چطور فالوورهای توییتر را زیاد کنیم؟

همه‌چیز دربارۀ افزایش فالوئر در توییتر

نمی‌توانیم تعداد فالوئرها را در شبکه‌های اجتماعی نادیده بگیریم. حتی در همین کشور که برای اتصال به هر شبکۀ اجتماعی باید چند فیلترشکن را روی هم اجرا کنید، باز هم تعداد فالوئرهایتان اهمیت پیدا می‌کند. جدا از اینکه جذب این فالوئرها با وجود مسدودیِ بی‌مانند در تاریخ بشریت بسیار سخت است، نداشتن استراتژی در افزایش فالوور توییتر یا اینستاگرام از این هم سخت‌تر خواهد شد.

در این مطلب از وی‌پدیا سراغ این می‌رویم که چگونه در توییتر فالوور جمع کنیم. حالا چرا توییتر؟ با توجه به آمار منتشرشده در سایت OMNICORE در سال ۲۰۲۲، مشخص شده است که ۶۹٪ از کاربران توییتر برای دریافت اخبار و رویدادها سراغ توییتر می‌روند. ۹۳٪ از افراد نیز مشاغل کوچک و متوسط را در توییتر دنبال می‌کنند تا از آن‌ها خرید کنند.

تا انتها با این مطلب همراه باشید تا با هم دربارۀ اینکه باید چگونه در توییتر فالوور بگیریم بیشتر صحبت کنیم.

۷ نکته پیرامون جذب فالوور در توییتر

توییتر مانند سایر شبکه‌های اجتماعی جهانی، پلتفرم خوبی برای جذب و تعامل با مخاطب است. طبق آمار SproutSocial، حدود ۵۰٪ از کاربران شبکه‌های اجتماعی روزانه از توییتر استفاده می‌کنند و ۳۰٪ از آن‌ها می‌خواهند که برندها بیشتر در توییتر حضور داشته باشند. می‌توان گفت که جذب فالوور در توییتر نسبت به سایر پلتفرم‌ها آسان‌تر است، اما بدون تلاش نیز ممکن نیست. در زیر به ۷ نکته پیرامون این موضوع اشاره می‌کنیم:

چطور فالوورهای توییتر را زیاد کنیم

۱) به‌طور مرتب توییت کنید

برخلاف اینستاگرام، در توییتر باید از استراتژی پرتکاپوتری استفاده کرد. طبق آمار RivallQ، نزدیک به ۲۵٪ از پرفعالیت‌ترین کاربرهای توییتر، هفته‌ای ۱۲ توییت منتشر می‌کنند.

۲) از محتواهای تصویری بیشتر استفاده کنید

افزودن فیلم و تصاویر جالب با رنگ‌بندی‌های جذاب و مرتبط با موضوع توییت، می‌تواند به جذابیت پست ما بیفزاید. محتوا اگر شامل یک ویدئو باشد، تا چندین برابر مخاطب بیشتری را جذب خواهد کرد. همچنین، عکس‌های دارای مفاهیم اجتماعی و نشر فرهنگ یا طبیعت و یا اینفوگرافیک‌ها، هرکدام به سهم خود می‌توانند برای برخی کاربران توییتر جالب توجه باشند.

طبق آمار ContentMarketingInstitute، در سال ۲۰۲۰ اینفوگرافیک‌ها با رشدی ۶۷درصدی یکی از بیشترین محتواهای به‌اشتراک‌گذاشته‌شده در توییتر بوده‌اند.

۳) از هشتگ‌ها استفاده کنید

مانند سایر شبکه‌های اجتماعی، استفادۀ صحیح از هشتگ‌ها می‌تواند به جذب توییت‌های ما در بین مردم و گسترش تعداد فالوئرهایمان کمک کند. بهترین راه این است که به دنبال هشتگ‌های پرطرف‌دار و متناسب با علاقه‌مندی‌های خود بگردیم و آن‌ها را در توییت‌هایمان استفاده کنیم.

توییت‌های ما برای دنبال‌کنندگان هشتگ قابل مشاهده هستند که همین باعث افزایش دسترسی آن‌ها به ما می‌شود. هشتگ‌های پرطرف‌دار را از طریق تایپ در نوار جست‌وجوی صفحۀ Timeline می‌توان پیدا کرد. در نتیجۀ جست‌وجو، هشتگ‌های پیشنهادی مربوط به کمپین‌های پرطرف‌دار ظاهر می‌شود. بهتر است در استفاده از هشتگ‌ها میزان محبوبیت، درجۀ اهمیت و میزان به‌کارگیری آن‌ها ‌را بین کاربران در نظر بگیریم.

