چگونه تبلیغات اینستاگرام را ببندیم؟

4 روش برای بستن تبلیغات اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که افراد زیادی با گروه‌های سنی مختلف و نیاز‌های متفاوت، روزانه ساعت‌های زیادی در آن برای سرگرمی یا رفع نیازهایشان سپری می‌کنند. از طرفی، تمام شرکت‌های بزرگ و یا حتی کسب‌و‌کارهای خانگی کوچک، اینستاگرام را به‌عنوان یکی از راه‌های تبلیغات و ارتباط با مشتریان انتخاب می‌کنند؛ درنتیجه کسب‌و‌کارها برای بیشتردیده‌شدن، نیاز به تبلیغات دارند. یکی از راه‌های تبلیغ در اینستاگرام، تبلیغات خود اینستاگرام (Instagram Ads) است.

اما دیدن بیش‌ازحد این نوع تبلیغات ممکن است برای کاربران اینستاگرام آزار‌دهنده باشد. اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که از دیدن تبلیغات اینستاگرام خسته شده‌اید یا تبلیغی را در اینستاگرام می‌بینید که دوست ندارید، باید بگویم روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید تبلیغات نامرتبط با علاقۀ خود را از فید یا استوری‌های خود حذف کنید و به هدایت تبلیغاتی که می‌بینید، کمک کنید.

اما بهتر است بدانید که هیچ دکمۀ جادویی یا روش خاصی برای حذف پست‌های تبلیغاتی وجود ندارد. ما باید با اینستاگرام مانند یک فرد باهوش رفتار کنیم و به او بفهمانیم که پست‌های تبلیغاتی او را دوست نداریم. در این مطلب از وی‌پدیا ۴ روش حذف تبلیغات اینستاگرام را به‌صورت مرحله به مرحله توضیح داده‌ایم.

نحوۀ تشخیص تبلیغات اینستاگرام

قبل از حذف پست‌های تبلیغاتی باید تشخیص دهید که کدام‌یک از پست‌های پیش‌ رو جزو تبلیغات اینستاگرام هستند. برای این کار بهتر است بدانید که پست‌های تبلیغاتی اینستاگرام دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند، ازجمله اینکه:

  • کلمۀSponsored یا Ads بالای آن‌ها ظاهر می‌شود. این بدان معناست که اینستاگرام برای نمایش این پست‌ها به شما، هزینه دریافت کرده است.
  • یک دکمۀ عمل (Action button) در پایین پست ظاهر می‌شود. این دکمه براساس محتوا می‌تواند شامل اقدامات متفاوتی باشد. مثلاً:
    • Install Now: برای تبلیغات مرتبط با نصب برنامه.
    • Download: برای مواردی که باید دانلود کنید.
    • Sign up: برای ثبت‌نام، مثلاً در یک سایت.
    • shop now: برای خرید سریع و مستقیم یک محصول.
    • Learn more: برای اطلاعات بیشتر و بیشتر بیاموزید.

با استفاده از هردو روش می‌توانید پست‌های تبلیغاتی اینستاگرام را شناسایی کنید. علاوه‌بر‌این، اگر منبع پست برای شما ناشناخته است، می‌تواند یک تبلیغ باشد. می‌توانید این پست‌ها را مانند پست‌ اینستاگرام معمولی لایک کنید، نظر بدهید، ذخیره کنید یا به اشتراک بگذارید. البته انجام هرکدام از این موارد نشان می‌دهد که شما به آن‌ها و محتوای آن تبلیغ علاقه‌مند هستید. این کار، حذف تبلیغات اینستاگرام را بعداً دشوارتر می‌کند. در ادامه ۴ روش را که با آن‌ها می‌توانید تبلیغات اینستاگرام را ببندید، به‌صورت مرحله به مرحله ببینید.

۱) مخفی‌کردن تبلیغات

روش اول، پنهان‌کردن تبلیغی است که به هر دلیلی دوست ندارید برای شما نمایش داده شود.

  • برای آیفون و اندروید مسیر انجام مراحل یکسان است. روی علامت سه‌نقطه در سمت راست بالای پست حمایت‌شده (Sponsored post) ضربه بزنید.
  • روی Hide ad ضربه بزنید.
  • در زیر «چرا این تبلیغ را پنهان می‌کنید؟» می‌توانید از فهرست موجود، یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید که چرا تبلیغ را دوست ندارید. این به اینستاگرام کمک می‌کند تا تجربۀ تبلیغاتی شما در اینستاگرام را بهتر هدایت کند.

توجه داشته باشید که وقتی تبلیغی را در اینستاگرام مخفی می‌کنید، اینستاگرام فقط آن تبلیغ خاص را از شما مخفی می‌کند.

برای مخفی‌کردن تبلیغات کدام گزینه را انتخاب کنید؟

وقتی از شما پرسیده می‌شود که چرا می‌خواهید این پست را پنهان کنید؟ (why you want to hide this post?) از بین گزینه‌ها گزینۀ It’s inappropriate را انتخاب کنید. این گزینه به اینستاگرام می‌گوید که این پست تبلیغاتی برای شما نامناسب است و نمی‌خواهید آن را ببینید. تکرار این فرایند برای هر تبلیغ اینستاگرام، به میزان قابل توجهی تعداد پست‌های تبلیغاتی را در فید شما کاهش می‌دهد.

