🔐 امنیت پیج اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام، اپلیکیشن تصویرمحورِ فیس‌بوک، این روزها محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است؛ از کاربران عادی گرفته تا اشخاص مشهور که برای ارتباط با مخاطبانشان از آن استفاده می‌کنند. شاید امنیت پیج اینستاگرام زیاد به گوشمان خورده باشد، اشخاصی که تحت پوشش این تیترِ به‌ظاهر بزرگ، درآمدهای کلانی به جیب می‌زنند. سؤالی که مطرح می‌شود این است که این اشخاص برای افزایش امنیت پیج چه اقداماتی انجام می‌دهند؟ خب، باید بگوییم هیچ اقدامی! چرا؟ در ادامۀ این بلاگ‌پست، با روش‌های افزایش امنیت پیج اینستاگرام آشنا می‌شویم.

راه‌های افزایش امنیت پیج اینستاگرام

  1. رمز عبور قوی انتخاب کنیم.
    رمز عبور از عامل‌های مهمی است که  می‌تواند روی امنیت پیج ما تأثیر داشته باشد. یک رمز عبور قوی از کاراکترهای زیر تشکیل شده است:
    • حروف بزرگ
    • حروف کوچک
    • اعداد (۰۱۲۳۴۵۶۷۸۹)
    • علائم (!@#$%^&*)
      دقت داشته باشید که از یک رمز عبور یکسان برای تمامی اکانت‌های خود در فضای مجازی استفاده نکنید، تا اطمینان بیشتری به رمز عبور و امنیت پیج اینستاگرام خود داشته باشید. اینستاگرام نیز هرازچندگاهی پیشنهاد می‌دهد که رمز عبور خود را عوض کنیم. سعی کنید هر چند وقت یک بار رمز عبور جدیدی را جایگزین کنید (البته آن را هم در جایی بنویسید و ذخیره کنید تا در صورت فراموشی، بتوانید به رمز عبور جدید دسترسی داشته باشید.)
  2. تأیید هویت دومرحله‌ای را فعال کنیم.
    اگر نگران هک‌شدن اکانت خود توسط شخص دیگری هستید، تأیید هویت دومرحله‌ای ( (Two-Factor Authentication یک ضرورت به حساب می‌آید. با فعال‌کردن آن‌، هکر یا شخص دیگر بدون دسترسی به دستگاه ما نمی‌تواند به اکانت اینستاگرام دسترسی داشته باشد، حتی اگر رمز عبور ما را بداند. برای فعال‌کردن این بخش، در قسمت Setting، گزینۀ Security را زده و در صفحه‌ای که ظاهر می‌شود، گزینۀ Two-Factor Authentication را انتخاب کنید. تأیید هویت به دو شکل دریافت پیامک (Text Message) و یا یک اپلیکیشن تأیید هویت دیگر، مانند Google Authenticator صورت می‌گیرد که خود ما، می‌توانیم یکی از این دو گزینه را انتخاب کنیم. پس از اتمام مراحل و فعال‌کردن تأیید هویت دومرحله‌ای، صفحه‌ای تحت عنوان Account Recovery برای ما نمایش داده می‌شود. در این صفحه کدهایی با عنوان Recovery Codes وجود دارد تا اگر بنابر هر دلیلی به گوشی همراه خود دسترسی نداشتیم یا پیامی برای ما ارسال نشد، از طریق این کدها وارد اکانت اینستاگرام شویم. برای دسترسی مجدد به این صفحه هم در بخش Two-Factor Authentication، در قسمت Additional Methods، گزینۀ Backup Codes را انتخاب کنید.
  3. از امنیت ایمیل خود مطمئن شویم.
    مطمئن شوید که ایمیل ایمنی دارید. در صورت دسترسی شخصی دیگر به ایمیل، این امکان وجود دارد که آن شخص به اکانت اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی دیگر ما دسترسی داشته باشد. رمز ایمیل خود را نیز به‌صورت مستمر تغییر دهید. اینستاگرام قابلیت جدیدی نیز اضافه کرده تا مطمئن شویم ایمیل‌هایی که برای ما ارسال می‌شود، از طرف اینستاگرام است یا خیر. در بخش Setting وارد قسمت Security شده و گزینۀ Emails From Instagram  را بزنید. در این صفحه می‌توانیم ایمیل‌هایی را که اینستاگرام برای ما ارسال کرده، مشاهده کنیم.
  4. فعالیت ورودی خود را کنترل کنیم.
    با ورود به بخش Security اینستاگرام و انتخاب گزینۀ Login Activity، مکان‌هایی برای ما نمایش داده می‌شود که از آن مکان‌ها وارد اکانت اینستاگرام خود شده‌ایم. در فهرست مقابل، اگر مکانی برای شما آشنا نیست، از آن خارج شوید و رمز عبور خود را تغییر دهید. (گرچه به علت استفادۀ فراوان کاربران ایرانی از فیلترشکن‌هایی که آی‌پی‌های مختلفی دارند، احتمال اینکه مکان‌هایی از کشورهای مختلف دریافت کنیم زیاد است و می‌تواند موجب سردرگمی ما شود.)
  5. پیچ خود را خصوصی کنیم.
    پیش از این دربارۀ تفاوت صفحات تجاری یا شخصی در اینستاگرام توضیحاتی دادیم. اگر پیج اینستاگرام شما جنبۀ کاری و تجاری ندارد، آن را خصوصی (Private) کنید. در این صورت، فقط کاربرانی که شما را دنبال می‌کنند، به پست‌ها و استوری‌هایتان دسترسی دارند. بدین منظور در بخش Setting، وارد قسمت Privacy شوید و گزینۀ Account Privacy را انتخاب کنید. در این قسمت، با فعال‌کردن Private Account، پیج اینستاگرام شما خصوصی می‌شود.
  6. وضعیت فعالیت خود را غیرفعال کنیم.
    اینستاگرام این امکان را به کاربران می‌دهد تا وضعیت فعالیت خود را به اشتراک بگذارند. دایرۀ آبی‌رنگ کنار عکس اشخاص در بخش دایرکت اینستاگرام نشان‌دهندۀ این است که فرد در اینستاگرام مشغول فعالیت است. اگر زمانی حوصلۀ جواب‌دادن به دایرکت‌ها و پیام‌ها را نداشته باشید، این قابلیت آزاردهنده می‌شود. برای غیرفعال‌کردن آن، در بخش Setting، وارد  قسمت Privacy شوید و گزینۀ Activity Status را انتخاب کنید. در صفحۀ بازشده با غیر‌فعال‌کردن گزینۀ Show Activity Status، وضعیت فعالیت شما برای اشخاص دیگر نمایش داده نمی‌شود و شما نیز نمی‌توانید وضعیت فعالیت اشخاص دیگر را ببینید.

در آخر

این روش‌ها، تأثیر زیادی در امنیت پیج ما خواهند داشت و اکثر اشخاص معروفی که امروزه به دلیل ناآگاهی مردم، سر آن‌ها را کلاه می‌گذارند، از این روش‌ها استفاده می‌کنند. شما هم اگر راه‌های مؤثر دیگری می‌شناسید، در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

۵/۵ | (۱ امتیاز) امتیازت با موفقیت ثبت شد!
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.