۴) در منشن‌کردن، کامنت‌گذاشتن و لایک‌کردن استاد شوید

اگر تلاش ‌کنیم که با روش‌های گوناگون با مخاطبانمان ارتباط بگیریم و پست‌های جالب و درزمینۀ علاقه‌مندی خودمان را نیز منتشر کنیم، به‌ مرور زمان نرخ تعامل ما رشد خواهد کرد. پس بهتر است به سؤالات افراد و توییت‌های آن‌ها توجه کنیم و تگ‌کردن، منشن‌کردن و پاسخ‌دادن را ادامه دهیم. افراد به‌مرور متوجه حضور پررنگ ما می‌شوند و آن‌ها نیز به فالو‌کردن ما راغب‌تر خواهند شد. در توییتر از روش‌های زیر می‌توانیم با کاربران در تعامل باشیم:

  • توییت‌ها را لایک کنیم؛
  • توییت‌های جالب را ریتوییت کنیم؛
  • برخی توییت‌ها راکوت کنیم (توییت به همراه کامنت).
  • هنگامی که سایر کاربران توییتر ما را در پستی تگ یا منشن می‌کنند حتماً ریپلای کنیم. امکان دارد پاسخ‌دادن به هر منشن و یا ریپلای‌کردن به‌صورت مداوم ناممکن باشد، ولی در بلندمدت برای تعامل با کاربران و افزایش فالوور توییتر، نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

۵) پروفایل خود را برای فالوئرهای جدید بهینه کنید

جدای پیاده‌سازی استراتژی‌های تعاملی و محتوایی، چند قدم بسیار مهم نیز باید در پروفایل توییتر خود بردارید تا برای فالوئرهای جدیدتان دوستانه‌تر به نظر بیایید. برای این کار می‌توانید موارد زیر را درنظر بگیرید:

  • استفاده از یک عکس پروفایل واضح؛
  • استفاده از تگ‌ها و کلمات کلیدی و لوکیشن صحیح؛
  • نمایش گوشه‌ای از شخصیتی که دارید (علایق و…).

۶) در پلتفرم‌های دیگر از توییتر خود صحبت کنید

می‌توانیم پروفایل توییتر خود را در هر شبکۀ اجتماعی دیگری که در آن‌ حضور داریم، با مخاطبانمان به اشتراک بگذاریم. این باعث می‌شود افرادی که در دیگر شبکه‌های اجتماعی به ما نزدیک‌ترند و همچنین علاقه‌مند به تعامل هستند، بتوانند ما را دنبال کنند. درواقع، بهتر است تمام پروفایل‌های اجتماعی خود را به هم لینک دهیم تا مخاطبان بتوانند از طریق کانال دلخواه خود ما را دنبال کنند. یکی از روش‌ها این است که جامعۀ مخاطبان ایمیلمان را در توییتر بارگذاری کنیم و با این‌ کار به آن‌ها این پیام را برسانیم که در دسترسشان هستیم

۷) در زمان‌ درست توییت کنید

اگر مخاطبتان هنگامی که شما توییت می‌زنید، خواب باشد، قطعاً تلاش‌هایتان به جدب فالوئر منجر نخواهد شد. طبق تحقیق SproutSocial، بهترین زمان برای توییت‌زدن، اوایل ساعات کاری یعنی ساعت ۹-۱۰ صبح تا حدود ساعت ۱۲ که هنگام استراحت و صرف نهار است، تعیین شده است.

درنهایت، توجه داشته باشید که برای افزایش فالوور توییتر، نه‌تنها باید از استراتژی مشخصی پیروی کنید، بلکه باید توجه داشته باشید که این روند می‌تواند زمان‌بر باشد و این‌گونه نیست که با یک روز فعالیت بتوانید فالوئر جدید در توییتر به دست آورید. بهتر است که همۀ روش‌های بهینه‌سازی صفحۀ خود در توییتر را امتحان کنید تا بالاخره روش منحصر‌به‌فرد خود را بیابید. 

منابع

۵/۵ | (۳ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:
2 نظرات
  1. سارا اعتمادزاده می گوید

    عالی بود، ناخودآگاه و بدون اطلاع قبلی بسیاری از این کارها رو انجام می‌دادم.

  2. آر ام چارتس می گوید

    عالی بود

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.