برترین روش‌های تبلیغاتی برای افزایش ورودی و فروش در فروشگاه اینترنتی

برخی از فروشگاه‌های اینترنتی تصور می‌کنند که ارائۀ محصول باکیفیت برای افزایش فروش و جذب مشتری کافی است. اگر شما هم به‌عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی چنین اعتقادی دارید، به‌زودی شاهد شکست‌خوردن کسب‌و‌کار خود خواهید بود!

فروشگاهی اینترنتی را تصور کنید که از طریق یک صفحه در اینستاگرام فعالیت داشته و محصولات آرایشی می‌فروشد. اگر این فروشگاه بدون هیچ فعالیت تبلیغاتی به کار خود ادامه دهد، به نظر شما چه تعداد از کاربران، این فروشگاه را شناخته و از آن خرید می‌کنند؟ به احتمال زیاد مقدار این کاربران به تعداد انگشت‌های دست خواهد بود. تبلیغات فروشگاه اینترنتی، کلید اصلی حل این مشکل است که افراد بسیار کمی به آن توجه می‌کنند.

اگر شما هم صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید یا قصد تأسیس آن را دارید، لازم است روش‌های تبلیغات فروگاه اینترنتی را بدانید. در ادامۀ این مقاله، تمام نکات دربارۀ روش‌های تبلیغ برای فروشگاه‌های اینترنتی توضیح داده شده است.

۶ راه جذب مشتری برای فروش اینترنتی

6 راه جذب مشتری برای فروش اینترنتیپیش از آنکه همه‌چیز را دربارۀ تبلیغات فروشگاه اینترنتی بدانید، لازم است از روش‌های مختلف جذب مشتری برای فروش اینترنتی نیز آگاه باشید. این روش‌ها باید هم‌راستا با تبلیغات انجام شوند؛ زیرا جذب مشتری بیشتر، فروش بیشتر را به دنبال داشته و فروش بیشتر، سود بیشتری را به دنبال دارد. برخی از این روش‌ها عبارت‌اند از:

۱) با مشتری همانند خانوادۀ خود صادق باشید

صداقت، کلید اصلی برای ورود به قلب و ذهن مشتری است. اگر در ارائۀ محصولات خود بیش از حد بزرگ‌نمایی کرده و دربارۀ محصول دروغ بگویید، مخاطب این موضوع را پس از یک بار خرید متوجه شده و اعتمادش را به شما از دست می‌دهد. یکی از راه‌های جذب مشتری، نگه‌داشتن مشتری‌های قبلی و وفادارکردن آن‌هاست. اگر با مشتری خود صادقانه صحبت کنید و در رفتار خود با او صمیمیت به خرج دهید، می‌توانید به هدف گفته‌شده دست پیدا کنید.

۲) از نظرهای مثبت مشتری‌های قبلی استفاده کنید

برای اینکه بازدیدکنندگان خود را به مشتری تبدیل کنید، لازم است اعتماد آن‌ها را جلب کنید. بسیاری از افراد ذهنیت بدی نسبت به فروشگاه‌های اینترنتی داشته و آن‌ها را کلاهبردار می‌دانند. یکی از راه‌های جلب اعتماد مخاطبان، دیدن بازخورد مثبت مشتری‌های قبلی و نظر‌های آن‌هاست. بنابراین، نظر مشتریان خود را منتشر کنید و به بازدید‌کننده این اعتماد را بدهید که کلاهبردار نیستید.

۳) از معجزۀ تخفیف غافل نشوید

تخفیف‌ها تأثیر فوق‌العاده‌ای بر ذهن مشتری گذاشته و باعث جذب آن‌ها می‌شوند. می‌توانید جهت اثربخشی بیشتر، برای تخفیف خود زمان شروع و پایان تعیین کنید؛ این ‌کار باعث می‌شود که مخاطب با ترس از دست‌دادن آن محصول روبه‌رو شده و خرید خود را زودتر انجام دهد.

