چگونه در ۴ قدم ساده یک گروه در لینکدین بسازیم؟

شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‎هایی مثل تلگرام و اینستاگرام، قابلیت تشکیل گروه دارند. آن‌ها به کاربران خود اجازه می‌دهند با یکدیگر گروه بسازند و در آن نظرات شخصی خود را به اشتراک بگذارند، دربارۀ موضوعات مختلف بحث کنند و درکل تعامل نزدیک‌تری شکل دهند.

اما چرا در لینکدین به‌ندرت صحبت از ساخت گروه می‌شود؟ در‌حالی‌که می‌دانیم در گروه‌های این پلتفرم این شانس را داریم که با همکاران، متخصصان و افراد حرفه‌ای در ارتباط باشیم؛ درنتیجه شبکۀ کاری خود را گسترش دهیم، سطح دانش خود را بالا ببریم، مهارت‌های خود را نشان دهیم و رشد کنیم. حتی کسب‌وکارها هم می‌توانند حلقه‌ای نزدیک از مخاطبان خود ایجاد کنند و کیفیت تعاملات خود را افزایش دهند.

در این مطلب از وی‌پدیا از نحوۀ ساخت گروه در لینکدین صحبت خواهیم کرد و دربارۀ قوانین و شیوۀ مدیریت آن توضیح می‌دهیم.

در ۴ قدم، گروه لینکدینی بسازید

ساخت گروه در لینکدین هم در نسخۀ دسکتاپ و هم اپلیکیشن آن امکان‌پذیر است. بهتر است قبل از گردهم‌آوردن کاربران به این فکر کنید که چه هدفی دارید؟ آیا می‌خواهید همکاران شرکت خود را جمع کنید و دربارۀ مشکلات فنی کار با هم صحبت کنید؟ آیا به دنبال ارائۀ مطالب آموزشی درزمینۀ خاصی هستید؟ یا اینکه صرفاً تعاملی نزدیک‌تر بین متخصصان حوزۀ کاری خود ایجاد کنید؟ اگر می‌دانید که برای چه می‌خواهید گروه بزنید، چه‌کسانی را باید دعوت کنید و چه قوانینی باید در آن حاکم باشد، دست‌به‌کار شوید:

  1. در صفحۀ پروفایل خود روی گزینۀ Work و سپس Groups کلیک کنید.
  2. در این صفحه می‌توانید گروه‌هایی را که قبلاً ساخته‌اید یا در آن‌ها عضو شده‌اید، ببینید. حال، روی Create a New Group کلیک کنید.
  3. در پنجرۀ جدید باید فیلدهای زیر را پر کرده و وضعیت آن‌ها را مشخص کنید:
    • در ابتدا تصویری را برای پروفایل و تایم‌لاین گروه در نظر بگیرید.
    • درج نامی برای گروه (Group name) الزامی است.
    • در فیلد ستاره‌دار بعدی باید توضیحی کوتاه (Description) دربارۀ گروه بنویسید. می‌توانید حداکثر ۲۰۰۰ کاراکتر در آن به کار ببرید.
    • می‌توانید در صورت تمایل، حداکثر ۳ صنعت (Industry) مربوط به گروه خود را به لینکدین اعلام کنید.
    • اضافه‌کردن لوکیشن هم اختیاری است.
    • به‌اندازۀ ۴۰۰۰ کاراکتر فرصت دارید تا قوانین و انتظارات خود از فعالیت‌های گروه و اعضای آن را (Group rules) تایپ کنید.
    • قابلیت شناسایی گروه (Group discoverability) هم باید تعیین شود. اگر می‌خواهید گروه شما در نتیجۀ جست‌وجوی کاربران ظاهر شود و در فید لینکدین قابل مشاهده باشد، گزینۀ Listed را انتخاب کنید. با تب روی Unlisted، گروه شما فقط در نتایج جست‌وجوی اعضای آن نمایش داده می‌شود.البته باید گفت که محتوای به‌اشتراک‌گذاشته‌شده در هر گروه (چه در حالت اول و چه در حالت دوم)، فقط برای اعضای گروه در دسترس خواهد بود. دیگران برای دسترسی به پست باید درخواست عضویت ارسال کنند.
    • حال این فرصت را دارید که به اعضای گروه مجوزهایی (Permissions) را برای فعالیت‌ بدهید. آیا آن‌ها می‌توانند دیگران را برای پیوستن به گروه دعوت کنند؟ و آیا لازم است قبل از انتشار پست توسط اعضا، محتوای آن توسط مدیران بررسی شود؟
  4. در انتها بر Create کلیک کنید تا گروه ساخته شود.

۱۰ سؤال رایج برای مدیریت درست گروه لینکدین

مدیریت و فعالیت در گروه‌های لینکدین هم قوانین و چهارچوب‌های خاص خود را دارد. اجازه بدهید رایج‌ترین پرسش‌ها را در این‌جا پاسخ دهیم:

۱) چگونه باید اطلاعات گروه را ویرایش کرد؟

تمام اطلاعاتی را که در هنگام ساخت گروه وارد کرده‌اید می‌توانید بعدها ویرایش کنید و تغییر دهید. این کار در صفحۀ گروه و با کلیک بر گزینۀ Edit Group شدنی است.

