۱۰ نکته برای انتخاب عکس حساب کاربری حرفه‌ای در لینکدین

عکس حساب کاربری لینکدین چگونه باید باشد؟

عکس حساب کاربری شما در رسانه‌های اجتماعی، عنصری کلیدی از حضور شما در آن فضای اجتماعی است و این مسئله دربارۀ لینکدین هم بیشتر صدق می‌کند. تحقیقات لینکدین نشان داده است که داشتن عکس باعث می‌شود که حساب کاربری شما ۱۴ برابر بیشتر توسط دیگران مشاهده شود. بنابراین، وجود این تصویر گرد و کوچک، اولین فرصت شما برای ایجاد تأثیری بسیار خوب بر افرادی است که به‌ دنبال نیروی کار می‌گردند. در این مطلب از وی‌پدیا با ۱۰ نکته به شما می‌گویم که یک عکس حساب کاربری حرفه‌ای در لینکدین چه خصوصیاتی باید داشته باشد.

۱) عکسی را انتخاب کنید که کاملاً شبیه شما باشد

ممکن است واضح به نظر برسد، اما مهم است که عکس شما کاملاً شبیه به خودتان باشد. احتمالاً تا‌به‌حال با شخصی برخورد کرده‌اید که عکس حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی او هیچ شباهتی به ظاهر واقعی‌اش ندارد. ممکن است از فیلتر خاصی برای گرفتن عکس‌ها استفاده شده باشد، شاید عکس بسیار قدیمی یا پیش از انجام تغییرات ظاهری باشد.

مهم است که از به‌روز‌بودن عکستان مطمئن شوید؛ زیرا اگر عکس حساب کاربری‌تان کاملاً شبیه به خودتان در شرایط حال حاضر باشد، اولین باری که فردی شما را شخصاً برای مصاحبۀ حضوری می‌بیند، به‌سرعت شما را شناسایی می‌کند. این در حالی است که شبیه‌نبودن عکس حساب کاربری‌تان به خودتان، ممکن است اعتبار شما را زیر سؤال ببرد.

۲) از عکس باکیفیت استفاده کنید

ابعاد ایدئال برای عکس حساب کاربری لینکدین، ۴۰۰×۴۰۰ پیکسل است. ابعاد بزرگ‌تر و حداکثر تا حجم ۸ مگابایت نیز مناسب هستند، اما سعی کنید از تصاویر کوچک و با وضوح پایین استفاده نکنید.

(تصویر شمارۀ ۱)

۳) مطمئن شوید چهرۀ شما به اندازۀ کافی مشخص است

استفاده از تصویری که مثلاً بر فراز قلۀ یک کوه در دوردست ایستاده‌اید، برای برخی از رسانه‌های اجتماعی گزینۀ مناسبی است، اما زمانی که می‌خواهید کارفرماها متوجه شوند که شما چه شکلی هستید، گزینۀ مناسبی نیست.

سعی کنید صورتتان حدود ۶۰٪ از فضا را در بر بگیرد؛ تصویر را از بالای شانه‌هایتان تا بالای سرتان برش دهید تا صورتتان قاب را پر کند.

۴) تنها فرد در تصویر باشید

اگر یک عکس چندنفری به حساب کاربری خود اضافه کنید، ممکن است افراد متوجه نشوند که کدام‌یک شما هستید و مهم است که یک عکس انفرادی برای حساب کاربری خود انتخاب کنید. برش‌دادن یک عکس گروهی هم گزینۀ مناسبی نیست؛ زیرا ممکن است یک دست یا شانه، به‌صورت تصادفی در کادر باقی مانده باشد. اگر می‌خواهید از تصویر تیم خود استفاده کنید، می‌توانید آن را برای تصویر بنر حساب کاربری خود استفاده کنید.

۵) از شخص دیگری بخواهید که از شما عکس بگیرد

استفاده از دوربین موبایل برای عکس‌گرفتن مشکلی ندارد و نیاز نیست که حتماً از دوربین حرفه‌ای برای این کار استفاده کنید، اما بهتر است از عکس سلفی استفاده نکنید. از یک دوست یا همکار بخواهید که از شما عکس بگیرد.

هنگامی که از شخص دیگری می‌خواهید که از شما عکس بگیرد، متوجه خواهید شد که ژست شما طبیعی‌تر و راحت‌تر خواهد بود. همچنین، ممکن است کمی به شما کمک کند و مثلاً بگوید کمی سرتان را کج کنید یا موهایتان را پشت گوشتان جمع کنید و… .