۴) خرید را برای مشتری آسان کنید

درگاه‌های پرداخت و خرید را در دسترس مشتری قرار دهید و آن‌ها را مخفی نکنید. برخی از فروشگاه‌های اینترنتی هستند که گزینۀ خرید یا پرداخت خود را در چند مرحلۀ طولانی قرار داده و کار مشتری را سخت می‌کنند. این سختی باعث بی‌حوصلگی مشتری شده و او را از خرید منصرف خواهد کرد.

۵) با تبلیغات مختلف خودنمایی کنید

مهم‌ترین راه جذب مشتری، تبلیغات فروشگاه اینترنتی است. تبلیغات باعث می‌شود که ورودی فروشگاه بیشتر شده و مشتری‌های زیادی جذب کسب‌و‌کار شما شوند. همچنین، اگر تبلیغات توسط فرد مطمئن و پرمخاطبی انجام شود، اعتبار و اعتماد بازدید‌کنندگان به شما بیشتر می‌شود.

۶) از تکنیک قیمت‌گذاری فریبنده استفاده کنید

این تکنیک راهی است که بیشتر فروشگاه‌ها و رستوران‌ها آن را انجام می‌دهند. تصور کنید که می‌خواهید یک کرم مرطوب‌کننده را به‌صورت آنلاین خریداری کنید. پس از اینکه دربارۀ برند‌های مختلف تحقیق کردید، سرانجام بین سه گزینه مردد می‌مانید. یکی از این سه گزینه قیمت بالایی داشته و دیگری قیمت بسیار پایینی دارد. کرم مرطوب‌کنندۀ سوم، قیمت متوسطی داشته و هزینۀ آن بین قیمت محصول اولی و دومی است. اکثر افراد تمایل دارند که گزینۀ متوسط را انتخاب کنند؛ زیرا به محصول ارزان‌قیمت اعتماد نداشته و محصول گران را نیز ارزشمند نمی‌دانند. این ذهنیت افراد باعث به‌وجود‌آمدن تکنیکی به نام «قیمت‌گذاری فریبنده» شده است.

شما می‌توانید در محصولات خود به‌صورت هوشمندانه از این تکنیک استفاده کرده و محصول مورد‌نظر خود را در جایگاه وسط قرار دهید. به این شکل آن محصول فروش بیشتری داشته و مشتریان زیاد‌ی به آن جذب می‌شوند.

۴ راهکار تبلیغاتی برای فروشگاه اینترنتی

4 راهکار تبلیغاتی برای فروشگاه اینترنتیپس از اینکه نکات گفته‌شده در بالا را انجام دادید، باید دربارۀ تبلیغات فروشگاه اینترنتی و راهکارهای آن اطلاعات کسب کنید. برخی از این راهکارها عبارت‌اند از:

۱) استفاده از شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی شاهراه جذب مخاطب و افزایش ورودی هستند. پیش از تبلیغ، یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده و در آن فعال باشید. برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی خود لازم است که از اینفلوئنسرها کمک‌ گرفته و یک محتوای خوب برای تبلیغ طراحی کنید.

در محتوای تبلیغاتی سعی کنید مخاطب را آرام‌آرام به‌سمت خود کشانده و درنهایت با یک CTA یا فراخوانی، مشتری را جذب کنید. این فراخوانی می‌تواند شامل پیام‌هایی مثل «همین حالا از ما خرید کنید» و جمله‌های مشابه آن باشد.

۲) تبلیغات از طریق ایمیل و شماره‌تلفن مشتریان

سعی کنید در سایت فروشگاه اینترنتی خود قسمتی قرار‌ دهید که مشتری مجبور باشد ایمیل و شمارۀ خود را در آن وارد کند. فهرست بزرگی از این اطلاعات فراهم کرده و در مناسبت‌های مختلف مثل حراج پایان فصل، اعیاد بزرگ و… به آن‌ها پیام دهید.

در پیام خود خلاقیت به خرج داده و تخفیف‌های مختلف محصولات را به اطلاع مشتری برسانید. برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی با این روش می‌توانید از CTA که در بالا آن را توضیح دادیم نیز استفاده کنید.

۳) کمک‌گرفتن از سئو و گوگل

برای نتیجه‌گیری بهتر و تبلیغ مؤثرتر لازم است که روی سایت خود سئو انجام دهید. سئو به سایت شما کمک می‌کند که در گوگل رتبۀ بهتری گرفته و بیشتر در معرض دید مخاطبان باشد.

