بهترین پادکست‌های جهان

معرفی 7 پادکست پرطرف‌دار جهان

تصور کنید بخواهید این مقاله را بخوانید؛ احتمالاً در ابتدا به دنبال یک مکان مناسب برای نشستن و یک مکان آرام برای تمرکزکردن خواهید گشت. اما چه می‌شود اگر همین محتوای وبلاگ صباویژن به‌صورت بلند برای شما خوانده شود؟ در این صورت در حین رانندگی‌کردن، ورزش یا انجام کارهای خانه به‌راحتی می‌توانید به آن گوش دهید؛ درحقیقت این همان کاری است که پادکست برای ما انجام می‌دهد.

اما راه‌اندازی یک پادکست که بتواند شنوندگان زیادی را به خود جذب کند معیارهای منحصربه‌فرد خودش را دارد؛ بعضی از میزبانان پادکست به‌درستی توانسته‌اند این معیارها را شناسایی کرده و به لیست پرطرف‌دارترین پادکست‌‌های جهان راه پیدا کنند؛ در ادامه به ۷ پادکست از این لیست می‌پردازیم:

۷ پادکست از لیست پرطرف‌دارترین پادکست‌‌های جهان

در‌حالی‌که روزبه‌روز به تعداد پادکست‌ها اضافه می‌شود، برخی از این پادکست‌ها همچنان در لیست پرطرف‌دارترین پادکست‌‌های جهان قرار داشته و میلیون‌ها شنونده را به خود جذب می‌کنند.

۱) The Joe Rogan Experience

اگر به دنبال یک پادکست سرگرم‌کننده با موضوعات بحث‌برانگیز هستید، این پادکست همۀ آن چیزی است که شما به آن نیاز دارید. Joe Rogan با دعوت از افراد معروف همچون Elon Musk ،Dan Bilzerian ، Dave Chapelle و Miley Cyrus به دنیایی بدون فیلتر سفر کرده و آزادی بیان را برای خود و مهمانانش به ارمغان می‌آورد. این پادکست مجموعه‌ای از مکالمات سرگردان بوده که درمورد موضوعاتی همچون مکانیک کوانتوم، کمدی، روان‌گردان‌ها و سیاست به صراحت صحبت می‎کند. پادکست Joe Rogan با میانگین ۱۱ میلیون شنونده در هر اپیزود، بالاترین میزان دنبال‌کننده را در جهان دارد که هدف آن نه آگاه کردن دیگران بلکه سرگرم‌ کردن آنان با بیان نظرات شخصی است.

۲) Crime Junkie

اگر به داستان‌های جنایی علاقه‌مند بوده و مجذوب مسائل مرتبط با جرم و جنایت می‌شوید، پادکست Crime Junkie مناسب شماست. این پادکست هفتگی به انتشار داستان‌های جنایی و واقعی درمورد قتل‌های حل‌شده یا حل‌نشده، افراد گم‌شده، قاتلان سریالی و فراری‌ها می‌پردازد. مجریان این پادکست هر دوشنبه به سادگی و به شکلی آموزنده درباره پیچیده‌ترین جنایت‌ها صحبت می‌کنند.

۳) Call Her Daddy

Call Her Daddy یکی از جذاب‌ترین پادکست‌های اجتماعی بوده که با دعوت از افراد مشهور و بدون فیلتر درمورد مسائل زناشویی و فمنیسم صحبت می‌کند. این پادکست با زیر سوال بردن آرمان‌های زن‎ستیزی، جنبشی جدید در فمنیسم ایجاد کرده و با صحبت درمورد تمایلات جنسی، سلامت روان و روابط به زنان مشاوره می‌دهد.

۴) The Sporkful

می‌توان گفت یکی از موضوعاتی که تمام انسان‌ها با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، علاقه آنان به غذاست. غذا بسیار فراتر از خوراکی برای برطرف کردن حس گشنگی بوده و شادی را به مردم هدیه می‌دهد، انسان‌ها را به هم پیوند می‌زند و فرهنگ‌ها را زنده نگه می‌دارد. The Sporkful با سرشناس‌ترین آشپزها و رستوران‌داران به مصاحبه پرداخته و سوالات مختلفی درمورد باورهای مرتبط با غذا، یادداشت‌های علمی و نقش فرهنگ در غذا خوردن می‌پرسد.

۵) Why Won’t You Date Me

همۀ ما زمانی که با جنس مخالف خود وارد رابطه شده یا قرار ملاقاتی به قصد آشنایی می‌گذاریم، سؤالاتی از خود می‌پرسیم: چرا باید از من خوشش نیاید؟ آیا من کار اشتباهی انجام داده‌ام؟ آیا من در حال تجربه‌کردن رابطۀ نرمالی هستم؟ این پادکست با پرداختن به جواب چنین سؤالاتی و انجام گفت‌وگوهای صادقانه و دلگرم‌کننده، سعی در بهبود روابط شما دارد.

۶) The Daily

اگر به دنبال شنیدن اخبار روز از زبان بهترین خبرنگاران، تنها برای ۲۰ دقیقه و در ۵ روز هفته هستید، The Daily می‌تواند نیاز شما را پاسخ دهد. این پادکست متعلق به روزنامۀ The New York Times بوده که از ساعت ۶ صبح آماده به پخش است.

۷) Huberman Lab

چه کسی بهتر از یک استاد و دکتر متخصص در حوزۀ نوروبیولوژی می‌تواند درمورد علوم اعصاب و نحوۀ عملکرد سیستم عصبی صحبت کند؟ پادکست Huberman Lab با میزبانی دکتر Andrew Huberman موضوعات مختلفی پیرامون ارتباط اندام‌ها، ادراک، رفتارها و سلامت با مغزمان را مورد بحث قرار داده و دربارۀ ابزارهای موجود و در حال ظهور برای اندازه‌گیری و تغییر نحوۀ عملکرد سیستم عصبی اطلاع‌رسانی می‌کند.

اما چرا پادکست‌ها از برنامه‌های رادیویی سابق، پیشی گرفتند؟

محبوبیت پادکست‌ها را در قرن ۲۱ می‌توان با پرمشغله‌بودن افراد در این قرن و توانایی گوش‌دادن به پادکست‌ها در هر زمان، هر مکان و با پلتفرم‌های مختلف توضیح داد. به بیان دیگر، پادکست‌ها به شما امکان می‌دهند که بدون محدودیت زمانی به هرآنچه دوست دارید گوش دهید. همچنین، یکی دیگر از مزیت‌های پادکست‌ها، دسترسی آسان افراد مختلف به میزبانی پادکست یا راه‌اندازی کانال پادکست مختص به خود است. شما برای این کار نیازی به یک استودیوی پخش یا ایستگاه رادیویی نداشته و با یک میکروفون و رایانه می‌توانید خود را به سطح پرطرف‌دارترین پادکست‌‌های جهان برسانید.

۵/۵ | (۲ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.