اما شاید انتخاب این گزینه بی‌رحمانه‌ترین انتخاب باشد؛ چراکه محتوای آن تبلیغ واقعاً برای شما نامناسب نبوده و شما فقط نمی‌خواستید آن را ببینید. گزینه‌های دیگری وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. مفهوم کلی این عبارات به این صورت هستند که:

  • its not relevant: این تبلیغ مرتبط نیست.
  • i see it too often: این تبلیغ بیشتر مواقع برای من نمایش داده می‌شود.

شدت این گزینه‌ها نسبت به گزینۀ قبلی کمتر است و فقط به اینستاگرام اطلاع می‌دهید که این پست‌های تبلیغاتی با زمینه‌های مورد علاقۀ شما مطابقت ندارند. اینستاگرام با این کار تعداد پست‌ها را کاهش می‌دهد و سعی می‌کند پست‌هایی را به شما نشان دهد که با علایق شما همخوانی بیشتری دارند.

اینستاگرام چگونه علایق ما را تشخیص می‌دهد؟

الگوریتم‌های اینستاگرام هوشمندتر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید. آن‌ها می‌توانند براساس نتایجِ موضوعاتِ مورد علاقۀ شما، فالوئرهای شما و کسانی که دنبال می‌کنید، تعیین کنند که کدام پست تبلیغاتی برای شما بهترین است.

۲) گزارش‌دادن (Report) یک آگهی

در روش دوم می‌توانید با گزارش‌دادن یک تبلیغ یا آگهی که محتوای آن برای شما نامناسب است، آن تبلیغ اینستاگرام را برای خود حذف ‌کنید. برای ریپورت‌کردن یک تبلیغ، مراحل زیر را انجام دهید.

  • مراحل ریپورت‌کردن یک تبلیغ برای آیفون و اندروید یکسان است. روی علامت سه‌نقطه در سمت راست بالای پست حمایت‌شده (Sponsored post) ضربه بزنید.
  • روی گزینۀ Report ad کلیک کنید.
  • در منوی «چرا این تبلیغ را گزارش می‌دهید؟» یک گزینۀ مناسب را انتخاب کنید تا به اینستاگرام اطلاع دهید که چرا این آگهی را گزارش می‌دهید.

این روش برای گزارش‌دادن پست‌هایی با محتوای نامناسب، به اینستاگرام است. اینستاگرام با انتخاب این گزینه به شما این قول را می‌دهد که هیچ پست تبلیغاتی دیگری را از همان اکانت به شما نشان نخواهد داد.

۳) مسدودکردن (Block) حساب آن‌ها

روش سوم برای حذف تبلیغات اینستاگرام، مسدود‌کردن حساب (block) فرستندۀ تبلیغات است. برای این کار وارد حساب کاربری شده و با زدن سه‌نقطۀ بالای صفحه، روی گزینۀ block کلیک کنید. البته با این روش فقط تبلیغات یک صفحه را حذف می‌کنید و باید این کار را برای هر حساب تبلیغاتی دیگری تکرار کنید.

۴) انتخاب دسته‌بندی موضوعات برای نمایش کمتر تبلیغات اینستاگرامی

اگر نمی‌شود تبلیغات اینستاگرام را به‌طور کامل حذف کرد، پس با انتخاب موضوعات مورد علاقۀ خود می‌توانید تبلیغات نامربوط را حذف کنید. برای انجام این کار، مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد برنامۀ اینستاگرام شوید.
  • روی عکس حساب کاربری‌تان کلیک کنید تا وارد حساب کاربری خود شوید.
  • روی آیکون سه‌خط بالا، سمت راست، کلیک کنید.
  • در منوی بازشده روی گزینۀ Settings کلیک کنید.
  • گزینۀ Ads را انتخاب کنید.
  • گزینۀ Ad topics را انتخاب کنید.
  • هر سه گزینۀ Alcohol ، Parenting و Pets را انتخاب کنید.
  • Save را انتخاب کنید.

با این کار شما به اینستاگرام تأکید می‌کنید که تبلیغات دربارۀ چه موضوعاتی را دوست ندارید. توجه داشته باشید با این روش فقط درک اینستاگرام را از علاقه‌مندی‌های خود بالا می‌برید و به‌هیچ‌وجه، به‌معنی حذف کلی تبلیغات اینستاگرام نیست.

آیا اپلیکیشنی برای حذف تبلیغات اینستاگرام وجود دارد؟

درواقع هیچ نرم‌افزاری برای حذف تبلیغات اینستاگرام وجود ندارد؛ زیرا روش مشخصی برای حذف آن‌ها وجود ندارد. بنابراین نباید به هر نوع اپلیکیشنی که قصد سوء‌استفاده از اطلاعات شما را دارد، اعتماد کنید.

کلام آخر

با وجود این ۴ روش، بازهم باید بگویم که یک راه ساده برای حذف تبلیغات اینستاگرام به‌صورت یکباره وجود ندارد؛ چراکه این روش درآمدی اینستاگرام است. با‌این‌حال، با روش‌های گفته‌شده کمتر می‌توانیم آن‌ها را ببینیم. به‌علاوه، به‌عنوان صاحب کسب‌و‌کار بهتر است بدانید تا زمانی که تبلیغات به میزان بیشتری با جمعیت هدف شما مرتبط باشد، کاربران اینستاگرام کمتر به‌سمت حذف تبلیغات اینستاگرام می‌روند.

منابع

۵/۵ | (۱ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.