به‌جز مورد گفته‌شده، تبلیغات فرشگاه اینترنتی در گوگل که به آن Google Ad نیز گفته می‌شود، بسیار اثربخش است. علت این تأثیرگذاری، تعداد بالای مخاطبان گوگل و افرادی است که از آن برای رفع نیازهای خود استفاده می‌کنند.

۴) تبلیغ در سایت‌های پربازدید

یکی دیگر از راه‌های جذب مشتری و افزایش ورودی، تبلیغات فروشگاه اینترنتی در سایت‌های پربازدید است. در این روش لازم است که شما بسته به نیاز کسب‌و‌کار خود محتوای تبلیغاتی تولید کرده و آن را در سایت مناسبی منتشر کنید. شرکت‌های بسیاری هستند که در این راه به کسب‌و‌کارها کمک کرده و درزمینۀ تبلیغات به شما مشاوره می‌دهند.

نحوۀ تبلیغات دیجیتال برای فروشگاه اینترنتی

نحوۀ تبلیغات دیجیتال برای فروشگاه اینترنتیبرای دانستن روش تبلیغات دیجیتال برای فروشگاه اینترنتی خود لازم است به نکات زیر توجه کنید:

  • در دنیای تبلیغات دیجیتال، شناخت مخاطب یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه کرد. پیش از طراحی و انتشار هرگونه تبلیغی باید ویژگی‌های مخاطب خود را بشناسید و در راستای آن، اهداف تبلیغاتی خود را تعیین کنید.
  • پس از اینکه مخاطب خود را شناختید، باید دربارۀ بازار کسب‌و‌کار و رقبای خود تحقیق کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بهترین روش تبلیغ و بهترین بستر انتشار آن را پیدا کرده و مشتری بیشتری را جذب کنید.
  • از شرکت‌هایی که درزمینۀ مشاورۀ تبلیغات و انجام آن فعالیت دارند، کمک بگیرید. این شرکت‌ها تجربۀ زیادی درزمینۀ تبلیغات فروشگاه اینترنتی دارند و می‌توانند شما را در این مسیر راهنمایی کنند.
  • در کنار همۀ این موارد، سعی کنید که در تبلیغات خود خلاقیت به خرج دهید و همیشه خودتان باشید. کپی‌کردن از دیگران درزمینۀ تبلیغات اثر خوبی روی کسب‌و‌کار شما نداشته و باعث بی‌اعتمادی مشتری می‌شود.
  • در کمپین‌های مختلف شرکت کرده و سعی کنید انواع مختلفی از تبلیغ مثل تبلیغات بنری، تبلیغات همسان، تبلیغات کلیکی و… را انجام دهید.

پیشنهاد میکنیم، مطالعه مطلب چطور با جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی به درآمد میلیاردی برسیم؟ (۱۸ ترفند تست شده) را از دست ندهید.

جمع‌بندی

بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی هستند که از نبود مشتری و ورودی بسیار کم شکایت دارند. بیشتر این افراد کسانی هستند که از معجزۀ تبلیغات غافل بوده و دربارۀ آن اطلاعاتی ندارند. روش‌های بسیاری برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی و افزایش مشتری وجود دارد که لازم است پیش از دانستن آن، با برخی اصول مثل روش‌های جذب مشتری آشنا شد. روش‌هایی مثل صمیمیت با مشتری و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ازجمله راه‌های جذب مشتری هستند.

یکی دیگر از روش‌های تبلیغاتی، کمک‌گرفتن از شرکت‌هایی است که درزمینۀ انجام تبلیغات و مشارۀ تبلیغاتی فعالیت می‌کنند. یکی از بهترین‌ها در این حوزه، شرکت صباویژن است که با کمک یک تیم قوی و متخصص به شما کمک می‌کند تا مؤثرترین و بهترین تبلیغ را برای فروشگاه اینترنتی خود انجام دهید.

منابع

امتیاز می‌دم
مطالب پیشنهادی ما:

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.