرار می‌گیرد.

در این مطلب قصد داریم ۱۱ معنی مختلفی را که حرف انگلیسی W و ترکیب‌هاش با حروف دیگر در اینستاگرام دارد، توضیح بدهیم.

چه معانی‌‌ای از W استخراج می‌شود؟

بسته به اینکه W در کجا استفاده بشود، معانی مختلفی پیدا می‌کند. گاهی W به‌تنهایی در یک جمله استفاده می‌شود و معنی می‌دهد و گاهی ترکیبش با حروف دیگر، معانی مختلف را درست می‌کنه. در ادامه ۲ مدل از حالت اول و ۹ مدل از حالت دوم را که جزو رایج‌ترین مدل‌‌های استفاده از W هستند، توضیح می‌دهیم.

وقتی W به‌تنهایی استفاده می‌شود:

  • W به‌معنای هفته: یکی از آشناترین مدل‌های W در اینستاگرام، اشاره به تاریخی دارد که یک پست بارگذاری شده یا یک کامنت نوشته شده. مثلاً ممکن است زیر یک پست ببینید که به‌صورت کمرنگ و کوچک نوشته شده باشد: ۵W؛ این یعنی آن پست یا کامنت، ۵ هفته پیش منتشر شده است؛ درنتیجه W در اینجا به‌معنای Week یعنی هفته ا‌ست.
  • W به‌معنی با: این معنی از W از دهه‌های گذشته و از یک رسم بامزه گرفته شده است: اوایلی که فست‌‌فودها در آمریکا شکل گرفته بودند، افرادی که سفارش مردم را می‌گرفتند، برای پیش‌بردن سریع‌تر کارها، سفارش‌ها را به‌صورت کدگذاری می‌نوشتند. W و W/O یکی از آن کدها بود. اولی به‌معنی با و دومی به‌معنی بدون است

مثلاً وقتی می‌نوشتند «Fries w cheese sause» به‌معنی سیب‌زمینی سرخ کرده با سس پنیر بود، ولی وقتی می‌نوشتند «Fries w/o cheese sause» یعنی سیب‌زمینی بدون سس پنیر. از آن به بعد، در جمله‌ها هم W و W/O استفاده شد که سریع‌تر منظور گفته بشود.

وقتی W با ترکیب حروف دیگر استفاده می‌شود:

  • W8: این ترکیب به‌معنای «صبر کن» (Wait) است؛ چون در خود کلمۀ انگلیسی Wait، تلفظ اِیت (ait) با اِیت (۸) یکی است، درنتیجه برای کوتاه‌ترشدن، از عددی که همان صدا را می‌دهد استفاده شده است.
  • Wyd: یک جملۀ کامل و پراستفاده، معنی این ترکیب است: «داری چی‌کار می‌کنی؟» یا «What (are) you doing?».
  • WUU2: این هم تقریباً به‌معنای اصطلاح قبلی است، ولی بیشتر بین نوجوان‌ها کاربرد دارد. به همدیگر می‌گویند: «What you up 2»، یعنی «داری چی‌کار می‌کنی؟ چه خبرا؟».

در این اصطلاح هم چون تلفظ حرف انگلیسی یو (U) با کلمۀ یو (You) به‌معنای «تو» یکی است، درنتیجه در مخفف آن از ۲ تا U استفاده شده است.

  • Wth: از این مخفف که با W شروع می‌شود وقتی بیشتر استفاده می‌کنند که خیلی تعجب کردند. البته بعضی‌وقت‌ها این تعجب با عصبانیت هم همراه است؛ ولی درکل یعنی «برگام» یا «این دیگه چه کوفتیه؟». جملۀ کامل انگلیسی‌اش هم می‌شود: «What the hell?».
  • WB: به‌معنی «خوش برگشتی». انگلیسی‌اش هم می‌شود: «Welcome Back».
  • Wlc: این ترکیب، مخفف‌شدۀ کلمۀ وِلکام (Welcome)، به‌معنی «خوش اومدیه».
  • WRT: این اصطلاح مخفف‌شده را افراد وقتی استفاده می‌کنند که بخواهند در جملۀ خود بگویند: «با احترام به…» که می‌شود: «With repect to».
  • WTS: یعنی «گذاشته‌شده به قصد فروش»؛ برای وقتی است که می‌خواهن چیزی را بفروشند. این‌جور وقت‌ها ممکن است در کپشن بنویسند: «WTS (Want to sell)».
  • WTB: این برعکس اصطلاح بالایی معنی می‌دهد؛ یعنی «می‌خوام بخرمش (Want to buy)».

در این مطلب سعی کردیم رایج‌ترین معانی استفاده از حرف W و ترکیب‌هایی را که با حروف دیگر می‌سازد، برای شما بگوییم. شما هم معنی دیگری از حرف W یا ترکیباتش در شبکه‌های اجتماعی می‌شناسید که به ما بگویید؟

۴.۷/۵ | (۳ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.