❌ چطور حساب کاربری توییترمان را حذف کنیم؟

می‌خواهید از توییتر فاصله بگیرید؟ هر دلیلی داشته باشید ما آن را درک می‌کنیم. گاهی‌اوقات برای هرکس شرایطی پیش می‌آید که تصمیم می‌گیرد حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی خود را حذف کند یا برای مدتی آن را غیرفعال کند این تصمیم به‌هیچ‌وجه غیرمنطقی نیست، اما ممکن است عواقبی داشته باشد که در جریان آن نباشید.

حذف و یا غیرفعال‌کردن حساب کاربری در توییتر هم مثل هر شبکۀ‌ اجتماعی دیگری شرایط و عواقب خود را دارد. ما در این مطلب در کنارتان هستیم تا اگر قصد دارید حساب کاربری‌تان را حذف کنید، شما را به بهترین شکل راهنمایی کنیم.

تفاوت غیرفعال‌کردن و حذف‌کردن حساب کاربری توییتر چیست؟

غیرفعال‌کردن حساب توییتر اولین قدم برای حذف دائمی حساب کاربری شماست. فرایند غیرفعال‌سازی حساب توییتر شما ۳۰ روز طول می‌کشد. اگر در طول این ۳۰ روز به‌هیچ‌وجه به حساب خود دسترسی نداشته باشید، برای همیشه حساب کاربری و نام کاربری مختص شما از توییتر حذف می‌شود.

غیرفعال‌کردن حساب کاربری توییتر به چه معناست؟

همان‌طور که گفتیم، غیرفعال‌سازی فرایندی ۳۰روزه است. درواقع، توییتر در این ۳۰ روز به شما فرصت می‌دهد که راجع به تصمیم خود برای حذف حساب کاربری‌تان مطمئن شوید. از همان زمانی که فرایند غیرفعال‌سازی شروع می‌شود، دیگر کسی نمی‌تواند پروفایل کاربری شما را در توییتر پیدا کند.

بعد از غیر‌فعال‌کردن حساب کاربری توییتر چه اتفاقی می‌افتد؟

هنگامی که ۳۰ روز از فرایند غیرفعال‌سازی حسابتان گذشت و به‌هیچ‌وجه وارد حساب کاربری‌تان نشدید، توییتر دست به کار می‌شود و حساب شما را برای همیشه از صفحۀ تاریخش حذف می‌کند. بعد از حذف دیگر به‌هیچ‌وجه حساب کاربری‌تان در سیستم‌های توییتر نیست و نمی‌توانید حساب و یا توییت‌های قبلی خود را برگردانید. همچنین دیگران می‌توانند از نام کاربری قبلی شما برای بازکردن حساب کاربری خودشان استفاده کنند.

۶ نکته‌ای که باید قبل از غیرفعال‌کردن حساب کاربری توییتر بدانید

اگر برای غیرفعال‌کردن حساب کاربری خود مصمم هستید، بهتر است چند نکته را از قبل بدانید.

  1. حذف‌کردن حساب کاربری توییتر، اطلاعات شما را از موتورهای جست‌وجو مثل گوگل یا بینگ حذف نمی‌کند؛ به این دلیل که توییتر روی این موتورهای جست‌وجو تسلطی ندارد. می‌توانید برای حذف اطلاعات توییترتان از موتورهای جست‌وجو، برای گوگل درخواست بفرستید.
  2. وقتی حساب توییترتان را غیرفعال می‌کنید، همچنان در قسمت منشن‌ها نام کاربری‌تان برای دیگران قابل مشاهده است. البته باید بدانید که هیچ لینکی برای اینکه دیگران پس از ضربه‌زدن روی نام کاربری‌تان به حساب شما منتقل شوند وجود ندارد.
  3. اگر قصد دارید ایمیل و یا نام کاربری مربوط به حسابتان را عوض کنید، راه آن حذف حساب کاربری نیست! برای این دو کار می‌توانید به قسمت تنظیمات و به‌روزرسانی بروید و از آنجا این تغییرات را اعمال کنید.
  4. اگر در فرایند ۳۰ روز غیرفعال‌سازی، حتی یک بار وارد حسابتان شوید، می‌توانید دوباره حسابتان را فعال کنید. پس اگر از تصمیمتان منصرف شدید، حتماً قبل از ۳۰ روز دست به کار شوید.
  5. اگر می‌خواهید اطلاعات خود را قبل از حذف حساب کاربری توییتر دانلود کنید باید، درخواست آن را قبل از غیرفعال‌سازی حساب به توییتر بدهید. باید به قسمت تنظیمات و سپس دانلود و آرشیو اطلاعات بروید و از آنجا برای حفظ اطلاعاتتان درخواست دهید.
  6. اگر قصد دارید در آینده با نام کاربری و ایمیل قبلی‌تان به توییتر برگردید، قبل از غیرفعال‌سازی، در قسمت تنظیمات این دو مورد را تغییر دهید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

چطور حساب کاربری توییترمان را حذف کنیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم، راه حذف‌کردن حساب توییتر از غیرفعال‌ساختن آن می‌گذرد. برای غیرفعال‌سازی باید مراحل زیر را به‌ترتیب طی کنید.

  1. وارد حساب کاربری‌تان شوید و به قسمت تنظیمات و حریم خصوصی (Setting and privacy) بروید.
  2. در پنجرۀ بازشده روی قسمت حساب کاربری شما (Your account) ضربه بزنید.
  3. در پنجرۀ جدید روی قسمت غیرفعال‌سازی حساب کاربری (Deactive Account) ضربه بزنید.
  4. اطلاعات نوشته‌شده دربارۀ شرایط غیرفعال‌سازی را با دقت بخوانید و روی گزینۀ غیرفعال‌سازی (Deactivate) ضربه بزنید.
  5. در پنجرۀ جدید رمز حساب کاربری خود را وارد کنید و باز روی گزینۀ غیرفعال‌سازی ضربه بزنید.

یک نکته:

حذف‌کردن حساب توییتر هر دلیلی می‌تواند داشته باشد، اما اگر این دلیل فقط استفاده‌‌کردن بیش از اندازه از توییتر است، بهتر است به‌جای حذف حساب برای مدتی از آن خارج شوید و برنامه‌ای بچینید که حسابتان را به‌هیچ‌وجه چک نکنید. برای مثال می‌توانید رمزتان را پاک کنید یا اینکه از برنامه‌های کنترل‌کننده استفادۀ بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

منابع

۵/۵ | (۳ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.