۲) چگونه باید دیگران را به گروه دعوت کرد؟

در صفحۀ گروه با انتخاب Invite connections می‌توان کاربران دیگر را به گروه دعوت کرد. لینکدین به شما اجازه می‌دهد هنگام جست‌وجوی نام‌های کاربری، فیلترهایی مثل موقعیت جغرافیایی، صنعت کاری یا شرکت را در آن اعمال کنید.

۳) چگونه در گروه پست بگذارید؟

پست‌گذاشتن در گروه هم مانند به‌اشتراک‌گذاری محتوا در حساب کاربری عادی است. در گروه می‌توان تصویر، ویدئو و نظرسنجی (Poll) منتشر کرد.

۴) چگونه می‌توان گروه را ترک کرد؟

شما می‌توانید همۀ گروه‌ها حتی آن‌هایی را که خود ساخته‌اید ترک کنید. البته، در حالت دوم لازم است ابتدا مالکیت آن به شخص دیگری واگذار شود. برای ترک گروه، وارد صفحۀ آن‌ شوید و روی گزینۀ Leave The Group در سه‌نقطۀ زیر تصویر پروفایل ضربه بزنید.

۵) چگونه می‌توان گروه را حذف کرد؟

اگر قصد دارید گروه را حذف کنید، در همان صفحۀ گروه، وارد پنجرۀ Edit group شوید. اما این بار به‌جای ویرایش اطلاعات، گزینۀ Delete The Group به کار شما می‌آید.

۶) چگونه از پست‌هایی که دیگران در گروه می‌گذارند، مطلع شوید؟

پست‌هایی که در گروه آپلود می‌شوند در تب Home و بین محتواهای دیگر دیده نمی‌شوند. برای دریافت اعلان‌های هریک از گروه‌ها، در صفحۀ آن‌ها روی علامت زنگوله یا Manage Notifications کلیک کنید. در پنجرۀ جدید ۳ گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد:

  1. All New posts: هر پستی که در گروه گذاشته می‌شود به شما اطلاع داده شود.
  2. Highlights: فقط از پست‌های مدیران گروه یا افرادی که می‌شناسید مطلع شوید.
  3. No New Posts: هیچ اعلانی از پست‌های گروه دریافت نکنید و فقط در جریان امور مربوط به فعالیت‌ها یا پست‌های خود قرار بگیرید.

۷) چگونه می‌توان اعضای گروه و فعالیت‌های آن‌ها را مدیریت کرد؟

در صفحۀ گروه گزینه‌ای به نام Manage Group دیده می‌شود. با کلیک روی آن می‌توانید اعضا را بلاک کنید، درخواست‌های عضویت را ببینید و آن‌ها را تأیید یا رد کنید، پست‌های گذاشته‌شده توسط هریک از آن‌ها را زیر نظر داشته باشید و به تحلیل آمار آنالیتیکس مربوط به فعالیت‌های ایشان بپردازید.

۸) آیا می‌توان پستی تکراری و یکسان در همۀ گروه‌ها منتشر کرد؟

باید اعضای گروه را تشویق کنید که محتوای مرتبط و منحصر‌به‌فرد در آن به اشتراک بگذارند. هرچند الگوریتم لینکدین هم بیکار نمی‌نشیند؛ اگر فردی محتوای یکسانی را در چندین‌گروه ارسال کند، آن پست به‌طور خودکار به‌عنوان اسپم علامت‌گذاری می‌شود و لینکدین آن را به سایر اعضا نمایش نمی‌دهد.

۹) چگونه مدیران و صاحبان دیگر گروه را می‌توان تعیین کرد؟

فقط صاحب گروه می‌تواند نقش اعضای دیگر آن را به مالک یا مدیر گروه تغییر دهد. در صفحۀ اصلی آن و در بخش Manage Group لیست اعضا قابل مشاهده است. در آن‌جا می‌توان این نقش‌ها را تعیین کرد. مالک گروه قادر است ۹ مالک دیگر، ۲۰ مدیر و تا ۲میلیون عضو به گروه اضافه کند.

۱۰) محدودیت‌های فعالیت در گروه‌‌های لینکدین به چه صورت است؟

هنگام فعالیت و عضوگیری در گروه‌ها باید به محدودیت‌های زیر هم توجه کنید:

  • هر گروه حداکثر ۲میلیون و ۵۰۰هزار عضو می‌تواند داشته باشد.
  • در روز حداکثر ۳۰ گروه را می‌توان حذف کرد.
  • هر کاربر می‌تواند حداکثر ۳۰ گروه را مدیریت کند و حداکثر در ۱۰۰ گروه عضو شود.
  • هر کاربر می‌تواند روزانه برای حداکثر ۲۰ گروه برای عضویت درخواست بفرستد.
  • در هر پست گروه، حداکثر ۲۰ نفر را می‌توان منشن کرد.

چه عضو گروه باشید و چه مدیر، مزایای زیادی از گروه نصیبتان می‌شود؛ در صدر آن‌ها به بینش عمیقی فکر کنید که در حوزۀ کاری یا دربارۀ مخاطبان خود به دست می‌آورید. پیشنهاد می‌کنیم بیش از گذشته تبادلات گروهی در لینکدین را جدی بگیرید.

منابع

۵/۵ | (۱ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.