(تصویر شمارۀ ۲)

۶) با حالت صحیح عکس بگیرید

عکس حساب کاربری شما فرصتی برای معرفی برند شخصی شماست. بنابراین اگر برند شخصی شما کمی فضای جدی‌ دارد، شاید بهتر باشد در عکس خود حالت جدی‌تری داشته باشید؛ اما به‌طور کلی، لبخند‌زدن می‌تواند شما را فرد خوش‌برخوردتر و راحت‌تری جلوه دهد. مطالعه‌ای که روی ۸۰۰ عکس حساب کاربری انجام شد، نشان داد که اگر در عکس خود لبخند بزنید، مردم شما را دوست داشتنی‌تر، شایسته‌تر و تأثیرگذارتر می‌دانند. همچنین، در تحقیقات، لبخندهایی که دندان‌ها را نمایش می‌دهند، دو برابر دلنشین‌تر از لبخندهایی با دهان بسته بودند.

ابتدا جلوی آینه تمرین کنید تا ببینید کدام حالت را بیشتر دوست دارید. قطعاً نمی‌خواهید ناراحت و خشک به نظر برسید، پس کاری را انجام دهید که به شما حس طبیعی‌تری می‌دهد و به خود واقعی‌تان نزدیک‌تر است.

۷) از پس‌زمینه‌هایی که باعث حواس‌پرتی می‌شوند استفاده نکنید

فضایی که در آن عکس خود را می‌گیرید اهمیت دارد. قطعاً نباید حواس افراد از چهرۀ شما پرت شود؛ بنابراین پس‌زمینه‌ای ساده می‌تواند این اطمینان را ایجاد کند که در مرکز توجه هستید.

این موضوع به این معنا نیست که شما حتماً باید در یک فضای سفید و خالی بایستید؛ عکس‌گرفتن در طبیعت یا در مقابل یک دیوار نقاشی‌شده می‌تواند همه‌چیز را در عین سادگی، متنوع و خاص جلوه دهد. اگر می‌خواهید جزئیات جالبی از محل کار خود را به نمایش بگذارید، بهتر است از این تصاویر در بنر حساب کاربری خود استفاده کنید.

۸) همان لباسی را بپوشید که در محل کار می‌پوشید

لباسی که برای عکس‌گرفتن انتخاب می‌کنید، بهتر است همان لباسی باشد که در محل کار خود می‌پوشید. حتی اگر بیشتر روزها از خانه کار می‌کنید، سعی کنید لباس‌هایی بپوشید که مطابق و متناسب با فضای کاری باشد؛ پوشش شما به انتخاب کارفرماها کمک خواهد کرد.

فهرستی از اصطلاحات رایج لینکدین را در لینک زیر بخوانید:

فهرست اصطلاحات فارسی لینکدین

۹) عکس را در نور ملایم و طبیعی بگیرید

نورپردازی می‌تواند ظاهر و احساس عکس شما را کاملاً تغییر دهد. ایستادن در زیر نورهای فلورسنت ممکن است رنگ تصاویر شما را تغییر دهد و سایه‌هایی روی صورت شما ایجاد کند، در‌حالی‌که استفاده از فلاش دوربین ممکن است پوست شما را براق نشان دهد. نور طبیعی معمولاً بهترین جلوه را ایجاد می‌کند، اما نور مستقیم خورشید نیز می‌تواند باعث شود که عکس‌ها محو به نظر برسند.

سعی کنید عکس خود را در یک روز ابری، در فضایی کمی سایه‌دار (هرجا که نور مستقیم خورشید نباشد)، یا زمانی که خورشید در حال غروب است بگیرید تا به ایجاد نور طبیعی کمک کند. همچنین می‌توانید در نزدیکی پنجره بایستید تا چهره‌تان را روشن کند و به پوستتان درخشندگی طبیعی بدهد. از ایستادن پشت به پنجره خودداری کنید، زیرا این کار به چهرۀ شما حالتی غیرطبیعی و نامناسب می‌دهد.

۱۰) از فیلترها هوشمندانه استفاده کنید

لینکدین در حال‌ حاضر ۶  فیلتر را در اختیار افراد قرار می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها روی عکس خود استفاده کنید. هرکدام از فیلترها ظاهر و احساس متفاوتی به عکس شما می‌دهند و برخی از آن‌ها می‌توانند تصویر شما را واضح‌تر نشان دهند. از بازی با فیلترها نترسید و ببینید که کدام فیلتر برای عکس شما بهتر به نظر می‌رسد. اگر نمی‌خواهید از فیلتر استفاده کنید، می‌توانید روشنایی، کنتراست و شفافیت عکس را مستقیماً در لینکدین تنظیم کنید؛ بنابراین برای ایجاد چند تغییر ظریف، به یادگیری فتوشاپ نیاز ندارید.

این ۱۰ نکته جزو کلیدی‌تری نکات انتخاب عکس حساب کاربری لینکدین هستند. حالا با توجه به نکات گفته‌شده، عکس حساب کاربری خود را مقایسه کنید و سعی کنید عکس جدیدتر و بهتری را انتخاب کنید.

۵/۵ | (۳ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.